Марчук - "перевірена та надійна людина" Кучми
Четвер, 26 червня 2003, 10:55
Рішення президента щодо призначення Євгена Марчука міністром оборони "можна вважати цілком логічним і обґрунтованим", вважає політолог Михайло Погребинський.
В інтерв'ю газеті День він нагадав, що Рада національної безпеки та оборони, яку до цього очолював Євген Марчук, "є органом швидше консультативним", функція якого – "готувати позицію президента з різних питань". "Він (РНБО- УП) не може проводити якусь самостійну політику".
"Статус же Міністерства оборони дещо інший, воно є структурою виконавчої влади", підкреслив Погребинський і додав, що що військовій сфері "давно назріли і перезріли реформи", "останніми роками змінювалися перші особи, але особливих успіхів у реформуванні досягнуто не було".
"Очевидно, президент України Леонід Кучма вирішив довірити цю ділянку роботи перевіреній та надійній людині. Людині, яка, з одного боку, не є частиною тієї системи, оскільки ніколи не була у Збройних силах. З іншого — цілком у курсі проблем, пов'язаних з нинішніми вимогами до національної безпеки, потенціалу та можливостей армії", вважає політолог.
На його думку, президент "неодноразово обговорював з паном Марчуком проблеми армійської реформи, вони були предметом розгляду на засіданнях РНБО України".
З цих розмов, припускає Погребинський, Кучма "дійшов висновку, що Євген Марчук має чітке бачення цих питань, і він доручив йому навести лад і повести процес реформування рішучішими темпами".
Політолог звертає увагу, що Марчук був учасником усіх переговорів, які вела Україна з представниками НАТО, і він "чудово розуміє завдання і проблеми, які є у цій сфері". Це особливо важливо зараз, коли Україна "бере відповідні зобов'язання перед західними партнерами у зв'язку з курсом на євроатлантичну інтеграцію".
"І цілком природно, що саме він реалізовуватиме переведення Збройних сил на ті стандарти, які необхідні для зближення України з євроатлантичною спільнотою", вважає Погребинський.
В інтерв'ю газеті День він нагадав, що Рада національної безпеки та оборони, яку до цього очолював Євген Марчук, "є органом швидше консультативним", функція якого – "готувати позицію президента з різних питань". "Він (РНБО- УП) не може проводити якусь самостійну політику".
"Статус же Міністерства оборони дещо інший, воно є структурою виконавчої влади", підкреслив Погребинський і додав, що що військовій сфері "давно назріли і перезріли реформи", "останніми роками змінювалися перші особи, але особливих успіхів у реформуванні досягнуто не було".
"Очевидно, президент України Леонід Кучма вирішив довірити цю ділянку роботи перевіреній та надійній людині. Людині, яка, з одного боку, не є частиною тієї системи, оскільки ніколи не була у Збройних силах. З іншого — цілком у курсі проблем, пов'язаних з нинішніми вимогами до національної безпеки, потенціалу та можливостей армії", вважає політолог.
На його думку, президент "неодноразово обговорював з паном Марчуком проблеми армійської реформи, вони були предметом розгляду на засіданнях РНБО України".
З цих розмов, припускає Погребинський, Кучма "дійшов висновку, що Євген Марчук має чітке бачення цих питань, і він доручив йому навести лад і повести процес реформування рішучішими темпами".
Політолог звертає увагу, що Марчук був учасником усіх переговорів, які вела Україна з представниками НАТО, і він "чудово розуміє завдання і проблеми, які є у цій сфері". Це особливо важливо зараз, коли Україна "бере відповідні зобов'язання перед західними партнерами у зв'язку з курсом на євроатлантичну інтеграцію".
"І цілком природно, що саме він реалізовуватиме переведення Збройних сил на ті стандарти, які необхідні для зближення України з євроатлантичною спільнотою", вважає Погребинський.