Дуже невигідна трагедія
Четвер, 15 травня 2003, 15:25
Інцидент з українським Іл-76 у конголезькому небі може витіснити Україну й Росію з африканського ринку авіаперевезень.
Інформаційний туман, що огорнув аварію, яка трапилася 8 травня у небі Демократичної Республіки Конго (ДРК) з літаком Іл-76, що належить авіатранспортній компанії Міноборони України, не розвіявся і до сьогодні. Зрозуміло одне: у літака, який вилетів з аеропорту Кіншаси з технікою й людьми на борту на висоті понад 2000 метрів (за іншим даними – близько 7000) відкрився (або привідкрився) вантажний люк, й екіпаж вимушений був повернутися на столичний аеродром. Що трапилося далі, різні джерела подають по-різному.
Сталася трагедія, число жертв якої може коливатися від 7 до 250 чоловік, повідомляє з посиланням на Ассошіейтед Прес корпорація Бі-Бі-Сі. Потужний вихор, що увірвався через відсік, викидав людей з літака, немов комашок. Шоковані пасажири, у тому числі жінки і діти, хапалися за все, що могло втримати їх, але пощастило не всім.
Повні жаху сцени змалювали журналістам Ассошіейтед Прес учасники цього трагічного рейсу, які вижили - офіцер конголезької поліції Іланга Мамбаза і сержант Кабмба Кашала. Мамбаза врятувався лише тому, що його завалило коробками. З його слів, у Лумумбаші (друге за величиною місто ДРК), куди прямував транспортний літак, летіло близько 350 чоловік, а після вимушеної посадки з літака вийшло не більше 100.
Сержант Кашала розповів журналістам, що літак злітав з нещільно заритою рампою, у повітрі вона розчинилася, й екіпаж тричі намагався її закрити, але безуспішно.
Українська сторона стверджує, що розгерметизація мала місце, але ні люди, ні вантаж не постраждали. Ось скорочений запис бесіди кореспондента "НГ" з керівником прес-служби Міноборони України Костянтином Хівренком.
К.Х. : У мене на руках письмова доповідь командира екіпажу цього самого Іл-76, - це пан Волченко, - який доповідає, що серед членів екіпажу і військовослужбовців ДРК, які слідували для участі у святкових заходах з приводу Дня революції, загиблих і потерпілих немає. Вантаж, який перевозився, не пошкоджений, претензій з боку замовника висунено не було.
Кор. : Але це абсолютно не стикується з повідомленнями Бі-Бі-Сі і даними західних інформагентств.
К.Х. : Якби така катастрофа мала місце, її б відобразили на відео. Але зверніть увагу: відеодоказів немає.
Кор. : Зняти непередбачене вдається надто рідко.
К.Х. : Зняли б наслідки. Але на сьогоднішній день ні Сі-Ен-Ен, ні Рейтер, ні Бі-Бі-Сі, ані інші світові агентства жодного відеокадру з Кіншаси або її околиць не надали.
Кор. : Ви дорікаєте журналістам Бі-Бі-Сі у несумлінності?
К.Х. : Я просто констатую факт. Скажу більше: отримана відповідь на наш запит виконуючого обов'язки командуючого ВПС ДРК полковника Нумба, який письмово підтвердив, що під час польоту ніхто не постраждав. Це офіційна особа, представник влади.
Виходить, інцидент вичерпаний? Але інший представник влади, міністр інформації ДРК Кікая бін Карубі заявив українській службі Бі-Бі-Сі, що напевно можна говорити про загибель 14 пасажирів, однак число жертв може бути значно більшим.
А міністри закордонних справ України і ДРК Анатолій Зленко і Леонард Ше Окітунду почали переговори з педантичної теми. Конголезька сторона повідомила українську, що створена урядова комісія для розслідування аварії. При цьому Окітунду заявив, що "оприлюднення детальної інформації було б передчасним".
Жодних сумнівів у тому, що українська й конголезька сторони зацікавлені у приховуванні істинних масштабів ЧП. Якщо загибель сотень людей мала місце, постане питання про долю подальшої співпраці ДРК з українськими військовими. Але небагатій африканській країні міняти авіаперевізника невигідно.
