Світ починає тверезіти
Продажі спиртного падають
Четвер, 1 листопада 2001, 13:27
Алкогольний ринок також став жертвою глобального сповільнення економічного зростання, що посилилося після терактів 11 вересня. Одночасно і незалежно один від одного Diageo і Allied Domecq, які посідають відповідно перше і друге місця у світі з виробництва спиртних напоїв, оголосили про зниження попиту на свою продукцію в окремих секторах ринку.
Філіп Боуман, генеральний директор Allied Domecq, у вівторок оголосив, що причиною явного зниження попиту у другій половині року, безсумнівно, значною мірою послужили вересневі теракти, які привели до спаду в багатьох галузях, суміжних з бізнесом компанії. Зокрема, під ударом виявилися магазини безмитної торгівлі.
Це легко пояснити: продаж в duty-free знизився, оскільки всюди значно скоротилася кількість туристів й інших мандрівників. Allied Domecq, зі слів гендиректора, має намір скорочувати витрати, щоб пом'якшити вплив кризових чинників: досягнути зростання прибутку буде набагато важче, ніж минулого року.
Виміряти у точних цифрах вплив терактів на алкогольну індустрію, зрозуміло, важко, можна лише виявити закономірності. Найбільші втрати понесли сектори бізнесу, пов'язані з подорожами і іншими виїзними заходами, а також з дорогими ресторанами. При цьому криза практично не торкнулася барів, бістро і "простих" ресторанів, які люди відвідують регулярно: такі заклади, як правило, знаходяться поблизу будинку, не вимагають далеких поїздок і не викликають у народу страху.
Незважаючи на сповільнення зростання, Allied Domecq оголосила про 12%-не підвищення прибутків до сплати податків за результатами фінансового року, що закінчився 31 серпня. Високі прибутки компанії пояснюються успіхом її чотирьох ключових брендів на локальних ринках, в тому числі віскі Ballantine's - в Азіатському регіоні і Beefeater - в Іспанії. Власне, продаж спиртного знизилася на 1%, однак зростання річних прибутків на 11% (в порівнянні з попереднім роком) було досягнуто за рахунок підвищення цін.
Паралельно про зниження темпів зростання продажу в I кварталі (що закінчився 30 вересня) оголосила Diageo. Спад не торкається її головних брендів, таких як горілка Smirnoff і лікер Baileys. Продаж скоротився на військових базах, в аеропортах, в готелях, на курортах. У результаті темпи зростання продажу спиртних напоїв Diageo загалом залишилися на колишньому рівні.
Разом з тим вплив терактів майже не позначився на регіонах за межами Північної Америки: інші великі ринки Diageo, включаючи британський, ірландський й іспанський, не постраждали. Продаж деяких продуктів (наприклад горілчаного коктейлю Smirnoff Ice) продовжує рости. Проте керівництво компанії також розглядає можливості скорочення витрат.
Філіп Боуман, генеральний директор Allied Domecq, у вівторок оголосив, що причиною явного зниження попиту у другій половині року, безсумнівно, значною мірою послужили вересневі теракти, які привели до спаду в багатьох галузях, суміжних з бізнесом компанії. Зокрема, під ударом виявилися магазини безмитної торгівлі.
Це легко пояснити: продаж в duty-free знизився, оскільки всюди значно скоротилася кількість туристів й інших мандрівників. Allied Domecq, зі слів гендиректора, має намір скорочувати витрати, щоб пом'якшити вплив кризових чинників: досягнути зростання прибутку буде набагато важче, ніж минулого року.
Виміряти у точних цифрах вплив терактів на алкогольну індустрію, зрозуміло, важко, можна лише виявити закономірності. Найбільші втрати понесли сектори бізнесу, пов'язані з подорожами і іншими виїзними заходами, а також з дорогими ресторанами. При цьому криза практично не торкнулася барів, бістро і "простих" ресторанів, які люди відвідують регулярно: такі заклади, як правило, знаходяться поблизу будинку, не вимагають далеких поїздок і не викликають у народу страху.
Незважаючи на сповільнення зростання, Allied Domecq оголосила про 12%-не підвищення прибутків до сплати податків за результатами фінансового року, що закінчився 31 серпня. Високі прибутки компанії пояснюються успіхом її чотирьох ключових брендів на локальних ринках, в тому числі віскі Ballantine's - в Азіатському регіоні і Beefeater - в Іспанії. Власне, продаж спиртного знизилася на 1%, однак зростання річних прибутків на 11% (в порівнянні з попереднім роком) було досягнуто за рахунок підвищення цін.
Паралельно про зниження темпів зростання продажу в I кварталі (що закінчився 30 вересня) оголосила Diageo. Спад не торкається її головних брендів, таких як горілка Smirnoff і лікер Baileys. Продаж скоротився на військових базах, в аеропортах, в готелях, на курортах. У результаті темпи зростання продажу спиртних напоїв Diageo загалом залишилися на колишньому рівні.
Разом з тим вплив терактів майже не позначився на регіонах за межами Північної Америки: інші великі ринки Diageo, включаючи британський, ірландський й іспанський, не постраждали. Продаж деяких продуктів (наприклад горілчаного коктейлю Smirnoff Ice) продовжує рости. Проте керівництво компанії також розглядає можливості скорочення витрат.