Вибори барсеток
Партійний мінімум – $8 мільйонів
Понеділок, 13 серпня 2001, 15:29
Всеукраїнський вихід до виборчих урн 31 березня 2002 стане голосуванням за грошові мішки і їх гаманці. Громадська організація Комітет виборців України за сім з половиною місяців до виборів розказала про порядок цін на крісла у наступній Верховній Раді. І підрахувала, що грядуща парламентська виборча кампанія подолає всі вітчизняні рекорди на агітвитрати партій і кандидатів.
Вже зараз окремі партії проводять переговори про включення в свої "прохідні списки" фінансово потужних кандидатів, і "за це проситься близько $2 мільйонів", - заявив на прес-конференції у Києві редактор інформаційного проекту Комітету виборців України "Політична Україна" Олексій Кошель.
У перелік майбутніх витрат на виборчу кампанію партій і блоків включені оплата роботи партійних членів виборчих комісій, агітаторів, спостерігачів, друк агітматеріалів. "Усього необхідно $8 мільйонів, і це - тільки сума, яка потрібна для ведення успішної кампанії і для того, щоб претендувати на перемогу", - порахували в Комітеті виборців. Зі слів Кошеля, в цю суму не включені залучення поп-зірок, футболістів тощо, повідомляє Інтерфакс-Україна.
На відміну від пропорційної частини парламенту, в одномандатних округах порядок цін інший. Кандидату в депутати Верховної Ради по мажоритарному округу необхідно готувати $350 тисяч. Крім вищого законодавчого органу країни дорогі також розцінки на значок депутата Київської міськради – до $50 тисяч.
Кандидат на посаду голови облради повинен "інвестувати" від $500 тисяч до $5 мільйонів, на посаду голови райради - від $50 до $500 тисяч, далі лічать у КВУ. А дешевше усього стати депутатом у провінції – кандидату в депутати міськради обласного центра треба мати $1-1,5 тисячі.
Збільшення ціни зарахування до лику обраних КВУ пояснює поверненням статусу недоторканості депутатам місцевих рівнів, збільшення кількості партій, які збираються вкласти свої гроші у телеагітацію, а також готовність підприємців місцевих рівнів "отримати контрольний пакет в райрадах".
Крім прямих статей витрат кандидати можуть сподіватися й на адміністративний ресурс, який, зі слів голови правління КВУ Ігоря Попова, буде "активно задіяний". "Працівники виконавчої вертикалі насамперед будуть орієнтуватися на адміністрацію президента, а потім на партійно-фінансові утворення".
За даними КВУ, активізуватиметься також створення обласних квазіпартийних утворень, в які часто входять партії з абсолютно протилежними поглядами, але які підтримують діяльність обласної влади. "Як правило, такі об'єднання очолюють керівники обласної адміністрації", відзначив Попов.
У свою чергу в регіонах свою партію грає і Банкова. За даними аналізів Комітету, чиновники облдержадміністрацій входять до різних партій, що є "усвідомленим кроком адміністрації президента, щоб мати дружні відносини з всіма партіями, а також щоб вони [чиновники] контролювали один одного". І з цієї причини відсутня яскраво виражена партія влади, думають в КВУ.
Після такого фактажу Комітет виборців прийшов до єдиного висновку – говорити про проведення чесних парламентських виборів в країні в сьогоднішніх умовах нереально.
Але майбутня виборча кампанія технологічно буде відрізнятися від попередньої: створення або декларація про створення могутніх партійних блоків, агресивна інформаційна компанія і структурна побудова недавно створених партій, візити партійних лідерів у регіони і кадрові зміни в структурах виконавчої влади.
Для боротьби з "ідейними партіями шляхом перерозподілу електорату будуть активно створюватися штучні "партії-клони" з аналогічними назвами або ідеологією, зазначив прес-секретар КВУ Олександр Черненко. "Відомі і респектабельні партії будуть створювати партії-сателіти для брудної роботи з метою критики опонентів". На його ж думку, ідея "чесних виборів" використовується, як опозицією, так і олігархами, тільки з метою власної реклами.