За неофіційним даними, час роботи українського Іл-76 владі ДРК обходиться у суму близько 5 тис. дол., у той час як фрахт таких же за вантажопідйомністю літаків західних авіакомпаній коштує близько 20 тис. дол. Україна також не хоче втрачати позиції на африканському ринку.
Стурбовані пригодою і у Росії. Кровно зацікавлені розібратися у причинах випадку фахівці Авіаційного комплексу ім. С.В. Ілюшина - адже мова йде про репутацію вельми відомої на світовому ринку вантажних авіаперевезень машини. "За весь час експлуатації Іл-76 не було жодного випадку раптового відкриття вантажного люка у повітрі, - заявив кореспонденту "НГ" начальник відділу Володимир Агапов. - Тут явно спрацював не технічний, а людський чинник".
Фахівці авіакомплексу відзначають масу порушень, які допустив екіпаж. "Найгрубіша з них - присутність на борту сотень людей, - сказав кореспонденту "НГ" один з співрозмовників. – Жодного пасажирського варіанту на літаку бути не може. Польотне керівництво дозволяє перевезення тільки шести чоловік, які супроводжують вантаж".
Вантажний люк, з його слів, міг відкритися тільки через порушення - або неправильно проведено завантаження, або люк закривали нефахівці. Чи міг літак злетіти з нещільно закритою рампою? "Міг, - підтвердив наш експерт. - Але на пульті у командира про це була б інформація, і він не мав права злітати, не усунувши недолік".
Є і ще одна версія, на яку обережно натякають як у Києві, так і у Москві. Не виключено, що НП спровокована тими, хто прагне вижити з африканського ринку авіаперевізників з країн колишнього СРСР.
"Дискредитувати нашу техніку в очах ділового світу - головне їхнє завдання, - це думка одного з фахівців АК ім. С.В. Ілюшина. - Будь-яка НП подібного роду працює на наших конкурентів".
Читайте також:
Жах у вантажному відсіку
Трагедія українського літака у Конго: кількість жертв досі невідома
Інформаційний туман, що огорнув аварію, яка трапилася 8 травня у небі Демократичної Республіки Конго (ДРК) з літаком Іл-76, що належить авіатранспортній компанії Міноборони України, не розвіявся і до сьогодні. Зрозуміло одне: у літака, який вилетів з аеропорту Кіншаси з технікою й людьми на борту на висоті понад 2000 метрів (за іншим даними – близько 7000) відкрився (або привідкрився) вантажний люк, й екіпаж вимушений був повернутися на столичний аеродром. Що трапилося далі, різні джерела подають по-різному.
Сталася трагедія, число жертв якої може коливатися від 7 до 250 чоловік, повідомляє з посиланням на Ассошіейтед Прес корпорація Бі-Бі-Сі. Потужний вихор, що увірвався через відсік, викидав людей з літака, немов комашок. Шоковані пасажири, у тому числі жінки і діти, хапалися за все, що могло втримати їх, але пощастило не всім.
Повні жаху сцени змалювали журналістам Ассошіейтед Прес учасники цього трагічного рейсу, які вижили - офіцер конголезької поліції Іланга Мамбаза і сержант Кабмба Кашала. Мамбаза врятувався лише тому, що його завалило коробками. З його слів, у Лумумбаші (друге за величиною місто ДРК), куди прямував транспортний літак, летіло близько 350 чоловік, а після вимушеної посадки з літака вийшло не більше 100.
Сержант Кашала розповів журналістам, що літак злітав з нещільно заритою рампою, у повітрі вона розчинилася, й екіпаж тричі намагався її закрити, але безуспішно.
Українська сторона стверджує, що розгерметизація мала місце, але ні люди, ні вантаж не постраждали. Ось скорочений запис бесіди кореспондента "НГ" з керівником прес-служби Міноборони України Костянтином Хівренком.
