"Прогрес є, але потрібні покращення" - Міжнародний Республіканський Інститут про вибори в Україні
Середа, 3 квітня 2002, 18:40
Попередня заява Джорджа Фолсома, Президента Міжнародного Республіканського Інституту (IRI), щодо виборів в Україні
За цією Попередньою заявою від 1 квітня буде подано Остаточну оцінку після отримання усіх фактів, що мають відношення до виборів. Остаточна оцінка охоплюватиме передвиборчий період, день виборів та поствиборчий період, зокрема для викриття післявиборчих загроз та неадекватного доступу до вільної преси.
Попередня історія
МРІ співпрацює з партнерами в Україні на розвиток демократії з 1992 року. Шляхом співпраці з 33 політичними партіями, жіночими та молодіжними організаціями МРІ зробив вагомий внесок у вибори, що відбулися. Крім організації навчання виборчим технологіям для тих партій, що представлені у Верховній Раді, було проведено навчання членів окружних виборчих комісій, в якому прийняли участь представники багатьох партій, що приймали участь у вчорашніх виборчих перегонах. МРІ також вів активну роботу, націлену на розбудову професійної спроможності виборних посадових осіб.
Протягом 2001року та в перші два місяці 2002 року МРІ провів навчання тисяч представників політичних партій в 14 областях. Фокус навчання зосереджував увагу на розвитку первинних партійних структур та на розбудові коаліцій. Метою МРІ стало зміцнення можливостей партій спілкуватися з ширшими верствами суспільства та будувати своє спілкування на суттєвих для виборців питаннях, що їх хвилюють. На цих шляхах МРІ плекає надію зміцнити довіру суспільства до політичних інститутів в Україні та заохотити громадян до участі в них. Активність виборчих кампаній в останні декілька тижнів є доказом успіху зусиль МРІ.
Нестача справедливості
Розглядаючи виборчий процес взагалі, ми можемо говорити про те, що Україна все ще працює в умовах систематичного маніпулювання виборами. За період, що минув від виборів 1999 року було вбито десять журналістів, а 41 журналіста було поранено. Реальність того, що політичні партії не мають рівного доступу до преси в Україні, є дуже слабкою стороною виборчої системи.
Попри все, МРІ аплодує зусиллям тих журналістів та джерел інформації, що надавали дійсно неупереджені інформацію та доступ. МРІ також відзначає, що протягом періоду, що передував дню виборів, мітинги та зустрічі кількох політичних партій систематично зривалися, що не є ознакою відповідальної та прозорої конкуренції. Крім того, ми чули повідомлення про фізичні загрози кандидатам та виборцям стосовно голосування за певні партії...
Ми зорганізуємо ретельний моніторинг пост виборчого процесу щодо цих моментів.
Технологія
Під час виконання своїх функцій спостерігачі зустрічалися з багатьма особами, задіяними в управлінні процесом виборів, зокрема з керівниками та членами виборчих комісій, а також зі спостерігачами. Майже всі були щирими в бажанні виконати свою роботу при тих обмежених ресурсах, що було надано в їх розпорядження. Проте, той факт, що члени виборчих комісій мали виконувати свої робочі функції в день виборів і в ті місяці, що їм передували, в умовах нестачі ресурсів, викликає занепокоєння.
Ми були особливо стурбовані явним розривом в технологічному забезпеченні виборів в Україні порівняно до інших країн, що знаходяться на подібній стадії свого демократичного розвитку.
Наприклад, списки виборців все ще друкують на друкарських машинках, і відсутній систематичний процес реєстрації виборців, що гарантує максимальний рівень збалансованого контролю за кількаразовим голосуванням виборця.
Принаймні, ведення реєстрації виборців в електронному форматі дозволило б виборчим комісіям більш чітко забезпечувати рівність виборчого права, а спостерігачі від політичних партій мали би рівні можливості перевірки діяльності своїх опонентів.
Ми отримали численні попередження від громадян України стосовно використання прізвищ померлих громадян в списках виборців та організованої доставки автобусами виборців з підробленими талонами відкріплення для голосування. Обидва ці недоліки потребують викорінення.
