Мер Львова підтримує Росію?
Четвер, 19 червня 2003, 13:59
Мер Львова Любомир Буняк, який з 1992 по 2002 рік очолював нафтопровід "Дружба" і керував будівництвом нафтопроводу Одеса-Броди, твердить, що не бачить нічого небезпечного у тимчасовому реверсному використанні цього нафтопроводу.
Про це він заявив на прес-конференції в Києві у середу, повідомляє УНІАН.
Він упевнений, що більш небезпечним є те, що через два роки після завершення будівництва нафтопровід залишається порожнім і не використовується.
Водночас Буняк піддав критиці погляди, що нафтопровід не може працювати у напрямку з Одеси до Бродів до того, як його буде подовжено до Плоцька в Польщі. Він твердить, що нафтопровід вже сполучається з Європою через систему "Дружба" і частина трубопроводу вже використовується для транспортування російської нафти.
Львівський голова також наголосив, що вибір напряму роботи трубопроводу є не політичним, а, насамперед, економічним питанням, і Україна повинна вирішити, який варіант їй буде приносити великий прибуток.
Крім того, він стверджує, що цей трубопровід є "єдиною реальною альтернативою" для поставки нафти в Європу, оскільки можливості Босфора істотно обмежені, а інші проекти тільки обговорюються і навряд чи будуть реалізовані. "Саме нафтопровід "Одеса-Броди", враховуючи географічне положення, є надзвичайно вигідним", - зазначив Буняк.
Ідею реверсу нафтопроводу лобіює російсько-британська компанія ТНК - Брітіш Петроліум, повідомляє ВВС. ТНК навіть заявила про готовність за власний рахунок наповнити технологічною нафтою трубопровід "Одеса-Броди", якщо Україна погодиться на реверсний режим роботи системи. ТНК також готова залучити міжнародних експертів для оцінки проекту реалізації реверсу "Одеса-Броди" як альтернативи проекту, що пропонується PriceWaterhouse Coopers.
Сполучені Штати через свого посла в Україні скритикували цю ідею, а Єврокомісія підтримала прямий варіант використання нафтопроводу.
Деякі українські політики також різко критикують ідею реверсу, твердячи, що за таких умов Україна втратить шанс на диверсифікацію джерел отримання нафти, і буде приречена використовувати виключно російський продукт.
Проте, на думку експертів газети "Поступ", незадіяна частина трубопроводу не псується, оскільки заповнена спеціальною консерваційною рідиною.
Ті ж експерти переконують, що ідея повністю заповнити новий нафтопровід сибірською нафтою робить транспортування нафти на Захід через Україну неможливим. Оскільки нафтові перевезення через Босфор уже зараз обмежуються, й українські термінали будуть заповнені сибірською, а грузинські термінали - каспійською нафтою, то результат буде один: уся нафта піде через заплановані маршрути Бургас-Александрополіс і Констанца-Трієст, що зовсім не відповідає українським інтересам.
Нафтопровід "Одеса-Броди" побудований у 2001 році і є першою чергою Євразійського нафтотранспортного коридору "Одеса-Броди-Гданьськ", який включає нафтоперевалочний "Термінал "Південний" (Одеса). За попередніми оцінками, після реалізації проекту трубопровід міг би постачати в Європу 40 млн. тонн нафти на рік. Для початку його експлуатації необхідно близько 500 млн. тонн технологічної нафти.
Про це він заявив на прес-конференції в Києві у середу, повідомляє УНІАН.
Він упевнений, що більш небезпечним є те, що через два роки після завершення будівництва нафтопровід залишається порожнім і не використовується.
Водночас Буняк піддав критиці погляди, що нафтопровід не може працювати у напрямку з Одеси до Бродів до того, як його буде подовжено до Плоцька в Польщі. Він твердить, що нафтопровід вже сполучається з Європою через систему "Дружба" і частина трубопроводу вже використовується для транспортування російської нафти.
Львівський голова також наголосив, що вибір напряму роботи трубопроводу є не політичним, а, насамперед, економічним питанням, і Україна повинна вирішити, який варіант їй буде приносити великий прибуток.
Крім того, він стверджує, що цей трубопровід є "єдиною реальною альтернативою" для поставки нафти в Європу, оскільки можливості Босфора істотно обмежені, а інші проекти тільки обговорюються і навряд чи будуть реалізовані. "Саме нафтопровід "Одеса-Броди", враховуючи географічне положення, є надзвичайно вигідним", - зазначив Буняк.
Ідею реверсу нафтопроводу лобіює російсько-британська компанія ТНК - Брітіш Петроліум, повідомляє ВВС. ТНК навіть заявила про готовність за власний рахунок наповнити технологічною нафтою трубопровід "Одеса-Броди", якщо Україна погодиться на реверсний режим роботи системи. ТНК також готова залучити міжнародних експертів для оцінки проекту реалізації реверсу "Одеса-Броди" як альтернативи проекту, що пропонується PriceWaterhouse Coopers.
Сполучені Штати через свого посла в Україні скритикували цю ідею, а Єврокомісія підтримала прямий варіант використання нафтопроводу.
Деякі українські політики також різко критикують ідею реверсу, твердячи, що за таких умов Україна втратить шанс на диверсифікацію джерел отримання нафти, і буде приречена використовувати виключно російський продукт.
Проте, на думку експертів газети "Поступ", незадіяна частина трубопроводу не псується, оскільки заповнена спеціальною консерваційною рідиною.
Ті ж експерти переконують, що ідея повністю заповнити новий нафтопровід сибірською нафтою робить транспортування нафти на Захід через Україну неможливим. Оскільки нафтові перевезення через Босфор уже зараз обмежуються, й українські термінали будуть заповнені сибірською, а грузинські термінали - каспійською нафтою, то результат буде один: уся нафта піде через заплановані маршрути Бургас-Александрополіс і Констанца-Трієст, що зовсім не відповідає українським інтересам.
Нафтопровід "Одеса-Броди" побудований у 2001 році і є першою чергою Євразійського нафтотранспортного коридору "Одеса-Броди-Гданьськ", який включає нафтоперевалочний "Термінал "Південний" (Одеса). За попередніми оцінками, після реалізації проекту трубопровід міг би постачати в Європу 40 млн. тонн нафти на рік. Для початку його експлуатації необхідно близько 500 млн. тонн технологічної нафти.