Катастрофа Ан-140 в Ірані сталася з вини українців – висновки комісії
П'ятниця, 10 січня 2003, 10:26
Причиною зіткнення українського літака Ан-140 з горою поблизу аеродрому Ісфахан в Ірані стало значне відхилення літака від установленої схеми заходу на посадку.
Про це на прес-конференції у п'ятницю у Києві заявив міністр промислової політики Анатолій Мялиця, який очолює державну комісію з розслідування причин авіакатастрофи Ан-140 в Ірані. Він надав громадськості попередні висновки держкомісії.
За його словами, у даний час закінчено перший етап розслідування причин авіакатастрофи, у ході якого розшифровані всі "засоби об'єктивної інформації, наземний і бортовий магнітофони, бортовий самописець".
"Інформація - якісна. Проведено синхронізацію за часом інформації з усіх носіїв й ідентифікація голосів членів екіпажу. Розшифровка бортового самописця не показала збоїв у роботі і літака і його систем", - заявив Мялиця.
Міністр підкреслив, що проаналізовано політ у зоні відповідальності диспетчерів аеропорту Ісфахан і вибудована попередня траєкторія польоту Ан-140
"З неї (траєкторії) випливає, що після виходу у район початку маневрів для заходу на посадку відбулося значне відхилення літака від установленої схеми заходу, що привело до зіткнення з горою", - заявив він.
Глава держкомісії відмовився говорити про які-небудь версії, чому літак відхилився від траєкторії. "Про версії говорити не можна, тому що остаточна оцінка буде дана після всебічного розслідування.
Досліджуються всі версії, і вони складні", - підкреслив він, також відмовившись уточнити кількість досліджуваних версій. При цьому Мялиця не зміг назвати період часу, необхідний для завершення розслідування, відзначивши, що це може зайняти кілька місяців.
За словами міністра, на місці події всі роботи закінчені, однак група українських експертів продовжує працювати в Ірані. "Всі роботи проводяться відповідно до міждержавних правил і погоджені з Міжнародним авіаційним комітетом й Авіаційною адміністрацією Ісламської республіки Іран", - сказав глава держкомісії.
Відповідаючи на питання журналістів про перспективи проекту Ан-140, Мялиця висловив упевненість, що "замовлення по цьому літаку будуть". "Літак і його бортові системи працювали нормально, і я не думаю, що ця трагедія вплине на відносини з Іраном з проекту Ан-140. Що стосується літака, я вважаю, що він має перспективи", - підкреслив міністр.
Літак Ан-140 (реєстраційний номер UR-14003) української авіакомпанії "Аероміст" зазнав катастрофи 23 грудня за 70 км від аеродрому Ісфахан (Іран) у гірській місцевості на висоті близько 3000 метрів. У катастрофі загинули 44 чоловіка. Пасажирами цього спецрейсу були керівники і фахівці авіаційної промисловості України, а також 5 провідних працівників російської авіакосмічної промисловості.
Інтерфакс-Україна
Про це на прес-конференції у п'ятницю у Києві заявив міністр промислової політики Анатолій Мялиця, який очолює державну комісію з розслідування причин авіакатастрофи Ан-140 в Ірані. Він надав громадськості попередні висновки держкомісії.
За його словами, у даний час закінчено перший етап розслідування причин авіакатастрофи, у ході якого розшифровані всі "засоби об'єктивної інформації, наземний і бортовий магнітофони, бортовий самописець".
"Інформація - якісна. Проведено синхронізацію за часом інформації з усіх носіїв й ідентифікація голосів членів екіпажу. Розшифровка бортового самописця не показала збоїв у роботі і літака і його систем", - заявив Мялиця.
Міністр підкреслив, що проаналізовано політ у зоні відповідальності диспетчерів аеропорту Ісфахан і вибудована попередня траєкторія польоту Ан-140
"З неї (траєкторії) випливає, що після виходу у район початку маневрів для заходу на посадку відбулося значне відхилення літака від установленої схеми заходу, що привело до зіткнення з горою", - заявив він.
Глава держкомісії відмовився говорити про які-небудь версії, чому літак відхилився від траєкторії. "Про версії говорити не можна, тому що остаточна оцінка буде дана після всебічного розслідування.
Досліджуються всі версії, і вони складні", - підкреслив він, також відмовившись уточнити кількість досліджуваних версій. При цьому Мялиця не зміг назвати період часу, необхідний для завершення розслідування, відзначивши, що це може зайняти кілька місяців.
За словами міністра, на місці події всі роботи закінчені, однак група українських експертів продовжує працювати в Ірані. "Всі роботи проводяться відповідно до міждержавних правил і погоджені з Міжнародним авіаційним комітетом й Авіаційною адміністрацією Ісламської республіки Іран", - сказав глава держкомісії.
Відповідаючи на питання журналістів про перспективи проекту Ан-140, Мялиця висловив упевненість, що "замовлення по цьому літаку будуть". "Літак і його бортові системи працювали нормально, і я не думаю, що ця трагедія вплине на відносини з Іраном з проекту Ан-140. Що стосується літака, я вважаю, що він має перспективи", - підкреслив міністр.
Літак Ан-140 (реєстраційний номер UR-14003) української авіакомпанії "Аероміст" зазнав катастрофи 23 грудня за 70 км від аеродрому Ісфахан (Іран) у гірській місцевості на висоті близько 3000 метрів. У катастрофі загинули 44 чоловіка. Пасажирами цього спецрейсу були керівники і фахівці авіаційної промисловості України, а також 5 провідних працівників російської авіакосмічної промисловості.
Інтерфакс-Україна