Трагедія українського літака у Конго: кількість жертв досі невідома
Понеділок, 12 травня 2003, 17:55
Повідомлення про обставини авіаційної аварії у Демократичній республіці Конґо залишаються вкрай суперечливими. Нагадаємо, що 8 травня під час рейсу з Кіншаси до Лубумбашi у хвостовій частині літака Іл-76 відбулася розгерметизація рампи.
Внаслідок цього з літака, що належить державній авіакомпанії "Українська авіаційна транспортна компанія", потоком повітря було висмоктано від 120 до 200 пасажирів, які загинули. Ще частина пасажирів літака потрапила до польових шпиталів.
Спочатку речники українських авіаліній, яким належав літак, повідомляли про загибель 120 людей, яких нібито висмоктало потоком повітря. Разом з тим міністр оборони Конго також заявляв, що йому нічого не відомо про загибель людей унаслідок цього інциденту.
Одразу після аварії висоту, на якій відбулася розгерметизація, визначали у 2200 метрів. Проте згодом стали надходити повідомлення про майже 10-кілометрову висоту. У перших повідомленнях також ішлося про те, що розгерметизація відбулася на 41 секунді рейсу; наступними днями повідомляли про 45 хвилин, після яких відбулась розгерметизація. Були також повідомлення про те, що літак вели російські пілоти.
Службовці аеропорту Кіншаси сказали, що екіпаж зміг повернутися до аеропорту і посадити літак. Іл-76 перевозив із Кіншаси до Лумумбаші службовців поліції та їхні родини.
10 травня, коли з'явилася інформація, що літак належить "Українській авіаційній транспортній компанії", керівник прес-служби Міністерства оборони України Костянтин Хівренко спростував повідомлення про загибель 120 людей внаслідок аварії. Ще ввечері 9 травня він заявив, що ані люди, ані вантаж, ані літак не постраждали.
Пославшись на генерального директора авіакомпанії Андрія Кукіна, речник міністерства оборони підтвердив, що ввечері 8 травня після злету з аеропорту Кіншаси командир літака побачив за приладами, що відбулася розгерметизація салону. За словами Хівренка, командир запитав дозволу на посадку і здійснив її.
У понеділок в інтерв'ю Українській службі Бі-Бі-Сі міністр інформації Республіки Конго Кікая Бін Карубі повідомив, що поки що "неможливо назвати точно число загиблих". "Наразі ми можемо достеменно говорити про загибель 14 людей. Але очевидно, що це число буде значно більшим на момент, коли свою роботу завершить спеціальна комісія, яка розслідує причини катастрофи.
Він також підтвердив, що екіпаж був український. "Наше міністерство оборони винаймає цей літак в української авіакомпанії. Отже, весь екіпаж від пілота до механіка, всі вони - українці. Всі вони вижили. Їх було близько 15 осіб. Точну цифру не можу назвати, але саме стільки людей, як правило, обслуговують "Ілюшин". Весь український екіпаж повернувся неушкодженим до аеропорту в Кіншасі. Їм таки вдалося посадити літак".
Говорячи про причини аварії Кікая Бін Карубі заявив, що "у літаку раптом вирвало рампу. На цей момент ми припускаємо, що це була механічна несправність. Принаймні, таке попереднє припущення фахівців".
Разом із тим він додав, що "літаки "Ілюшин" уже довгий час використовуються у Демократичній республіці Конго. У нас ніколи не було з ними проблем у минулому. Ми вважаємо ці літаки дуже й дуже надійними, особливо для перевезення великих вантажів у кілька тисяч тонн. Навіть Об'єднані Нації користуються таким самим "Ілюшиним". "Я ще раз наголошу, що нам відомо про те, що під час польоту у літаку розчахнулася рампа. Це - нещасний випадок, який міг трапитися де завгодно у світі", - зазначив міністр інформації Конго.
Коментуючи інформацію про те, що на борту літака були як військові, так і цивільні пасажири, Кікая Бін Карубі повідомив, що "на борту були військові, а також їхні сім'ї, які чекали, щоби їх перевезли з Кіншаси до Лубумбашi. Саме тому на борту опинилися жінки і діти. Це також одна з причин того, що нам так важко сказати, скільки ж людей було на борту".
Він також зазначив, що пасажирів на даний рейс "підсаджували залежно від вантажу, тому нам не відомо, скільки ж їх було". За словами міністра, це був "військовий нерегулярний рейс, який перевозив великий вантаж".
На питання ВВС про долю решти пасажирів Кікая Бін Карубі відповів, що "декому з пасажирів вдалося врятуватися. Ті люди якимось чином змогли утриматися всередині літака, аж доки він не приземлився в Кіншасі. Але багато людей просто були висмоктані з літака потужним струменем повітря".
Говорячи про те, чи знайдені тіла загиблих, міністр нагадав, що "аварія сталася на висоті понад 3000 метрів між Кіншасою і Лубумбаші", проте пошук тіл у джунглях триває. "Пошук у регіоні катастрофи провадять із військових вертольотів. Ми поки що не знаємо, що відбувається там, у лісі. Будемо чекати результатів комісії", - зазначив міністр інформації Конго.
