Новий нафтопровід в обхід Росії
Середа, 26 грудня 2001, 17:34
Новий термінал "Південний", який був відкритий минулого тижня, як очікується, послабить залежність України від російських енергоносіїв і посилить її роль як транзитного пункту для нафти з Каспійського басейну, яка призначається європейським ринкам.
"Цей проект має величезний вплив на нашу державу та її політику, - сказав прем'єр-міністр Анатолій Кинах в інтерв'ю. - Україна робить все можливе, щоб зменшити залежність від [іноземних] енергоресурсів".
Задуманий в 1992 році новий термінал і трубопровід - перша частина проекту, який дозволить Україні переробляти і транспортувати щорічно до 100 мільйонів тонн нафти з колишніх радянських республік в Центральну і Східну Європу.
306-мільний трубопровід, що закінчується в Бродах на північному заході України, з'єднається з іншим трубопроводом, прокладеним від Бродів до польського міста Плотськ, в якому знаходиться важливий нафтопереробний завод, і до Гданська, порту на Балтійському морі, де нафту можна завантажувати на танкери, в задачу яких входить її переправляння на західні ринки.
Проект також передбачає транспортування нафти по існуючому трубопроводу "Дружба", який починається в Росії і проходить через Білорусію і Польщу.
Первинна пропускна спроможність нового чорноморського термінала становитиме 9 мільйонів тонн нафти на рік, його максимальна потужність становитиме 45 мільйонів тонн щорічно.
Одна з основних переваг проекту полягає в тому, що він дозволить експортерам нафти уникнути заторів в переобтяженому Босфоре, що пов'язує Чорне і Середземне моря.
Крім того, він також стане альтернативним маршрутом транспортування нафти з басейну Каспійського моря. Хоч розвідані резерви нафти регіону складають невелику частину світових, регіон згодом стане серйозним конкурентом Ближнього Сходу.
Відтоді, як в 1991 році розпався Радянський Союз, країни Каспійського регіону, а особливо Казахстан, шукали канали експорту нафти в обхід існуючих маршрутів через Росію, яка використала контроль над енергоресурсами для здійснення політичного тиску на сусідів.
"Якщо розглянути ситуацію в енергетиці за останні 10 років, то стане очевидно, що країни колишнього Радянського Союзу хочуть уникнути залежності від Росії, тому вони шукають нові канали транспортування нафти", - говорить Олександр Москалець, аналітик київської консультаційної фірми Strategy One, що надає свої послуги "Укртранснафті", українській компанії, що відповідає за здійснення проекту.
.
Майкл Блейзер, президент SigmaBleyzer, хьюстонской компанії, що консультує український уряд, сказав, що трубопровід Одеса-Броди - єдиний життєздатний маршрут в обхід Босфора.
"Єдиний, який існує вже сьогодні, - сказав він. - Це дуже життєздатний трубопровід".
"Цей проект має величезний вплив на нашу державу та її політику, - сказав прем'єр-міністр Анатолій Кинах в інтерв'ю. - Україна робить все можливе, щоб зменшити залежність від [іноземних] енергоресурсів".
Задуманий в 1992 році новий термінал і трубопровід - перша частина проекту, який дозволить Україні переробляти і транспортувати щорічно до 100 мільйонів тонн нафти з колишніх радянських республік в Центральну і Східну Європу.
306-мільний трубопровід, що закінчується в Бродах на північному заході України, з'єднається з іншим трубопроводом, прокладеним від Бродів до польського міста Плотськ, в якому знаходиться важливий нафтопереробний завод, і до Гданська, порту на Балтійському морі, де нафту можна завантажувати на танкери, в задачу яких входить її переправляння на західні ринки.
Проект також передбачає транспортування нафти по існуючому трубопроводу "Дружба", який починається в Росії і проходить через Білорусію і Польщу.
Первинна пропускна спроможність нового чорноморського термінала становитиме 9 мільйонів тонн нафти на рік, його максимальна потужність становитиме 45 мільйонів тонн щорічно.
Одна з основних переваг проекту полягає в тому, що він дозволить експортерам нафти уникнути заторів в переобтяженому Босфоре, що пов'язує Чорне і Середземне моря.
Крім того, він також стане альтернативним маршрутом транспортування нафти з басейну Каспійського моря. Хоч розвідані резерви нафти регіону складають невелику частину світових, регіон згодом стане серйозним конкурентом Ближнього Сходу.
Відтоді, як в 1991 році розпався Радянський Союз, країни Каспійського регіону, а особливо Казахстан, шукали канали експорту нафти в обхід існуючих маршрутів через Росію, яка використала контроль над енергоресурсами для здійснення політичного тиску на сусідів.
"Якщо розглянути ситуацію в енергетиці за останні 10 років, то стане очевидно, що країни колишнього Радянського Союзу хочуть уникнути залежності від Росії, тому вони шукають нові канали транспортування нафти", - говорить Олександр Москалець, аналітик київської консультаційної фірми Strategy One, що надає свої послуги "Укртранснафті", українській компанії, що відповідає за здійснення проекту.
.
Майкл Блейзер, президент SigmaBleyzer, хьюстонской компанії, що консультує український уряд, сказав, що трубопровід Одеса-Броди - єдиний життєздатний маршрут в обхід Босфора.
"Єдиний, який існує вже сьогодні, - сказав він. - Це дуже життєздатний трубопровід".