К.Х. : У мене на руках письмова доповідь командира екіпажу цього самого Іл-76, - це пан Волченко, - який доповідає, що серед членів екіпажу і військовослужбовців ДРК, які слідували для участі у святкових заходах з приводу Дня революції, загиблих і потерпілих немає. Вантаж, який перевозився, не пошкоджений, претензій з боку замовника висунено не було.
Кор. : Але це абсолютно не стикується з повідомленнями Бі-Бі-Сі і даними західних інформагентств.
К.Х. : Якби така катастрофа мала місце, її б відобразили на відео. Але зверніть увагу: відеодоказів немає.
Кор. : Зняти непередбачене вдається надто рідко.
К.Х. : Зняли б наслідки. Але на сьогоднішній день ні Сі-Ен-Ен, ні Рейтер, ні Бі-Бі-Сі, ані інші світові агентства жодного відеокадру з Кіншаси або її околиць не надали.
Кор. : Ви дорікаєте журналістам Бі-Бі-Сі у несумлінності?
К.Х. : Я просто констатую факт. Скажу більше: отримана відповідь на наш запит виконуючого обов'язки командуючого ВПС ДРК полковника Нумба, який письмово підтвердив, що під час польоту ніхто не постраждав. Це офіційна особа, представник влади.
Виходить, інцидент вичерпаний? Але інший представник влади, міністр інформації ДРК Кікая бін Карубі заявив українській службі Бі-Бі-Сі, що напевно можна говорити про загибель 14 пасажирів, однак число жертв може бути значно більшим.
А міністри закордонних справ України і ДРК Анатолій Зленко і Леонард Ше Окітунду почали переговори з педантичної теми. Конголезька сторона повідомила українську, що створена урядова комісія для розслідування аварії. При цьому Окітунду заявив, що "оприлюднення детальної інформації було б передчасним".
Жодних сумнівів у тому, що українська й конголезька сторони зацікавлені у приховуванні істинних масштабів ЧП. Якщо загибель сотень людей мала місце, постане питання про долю подальшої співпраці ДРК з українськими військовими. Але небагатій африканській країні міняти авіаперевізника невигідно.
За неофіційним даними, час роботи українського Іл-76 владі ДРК обходиться у суму близько 5 тис. дол., у той час як фрахт таких же за вантажопідйомністю літаків західних авіакомпаній коштує близько 20 тис. дол. Україна також не хоче втрачати позиції на африканському ринку.
Стурбовані пригодою і у Росії. Кровно зацікавлені розібратися у причинах випадку фахівці Авіаційного комплексу ім. С.В. Ілюшина - адже мова йде про репутацію вельми відомої на світовому ринку вантажних авіаперевезень машини. "За весь час експлуатації Іл-76 не було жодного випадку раптового відкриття вантажного люка у повітрі, - заявив кореспонденту "НГ" начальник відділу Володимир Агапов. - Тут явно спрацював не технічний, а людський чинник".
Фахівці авіакомплексу відзначають масу порушень, які допустив екіпаж. "Найгрубіша з них - присутність на борту сотень людей, - сказав кореспонденту "НГ" один з співрозмовників. – Жодного пасажирського варіанту на літаку бути не може. Польотне керівництво дозволяє перевезення тільки шести чоловік, які супроводжують вантаж".
Вантажний люк, з його слів, міг відкритися тільки через порушення - або неправильно проведено завантаження, або люк закривали нефахівці. Чи міг літак злетіти з нещільно закритою рампою? "Міг, - підтвердив наш експерт. - Але на пульті у командира про це була б інформація, і він не мав права злітати, не усунувши недолік".
Є і ще одна версія, на яку обережно натякають як у Києві, так і у Москві. Не виключено, що НП спровокована тими, хто прагне вижити з африканського ринку авіаперевізників з країн колишнього СРСР.
"Дискредитувати нашу техніку в очах ділового світу - головне їхнє завдання, - це думка одного з фахівців АК ім. С.В. Ілюшина. - Будь-яка НП подібного роду працює на наших конкурентів".
Читайте також:
Жах у вантажному відсіку
Трагедія українського літака у Конго: кількість жертв досі невідома