Російські олігархи не пустять Німеччину у газовий консорціум - німецький політолог
Четвер, 1 травня 2003, 10:59
Росія не зацікавлена у вирішенні питання про створенні міжнародного газо-транзитного консорціуму у тристоронньому форматі за участі Німеччини - саме так в інтерв'ю Українській Службі Бі-Бі-Сі заявив у Берліні директор російських та євразійських програм Німецького Товариства Зовнішньої політики Александер Рар.
"Немає ніяких просувань (у процесі створення міжнародного консорціуму)," - сказав Александер Рар.
"Німців викинули з усіх планів розробки консорціуму. Це не з вини України," - додав німецький експерт.
Про участь Німеччини було заявлено одночасно з висуненням ідеї консорціуму у Санкт-Петербурзі 11 місяців тому, коли відбулася тристороння зустріч президента Росії Владіміра Путіна, президента України Леоніда Кучми та канцлера Німеччини Герхарда Шредера.
Після цього, як зауважували оглядачі, Росія виявляла активність на двосторонньому рівні з Україною, однак не поспішала залучати Німеччину.
Нещодавно президент Кучма заявив, що Німеччина буде учасником консорціуму, і мав зустріч із канцлером Шредером під час саміту ЄС в Афінах у середині квітня.
Александер Рар також назвав ще одну причину затримки процесу створення консорціуму - інтереси російських олігархів.
"Це суто комерційні інтереси російських олігархів, які бажають самі володіти запасами і чекають на свій шанс контролювати після виборів в Україні те, що їм дадуть," - сказав пан Рар.
"Українські олігархи простіше домовляються та ближче сходяться з російськими, аніж із німецькими крупними фірмами. Тут (у Німеччині) олігархів немає. Тут процедури інакші - все більше відкрито..." - сказав німецький політолог.
Переговори щодо створення консорціуму наразі ведуться переважно на рівні компаній "Нафтогаз України" та РАО "Газпром".
А, тим часом, повідомляє Уніан, Європейський банк реконструкції та розвитку висловлює готовність взяти участь в міжнародному консорціумі з управління українськими газотранспортними системами. Про це заявив голова ЄБРР Жан Лем`єр в інтерв`ю журналістам після зустрічі з головою Верховної Ради України Володимиром Литвином, який перебував з офіційним візитом у Лондоні.
Пан Лем'єр зазначив, що питання участі ЄБРР у газотранспортному консорціумі обговорювалось в ході нещодавнього візиту до Великої Британії прем`єр-міністра України Віктора Януковича. Він підкреслив, що сьогодні відбувається лише початковий процес переговорів. "Ми на початку цього шляху", - сказав голова ЄБРР.
Водночас він зауважив, що ЄБРР готовий брати участь у газотранспортному консорціумі. "Я прем`єр-міністру України дав чітко зрозуміти: якщо всі учасники консорціуму хочуть, щоб ми вступили в консорціум, ми з радістю це зробимо", - сказав Лем`єр.
У свою чергу, Литвин висловив побажання, щоб усі розмови про газотранспортний консорціум були переведені в практичну площину. Також, на думку спікера, чим ширшим буде коло учасників консорціуму, тим кращим буде вирішення цього питання.
Як раніше повідомляла перший віце-президент ЄБРР Норін ДОЙЛ, ЄБРР перебуває на початковій стадії переговорів щодо участі у міжнародному консорціумі - зараз обговорюються умови участі банку. За її словами, ЄБРР може виступити кредитором, а, можливо, увійде в проект акціонерним капіталом. Також ЄБРР ще не визначив обсяги коштів, які може вкласти в проект консорціуму.
"Немає ніяких просувань (у процесі створення міжнародного консорціуму)," - сказав Александер Рар.
"Німців викинули з усіх планів розробки консорціуму. Це не з вини України," - додав німецький експерт.
Про участь Німеччини було заявлено одночасно з висуненням ідеї консорціуму у Санкт-Петербурзі 11 місяців тому, коли відбулася тристороння зустріч президента Росії Владіміра Путіна, президента України Леоніда Кучми та канцлера Німеччини Герхарда Шредера.
Після цього, як зауважували оглядачі, Росія виявляла активність на двосторонньому рівні з Україною, однак не поспішала залучати Німеччину.
Нещодавно президент Кучма заявив, що Німеччина буде учасником консорціуму, і мав зустріч із канцлером Шредером під час саміту ЄС в Афінах у середині квітня.
Александер Рар також назвав ще одну причину затримки процесу створення консорціуму - інтереси російських олігархів.
"Це суто комерційні інтереси російських олігархів, які бажають самі володіти запасами і чекають на свій шанс контролювати після виборів в Україні те, що їм дадуть," - сказав пан Рар.
"Українські олігархи простіше домовляються та ближче сходяться з російськими, аніж із німецькими крупними фірмами. Тут (у Німеччині) олігархів немає. Тут процедури інакші - все більше відкрито..." - сказав німецький політолог.
Переговори щодо створення консорціуму наразі ведуться переважно на рівні компаній "Нафтогаз України" та РАО "Газпром".
А, тим часом, повідомляє Уніан, Європейський банк реконструкції та розвитку висловлює готовність взяти участь в міжнародному консорціумі з управління українськими газотранспортними системами. Про це заявив голова ЄБРР Жан Лем`єр в інтерв`ю журналістам після зустрічі з головою Верховної Ради України Володимиром Литвином, який перебував з офіційним візитом у Лондоні.
Пан Лем'єр зазначив, що питання участі ЄБРР у газотранспортному консорціумі обговорювалось в ході нещодавнього візиту до Великої Британії прем`єр-міністра України Віктора Януковича. Він підкреслив, що сьогодні відбувається лише початковий процес переговорів. "Ми на початку цього шляху", - сказав голова ЄБРР.
Водночас він зауважив, що ЄБРР готовий брати участь у газотранспортному консорціумі. "Я прем`єр-міністру України дав чітко зрозуміти: якщо всі учасники консорціуму хочуть, щоб ми вступили в консорціум, ми з радістю це зробимо", - сказав Лем`єр.
У свою чергу, Литвин висловив побажання, щоб усі розмови про газотранспортний консорціум були переведені в практичну площину. Також, на думку спікера, чим ширшим буде коло учасників консорціуму, тим кращим буде вирішення цього питання.
Як раніше повідомляла перший віце-президент ЄБРР Норін ДОЙЛ, ЄБРР перебуває на початковій стадії переговорів щодо участі у міжнародному консорціумі - зараз обговорюються умови участі банку. За її словами, ЄБРР може виступити кредитором, а, можливо, увійде в проект акціонерним капіталом. Також ЄБРР ще не визначив обсяги коштів, які може вкласти в проект консорціуму.