ЗаКОПаний рейтинг

Четвер, 21 лютого 2002, 17:18
Ви помиляєтеся, якщо думаєте, що найбільшим дивом у цій передвиборчій кампанії буде нарощення рейтингу "За єдУ" з 4-5% до мінімальних 15%. Значно важче завдання сьогодні стоїть перед проектом "Команда озимого покоління", які при нинішніх 0,3% реальним результатом через сорок днів бачать 10-12%. Фокус же у тому, що ніхто їм не допомагатиме.

Число впливових прихильників у КОП обмежується одним Пінчуком. Хай у нього є ICTV та СТБ, а Хорошковський з Богословською не "зажимають" грошей на вибори. Ще вони ніколи не виступали з антикучмістських позицій. Однак таких же свідомих і багатих у цій кампанії хоч греблю гати: і "Єдність", і СДПУ(О), і ДемПУ-Демсоюз, та й те ж "Яблуко". Однак ніхто з них не зазіхає на подолання 10%, а деякі моляться, аби проскочити через 4%. Бо адмінресурс буде працювати тільки на "єду". І це – без варіантів.

Загалом то амбіційну КОП можна було б ігнорувати як неадекватних маргіналів. Однак є кілька "але". Це серйозні ресурси, які вкинуто у цю кампанію. Це приємні і місцями відомі фейси блоку. І це серйозні політтехнологи, які обіцяють 31 березня 10-12% КОП. І ще така деталь: "Дзеркало тижня" у своїй порівняльній таблиці програм місце для "озимих" залишило.

При всьому цьому дивує інше: як і восени, рейтинг КОП не зрушив з нуля. Останні опитування позитивні тільки в одному – тенденція зберігається. Центр Разумкова з 30 січня по 6 лютого 2002 року знайшов аж 0,3%, які готові проголосувати за "озимих". У Социса і "Демініціатив" показник ще краще – з 1 по 7 лютого рівно 0.

Хорошковський регулярно влаштовує контакт з пресою, де говорить про ті ж 10-12%. І ось у четвер і він, і обидва його технологи – Островський і Щедровицький – підтвердили план. Але як можна за півтора місяці зрости у 30 разів? Яким чином?

Це залишається секретом, і розкривати його КОП не збирається. "Сконцентрований і масований сигнал буде подано за 20 днів до виборів", - єдине, що повідомив Хорошковський. Отже, як тільки почуєш у серці бажання голосувати за озимих, значить, запрацювало.

Лідер озимих каже, що поки 0,3% його влаштовує. По-перше, якби стартували раніше, їх би вже прикопали. По-друге, в деяких містах люди вже самостійно вписують їх у опитувальні листи і реагують на них тоді, коли технологи це й не прогнозували. І, по-третє, у великих містах їх упізнають (за Хорошковським) 15-30%.

Технологи, найняті Хорошковським, дають ще таку арифметику: чверть електорату визначиться зі своїми симпатіями прямо у день голосування. Половина населення зупиниться у виборі за ці 20 днів. Зараз же напевно знають, як голосуватимуть, лише 25%. А показники у результатах соцопитувань – це миттєве бажання для поточного дня перед конкретним опитувальником.

Це їх дані. Інші ж говорять, що люди просто не знають, хто така КОП. 79%, стверджує опитування Социса і "Демініціатив", взагалі ніколи не чули про них. Можливо, половина з цих 79% - це їх електорат. Адже свою нішу КОП бачить серед третини населення України, які хочуть приходу до влади нових, незаплямованих, з чистою політичною білизною політиків-селфмейдменів. КОП думає, що це вони. Але взяти, як зазначалося вище, встигнуть не 30%, тільки 10-12%.

Вартість цих слів Хорошковського дуже висока. Він може стати феноменом і напівміфом, який не словом (на відміну від Литвина), а ділом дискредитує українську соціологію. А може навпаки – стане посміховиськом.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування