Одеса-Броди буде локомотивом України до ЄС?
Середа, 28 травня 2003, 10:46
Нафтопровід Одеса-Броди перестав бути суто українським чи україно-польським проектом, а став "загальноєвропейським". Такий підсумок підписання у Брюсселі декларації з боку України, Польщі та ЄС бачить віце-прем'єр Віталій Гайдук.
"Проект має політичну підтримку Єврокомісії, урядів Польщі й України. Ми маємо тепер усі можливості співпрацювати далі", - сказав Гайдук в інтерв'ю українській службі Бі-Бі-Сі.
Гайдук сподівається, що перша каспійська нафта по трубопроводу піде на чеські й південно-німецькі заводи у листопаді - грудні 2003 року.
За його словами, це перший етап, який передбачений концепцією бізнес-плану, і обсяг перших поставок може становити до 4 мільйонів тонн. "Ми синхронізуємо й підпишемо до того часу усі контракти, і організуємо заповнення технічною нафтою. І ми впевнені, що перший етап буде працювати вже в цьому році", - додав він.
Гайдук назвав реалізацію проекту Одеса-Броди "виконанням програми, яку Україна взяла на себе по заходах щодо інтеграції до європейського співтовариства".
"Це підтверджує, що Україна є транзитною державою і надає транзитні послуги до всіх можливих напрямків ринку нафти й газу. Так ми і намагаємося робити, інтегруватися до загальноєвропейських транспортних коридорів, не тільки в обсягах транспортування нафти та залізничних перевезень та транспортних послуг".
Говорячи про можливе використання трубопроводу у зворотному напряму, із Броди в Одесу, Гайдук сказав, що для цього необхідне економічне обґрунтування, якого поки немає.
"Реверсивний маршрут не дає можливості збільшення (об'ємів) транспортування нафти через нафтотранспортну систему України, оскільки, перший етап (нафтопроводу) Дружба-Адрія, по якому планується цю нафту транспортувати, може взяти лише 5 мільйонів тонн нафти.
"А якщо взяти 9 мільйонів, то Дружба-Адрія не може перекачати ще 4 мільйони тонн. Тоді ті, хто не бачить себе у проекті Дружба-Адрія повинні скасувати угоду, укладену шістьма країнами. Тому ідея (реверсу - Броди - Одеса) може бути як ідея, але вона наразі немає жодного економічного обґрунтування", - сказав Гайдук.
Читайте також:
Європа дала грошей на український нафтопровід
Pricewaterhouse Coopers захистив "Одеса-Броди" у Брюсселі
Україна презентує Європі нафтопровід Одеса-Броди-Гданськ
"Проект має політичну підтримку Єврокомісії, урядів Польщі й України. Ми маємо тепер усі можливості співпрацювати далі", - сказав Гайдук в інтерв'ю українській службі Бі-Бі-Сі.
Гайдук сподівається, що перша каспійська нафта по трубопроводу піде на чеські й південно-німецькі заводи у листопаді - грудні 2003 року.
За його словами, це перший етап, який передбачений концепцією бізнес-плану, і обсяг перших поставок може становити до 4 мільйонів тонн. "Ми синхронізуємо й підпишемо до того часу усі контракти, і організуємо заповнення технічною нафтою. І ми впевнені, що перший етап буде працювати вже в цьому році", - додав він.
Гайдук назвав реалізацію проекту Одеса-Броди "виконанням програми, яку Україна взяла на себе по заходах щодо інтеграції до європейського співтовариства".
"Це підтверджує, що Україна є транзитною державою і надає транзитні послуги до всіх можливих напрямків ринку нафти й газу. Так ми і намагаємося робити, інтегруватися до загальноєвропейських транспортних коридорів, не тільки в обсягах транспортування нафти та залізничних перевезень та транспортних послуг".
Говорячи про можливе використання трубопроводу у зворотному напряму, із Броди в Одесу, Гайдук сказав, що для цього необхідне економічне обґрунтування, якого поки немає.
"Реверсивний маршрут не дає можливості збільшення (об'ємів) транспортування нафти через нафтотранспортну систему України, оскільки, перший етап (нафтопроводу) Дружба-Адрія, по якому планується цю нафту транспортувати, може взяти лише 5 мільйонів тонн нафти.
"А якщо взяти 9 мільйонів, то Дружба-Адрія не може перекачати ще 4 мільйони тонн. Тоді ті, хто не бачить себе у проекті Дружба-Адрія повинні скасувати угоду, укладену шістьма країнами. Тому ідея (реверсу - Броди - Одеса) може бути як ідея, але вона наразі немає жодного економічного обґрунтування", - сказав Гайдук.
Читайте також:
Європа дала грошей на український нафтопровід
Pricewaterhouse Coopers захистив "Одеса-Броди" у Брюсселі
Україна презентує Європі нафтопровід Одеса-Броди-Гданськ