Ще одна "весела" перспектива на передвиборчі півроку – "безпрецедентне для України використання компромату". І, зі слів Черненка, "якщо опозиція має в своєму розпорядженні ще неозвучені записи майора Мельниченка, то партії влади будуть використати компромат з Генпрокуратури, податкової міліції".
Вже зараз окремі партії проводять переговори про включення в свої "прохідні списки" фінансово потужних кандидатів, і "за це проситься близько $2 мільйонів", - заявив на прес-конференції у Києві редактор інформаційного проекту Комітету виборців України "Політична Україна" Олексій Кошель.
У перелік майбутніх витрат на виборчу кампанію партій і блоків включені оплата роботи партійних членів виборчих комісій, агітаторів, спостерігачів, друк агітматеріалів. "Усього необхідно $8 мільйонів, і це - тільки сума, яка потрібна для ведення успішної кампанії і для того, щоб претендувати на перемогу", - порахували в Комітеті виборців. Зі слів Кошеля, в цю суму не включені залучення поп-зірок, футболістів тощо, повідомляє Інтерфакс-Україна.
На відміну від пропорційної частини парламенту, в одномандатних округах порядок цін інший. Кандидату в депутати Верховної Ради по мажоритарному округу необхідно готувати $350 тисяч. Крім вищого законодавчого органу країни дорогі також розцінки на значок депутата Київської міськради – до $50 тисяч.
Кандидат на посаду голови облради повинен "інвестувати" від $500 тисяч до $5 мільйонів, на посаду голови райради - від $50 до $500 тисяч, далі лічать у КВУ. А дешевше усього стати депутатом у провінції – кандидату в депутати міськради обласного центра треба мати $1-1,5 тисячі.
Збільшення ціни зарахування до лику обраних КВУ пояснює поверненням статусу недоторканості депутатам місцевих рівнів, збільшення кількості партій, які збираються вкласти свої гроші у телеагітацію, а також готовність підприємців місцевих рівнів "отримати контрольний пакет в райрадах".
Крім прямих статей витрат кандидати можуть сподіватися й на адміністративний ресурс, який, зі слів голови правління КВУ Ігоря Попова, буде "активно задіяний". "Працівники виконавчої вертикалі насамперед будуть орієнтуватися на адміністрацію президента, а потім на партійно-фінансові утворення".
За даними КВУ, активізуватиметься також створення обласних квазіпартийних утворень, в які часто входять партії з абсолютно протилежними поглядами, але які підтримують діяльність обласної влади. "Як правило, такі об'єднання очолюють керівники обласної адміністрації", відзначив Попов.
У свою чергу в регіонах свою партію грає і Банкова. За даними аналізів Комітету, чиновники облдержадміністрацій входять до різних партій, що є "усвідомленим кроком адміністрації президента, щоб мати дружні відносини з всіма партіями, а також щоб вони [чиновники] контролювали один одного". І з цієї причини відсутня яскраво виражена партія влади, думають в КВУ.
Після такого фактажу Комітет виборців прийшов до єдиного висновку – говорити про проведення чесних парламентських виборів в країні в сьогоднішніх умовах нереально.
Але майбутня виборча кампанія технологічно буде відрізнятися від попередньої: створення або декларація про створення могутніх партійних блоків, агресивна інформаційна компанія і структурна побудова недавно створених партій, візити партійних лідерів у регіони і кадрові зміни в структурах виконавчої влади.
Для боротьби з "ідейними партіями шляхом перерозподілу електорату будуть активно створюватися штучні "партії-клони" з аналогічними назвами або ідеологією, зазначив прес-секретар КВУ Олександр Черненко. "Відомі і респектабельні партії будуть створювати партії-сателіти для брудної роботи з метою критики опонентів". На його ж думку, ідея "чесних виборів" використовується, як опозицією, так і олігархами, тільки з метою власної реклами.
Ще одна "весела" перспектива на передвиборчі півроку – "безпрецедентне для України використання компромату". І, зі слів Черненка, "якщо опозиція має в своєму розпорядженні ще неозвучені записи майора Мельниченка, то партії влади будуть використати компромат з Генпрокуратури, податкової міліції".