В деяких випадках не завжди були надані ручки та папір, що згідно оцінки деяких членів комісій було зумовлено недостатнім фінансуванням від різних органів управління.
Якщо Україна серйозно націлена на рух в бік більш відкритого та прозорого демократичного суспільства, необхідно розпочати розповсюдження існуючих інформаційних технологій на всіх рівнях процесу управління виборами. Використання застарілих технологій створює більше можливостей для фальсифікації.
Навчання
Більшість виборчих дільниць були добре укомплектовані спостерігачами, які представляли різні політичні партії і виявили себе освіченими особами, які добре координували свої дії.
На відміну, виборчі комісії, багато з яких було укомплектовано особами, не знайомими з виборчим процесом, продемонстрували недостатність знання виборчого законодавства та процедур.
В той час, як більшість політичних партій радо виконували свою нову роль в управлінні виборчим процесом їх представникам здебільшого не вистачало отриманого навчання. В результаті цього, завдання, що стояли перед виборчими комісіями в день виборів, не виконувалися вчасно та в уніфікований спосіб. Це, в свою чергу, спричинило виникнення довгих черг на виборчих дільницях, а також відсутність вчасності звітування результатів.
Юридична база
Юридична база в цих виборах дозволяє значну кількість покращень у порівнянні з минулим законодавством про вибори. Сюди належать більш ефективні засоби вирішення суперечливих питань у ході виборів, а також підвищення ролі політичних партій в управлінні виборчим процесом.
Але варто зачекати на результати розгляду розмаїття скарг, що надійшли в день виборів, судами та виборчими комісіями різних рівнів, перед тим, як зробити висновок, наскільки позитивно новий виборчий закон втілюється в життя, наскільки діють його правові норми.
Зацікавленість
Сама по собі Україна є країною дуже важливою для Американського народу. МРІ вірить, що Демократія є найкращою формулою успішного розвитку України.
Таким чином, МРІ залишається відданим справі підтримки мужнього українського народу на шляху вдосконалення та поглиблення інститутів та практики демократії, що є вирішальним для дійсної незалежності, розвитку вільних ринків та інтеграції в євроатлантичне співтовариство.
За цією Попередньою заявою від 1 квітня буде подано Остаточну оцінку після отримання усіх фактів, що мають відношення до виборів. Остаточна оцінка охоплюватиме передвиборчий період, день виборів та поствиборчий період, зокрема для викриття післявиборчих загроз та неадекватного доступу до вільної преси.
Попередня історія
МРІ співпрацює з партнерами в Україні на розвиток демократії з 1992 року. Шляхом співпраці з 33 політичними партіями, жіночими та молодіжними організаціями МРІ зробив вагомий внесок у вибори, що відбулися. Крім організації навчання виборчим технологіям для тих партій, що представлені у Верховній Раді, було проведено навчання членів окружних виборчих комісій, в якому прийняли участь представники багатьох партій, що приймали участь у вчорашніх виборчих перегонах. МРІ також вів активну роботу, націлену на розбудову професійної спроможності виборних посадових осіб.
Протягом 2001року та в перші два місяці 2002 року МРІ провів навчання тисяч представників політичних партій в 14 областях. Фокус навчання зосереджував увагу на розвитку первинних партійних структур та на розбудові коаліцій. Метою МРІ стало зміцнення можливостей партій спілкуватися з ширшими верствами суспільства та будувати своє спілкування на суттєвих для виборців питаннях, що їх хвилюють. На цих шляхах МРІ плекає надію зміцнити довіру суспільства до політичних інститутів в Україні та заохотити громадян до участі в них. Активність виборчих кампаній в останні декілька тижнів є доказом успіху зусиль МРІ.
Нестача справедливості
Розглядаючи виборчий процес взагалі, ми можемо говорити про те, що Україна все ще працює в умовах систематичного маніпулювання виборами. За період, що минув від виборів 1999 року було вбито десять журналістів, а 41 журналіста було поранено. Реальність того, що політичні партії не мають рівного доступу до преси в Україні, є дуже слабкою стороною виборчої системи.
