Марчук виконав завдання президента
Середа, 7 серпня 2002, 13:37
Безпосередньою причиною катастрофи літака Су-27 на авіашоу у Львові 27 липня стало відхилення від польотного завдання, заявив голова державної комісії з розслідування причин трагедії, секретар Ради національної безпеки і оборони України Євген Марчук.
На прес-конференції у Львові в середу Марчук підкреслив, що не тільки пілоти причетні до того, що сталося. Серед інших причин, які привели до цієї катастрофи, він, зокрема, назвав "нестандартну ситуацію розміщення зони глядачів і зони польоту по одній стороні"; дуже маленькі розміри польотної зони, за межі якої виносило літак.
Виліт в зону глядачів був зумовлений фізично, не було генеральної репетиції, зазначив Марчук. За його словами, проведення генеральної репетиції планувалося на 26 липня, і пілот літака, що розбився, Володимир Топонар просив про додатковий тренувальний політ.
Голова держкомісії нагадав, що 8 серпня закінчується термін подачі звіту держкомісії про причини трагедії. Він повідомив, що керівництву країни будуть представлені дані, які він оприлюднив. Однак для завершення розслідування всіх обставин трагедії буде потрібно ще півтора місяці.
Марчук стверджує, що, коли Су-27 вилетів за польотну зону, залишалося 1,5 хвилини, щоб щось змінити. "Це не просто, але це можна було зробити", - сказав голова держкомісії.
Він зазначив, що Су-27 не був першим літаком, який вилетів за цю зону, до цього вихід за межі зони здійснив Як-52.
Кажучи про "спекуляції" навколо його інформації щодо співвідношення відповідальності військових і цивільних, Марчук заявив, що існує декілька нормативних документів, в яких місцева влада дає дозвіл на польоти над її територією.
Командир 14-авіаційного корпусу Сергій Онищенко повідомив комісії, що 18 червня направив запит на адресу міського голови Львова з проханням про дозвіл на польоти 26 і 27 липня. На цей лист відповів керуючий справами Львівського міськвиконкому Олег Кузан. За даними держкомісії, він заявляє, що запиту Онищенка не бачив і дозвіл на польоти не підписував. Комкор же стверджує, що отримав письмовий дозвіл на польоти. Комісія продовжує розгляд з Кузаном.
Існують також і інші причини, пов'язані з армійською вертикаллю, зазначив Марчук. "Дуже уже все неоднозначно", - підкреслив голова держкомісії, адже обидва пілоти - не новачки, і раніше командування до них жодних претензій не мало.
"Розслідувати є що", - сказав голова держкомісії.
Як повідомлялося, на авіашоу у Львові 27 липня винищувач Су-27, що виконував фігуру вищого пілотажу, раптово впав на глядачів. Усього, включаючи загиблих, постраждалими в трагедії вважаються 236 чоловік, з них 81 дитина. Встановлено факт загибелі 74 осіб під час авіакатастрофи, ще двоє померли в лікарні. Всі померлі поховані. Продовжується ідентифікація фрагментів тіл загиблих.
Інтерфакс-Україна
На прес-конференції у Львові в середу Марчук підкреслив, що не тільки пілоти причетні до того, що сталося. Серед інших причин, які привели до цієї катастрофи, він, зокрема, назвав "нестандартну ситуацію розміщення зони глядачів і зони польоту по одній стороні"; дуже маленькі розміри польотної зони, за межі якої виносило літак.
Виліт в зону глядачів був зумовлений фізично, не було генеральної репетиції, зазначив Марчук. За його словами, проведення генеральної репетиції планувалося на 26 липня, і пілот літака, що розбився, Володимир Топонар просив про додатковий тренувальний політ.
Голова держкомісії нагадав, що 8 серпня закінчується термін подачі звіту держкомісії про причини трагедії. Він повідомив, що керівництву країни будуть представлені дані, які він оприлюднив. Однак для завершення розслідування всіх обставин трагедії буде потрібно ще півтора місяці.
Марчук стверджує, що, коли Су-27 вилетів за польотну зону, залишалося 1,5 хвилини, щоб щось змінити. "Це не просто, але це можна було зробити", - сказав голова держкомісії.
Він зазначив, що Су-27 не був першим літаком, який вилетів за цю зону, до цього вихід за межі зони здійснив Як-52.
Кажучи про "спекуляції" навколо його інформації щодо співвідношення відповідальності військових і цивільних, Марчук заявив, що існує декілька нормативних документів, в яких місцева влада дає дозвіл на польоти над її територією.
Командир 14-авіаційного корпусу Сергій Онищенко повідомив комісії, що 18 червня направив запит на адресу міського голови Львова з проханням про дозвіл на польоти 26 і 27 липня. На цей лист відповів керуючий справами Львівського міськвиконкому Олег Кузан. За даними держкомісії, він заявляє, що запиту Онищенка не бачив і дозвіл на польоти не підписував. Комкор же стверджує, що отримав письмовий дозвіл на польоти. Комісія продовжує розгляд з Кузаном.
Існують також і інші причини, пов'язані з армійською вертикаллю, зазначив Марчук. "Дуже уже все неоднозначно", - підкреслив голова держкомісії, адже обидва пілоти - не новачки, і раніше командування до них жодних претензій не мало.
"Розслідувати є що", - сказав голова держкомісії.
Як повідомлялося, на авіашоу у Львові 27 липня винищувач Су-27, що виконував фігуру вищого пілотажу, раптово впав на глядачів. Усього, включаючи загиблих, постраждалими в трагедії вважаються 236 чоловік, з них 81 дитина. Встановлено факт загибелі 74 осіб під час авіакатастрофи, ще двоє померли в лікарні. Всі померлі поховані. Продовжується ідентифікація фрагментів тіл загиблих.
Інтерфакс-Україна