Внаслідок цього з літака, що належить державній авіакомпанії "Українська авіаційна транспортна компанія", потоком повітря було висмоктано від 120 до 200 пасажирів, які загинули. Ще частина пасажирів літака потрапила до польових шпиталів.
Спочатку речники українських авіаліній, яким належав літак, повідомляли про загибель 120 людей, яких нібито висмоктало потоком повітря. Разом з тим міністр оборони Конго також заявляв, що йому нічого не відомо про загибель людей унаслідок цього інциденту.
Одразу після аварії висоту, на якій відбулася розгерметизація, визначали у 2200 метрів. Проте згодом стали надходити повідомлення про майже 10-кілометрову висоту. У перших повідомленнях також ішлося про те, що розгерметизація відбулася на 41 секунді рейсу; наступними днями повідомляли про 45 хвилин, після яких відбулась розгерметизація. Були також повідомлення про те, що літак вели російські пілоти.
Службовці аеропорту Кіншаси сказали, що екіпаж зміг повернутися до аеропорту і посадити літак. Іл-76 перевозив із Кіншаси до Лумумбаші службовців поліції та їхні родини.
10 травня, коли з'явилася інформація, що літак належить "Українській авіаційній транспортній компанії", керівник прес-служби Міністерства оборони України Костянтин Хівренко спростував повідомлення про загибель 120 людей внаслідок аварії. Ще ввечері 9 травня він заявив, що ані люди, ані вантаж, ані літак не постраждали.
Пославшись на генерального директора авіакомпанії Андрія Кукіна, речник міністерства оборони підтвердив, що ввечері 8 травня після злету з аеропорту Кіншаси командир літака побачив за приладами, що відбулася розгерметизація салону. За словами Хівренка, командир запитав дозволу на посадку і здійснив її.
У понеділок в інтерв'ю Українській службі Бі-Бі-Сі міністр інформації Республіки Конго Кікая Бін Карубі повідомив, що поки що "неможливо назвати точно число загиблих". "Наразі ми можемо достеменно говорити про загибель 14 людей. Але очевидно, що це число буде значно більшим на момент, коли свою роботу завершить спеціальна комісія, яка розслідує причини катастрофи.
Він також підтвердив, що екіпаж був український. "Наше міністерство оборони винаймає цей літак в української авіакомпанії. Отже, весь екіпаж від пілота до механіка, всі вони - українці. Всі вони вижили. Їх було близько 15 осіб. Точну цифру не можу назвати, але саме стільки людей, як правило, обслуговують "Ілюшин". Весь український екіпаж повернувся неушкодженим до аеропорту в Кіншасі. Їм таки вдалося посадити літак".
Говорячи про причини аварії Кікая Бін Карубі заявив, що "у літаку раптом вирвало рампу. На цей момент ми припускаємо, що це була механічна несправність. Принаймні, таке попереднє припущення фахівців".
Разом із тим він додав, що "літаки "Ілюшин" уже довгий час використовуються у Демократичній республіці Конго. У нас ніколи не було з ними проблем у минулому. Ми вважаємо ці літаки дуже й дуже надійними, особливо для перевезення великих вантажів у кілька тисяч тонн. Навіть Об'єднані Нації користуються таким самим "Ілюшиним". "Я ще раз наголошу, що нам відомо про те, що під час польоту у літаку розчахнулася рампа. Це - нещасний випадок, який міг трапитися де завгодно у світі", - зазначив міністр інформації Конго.
Коментуючи інформацію про те, що на борту літака були як військові, так і цивільні пасажири, Кікая Бін Карубі повідомив, що "на борту були військові, а також їхні сім'ї, які чекали, щоби їх перевезли з Кіншаси до Лубумбашi. Саме тому на борту опинилися жінки і діти. Це також одна з причин того, що нам так важко сказати, скільки ж людей було на борту".
Він також зазначив, що пасажирів на даний рейс "підсаджували залежно від вантажу, тому нам не відомо, скільки ж їх було". За словами міністра, це був "військовий нерегулярний рейс, який перевозив великий вантаж".
На питання ВВС про долю решти пасажирів Кікая Бін Карубі відповів, що "декому з пасажирів вдалося врятуватися. Ті люди якимось чином змогли утриматися всередині літака, аж доки він не приземлився в Кіншасі. Але багато людей просто були висмоктані з літака потужним струменем повітря".
Говорячи про те, чи знайдені тіла загиблих, міністр нагадав, що "аварія сталася на висоті понад 3000 метрів між Кіншасою і Лубумбаші", проте пошук тіл у джунглях триває. "Пошук у регіоні катастрофи провадять із військових вертольотів. Ми поки що не знаємо, що відбувається там, у лісі. Будемо чекати результатів комісії", - зазначив міністр інформації Конго.