Попри все, МРІ аплодує зусиллям тих журналістів та джерел інформації, що надавали дійсно неупереджені інформацію та доступ. МРІ також відзначає, що протягом періоду, що передував дню виборів, мітинги та зустрічі кількох політичних партій систематично зривалися, що не є ознакою відповідальної та прозорої конкуренції. Крім того, ми чули повідомлення про фізичні загрози кандидатам та виборцям стосовно голосування за певні партії...
Ми зорганізуємо ретельний моніторинг пост виборчого процесу щодо цих моментів.
Технологія
Під час виконання своїх функцій спостерігачі зустрічалися з багатьма особами, задіяними в управлінні процесом виборів, зокрема з керівниками та членами виборчих комісій, а також зі спостерігачами. Майже всі були щирими в бажанні виконати свою роботу при тих обмежених ресурсах, що було надано в їх розпорядження. Проте, той факт, що члени виборчих комісій мали виконувати свої робочі функції в день виборів і в ті місяці, що їм передували, в умовах нестачі ресурсів, викликає занепокоєння.
Ми були особливо стурбовані явним розривом в технологічному забезпеченні виборів в Україні порівняно до інших країн, що знаходяться на подібній стадії свого демократичного розвитку.
Наприклад, списки виборців все ще друкують на друкарських машинках, і відсутній систематичний процес реєстрації виборців, що гарантує максимальний рівень збалансованого контролю за кількаразовим голосуванням виборця.
Принаймні, ведення реєстрації виборців в електронному форматі дозволило б виборчим комісіям більш чітко забезпечувати рівність виборчого права, а спостерігачі від політичних партій мали би рівні можливості перевірки діяльності своїх опонентів.
Ми отримали численні попередження від громадян України стосовно використання прізвищ померлих громадян в списках виборців та організованої доставки автобусами виборців з підробленими талонами відкріплення для голосування. Обидва ці недоліки потребують викорінення.
В деяких випадках не завжди були надані ручки та папір, що згідно оцінки деяких членів комісій було зумовлено недостатнім фінансуванням від різних органів управління.
Якщо Україна серйозно націлена на рух в бік більш відкритого та прозорого демократичного суспільства, необхідно розпочати розповсюдження існуючих інформаційних технологій на всіх рівнях процесу управління виборами. Використання застарілих технологій створює більше можливостей для фальсифікації.
Навчання
Більшість виборчих дільниць були добре укомплектовані спостерігачами, які представляли різні політичні партії і виявили себе освіченими особами, які добре координували свої дії.
На відміну, виборчі комісії, багато з яких було укомплектовано особами, не знайомими з виборчим процесом, продемонстрували недостатність знання виборчого законодавства та процедур.
В той час, як більшість політичних партій радо виконували свою нову роль в управлінні виборчим процесом їх представникам здебільшого не вистачало отриманого навчання. В результаті цього, завдання, що стояли перед виборчими комісіями в день виборів, не виконувалися вчасно та в уніфікований спосіб. Це, в свою чергу, спричинило виникнення довгих черг на виборчих дільницях, а також відсутність вчасності звітування результатів.
Юридична база
Юридична база в цих виборах дозволяє значну кількість покращень у порівнянні з минулим законодавством про вибори. Сюди належать більш ефективні засоби вирішення суперечливих питань у ході виборів, а також підвищення ролі політичних партій в управлінні виборчим процесом.
Але варто зачекати на результати розгляду розмаїття скарг, що надійшли в день виборів, судами та виборчими комісіями різних рівнів, перед тим, як зробити висновок, наскільки позитивно новий виборчий закон втілюється в життя, наскільки діють його правові норми.
Зацікавленість
Сама по собі Україна є країною дуже важливою для Американського народу. МРІ вірить, що Демократія є найкращою формулою успішного розвитку України.
Таким чином, МРІ залишається відданим справі підтримки мужнього українського народу на шляху вдосконалення та поглиблення інститутів та практики демократії, що є вирішальним для дійсної незалежності, розвитку вільних ринків та інтеграції в євроатлантичне співтовариство.