За алюміній буде ще одна війна
Середа, 6 грудня 2000, 19:22
Запорізький алюмінієвий комбінат придбала загадкова компанія, яка тільки напередодні була поновлена в списку учасників тендеру. Нового власника заводу пов'язують з ім'ям тимчасово зниклого з політичної орбіти Ігоря Бакая.
Відкрите акціонерне товариство "Зовнішньоторгівельна компанія "КрАЗ", яке займається продажем кременчуцьких машин за кордон, стало остаточним переможцем тендеру з продажу Запорізького алюмінієвого. Воно готово заплатити за контрольний пакет акцій комбінату 101,5 мільйона доларів. Таке рішення Фонду держмайна стало відоме в середу.
Лише напередодні підведення підсумків, у вівторок, компанія-переможець, а також "Итера-Україна", були включені до складу учасників тендера по продажу 68,01% ЗАлКа. Непримітного переможця тендеру – зовнішньоторгівельну компанію "КрАЗ" – не розглядали як серйозного претендента на перемогу на фоні таких гігантів, як "Сибірський алюміній" (щоправда, "сибіряки" відкликали свої заявки), АвтоВАЗ або "Металургія" (консорціум підприємств Суркіса і Медведчука).
Однак в середу російська газета "Ведомости" розгадала таємницю "темної конячки". За її даними, зовнішньоторгівельна компанія "КрАЗ" представляє інтереси банку "Фінанси і кредит", який вважається вотчиною екс-керівника "Нафтогазу України" Ігоря Бакая. Цікаво, що рішення повернути КрАЗ та "Ітеру" Ющенко прийняв після зустрічі із запорізьким губернатором Олексієм Кучеренком, який до цього був народним депутатом, членом волковської фракції "Відродження регіонів", куди зараз і входить Бакай.
Зранку в середу консорціум підприємств Суркіса-Медведчука розкритикував рішення Ющенка в спеціальній заяві. То ж, певно, рішення Фонду держмайна буде опротестоване в суді. Це не виключає навіть заступник головт ФДМУ Михайло Чечетов, який в інтерв'ю телеканалу ICTV визнав, що була "порушена процедура тендеру". Так, за даними "Ведомостей", заявки від "Ітери" і КрАЗу з'явилися, коли конкурсна комісія вже розкрила конверти інших учасників. Як сказало газеті джерело, близьке до конкурсу, якщо все-таки переможцем буде визнана "Итера-Україна" або КрАЗ, то інші учасники конкурсу оскаржать підсумки в суді. У середу ввечері "Подробности", які виходять на телеканалі "Інтер", повідомили, що АвтоВАЗ звернувся во Вищого арбітражного суду України.
"Раніше заявки двох компаній відхилив український антимонопольний комітет. У прес-службі Фонду держмайна заявили, що повернення "Ітери-Україна" і "КрАЗу" лише формальність, що ці компанії не можуть бути визнані переможцями. Зі слів преса-секретаря Фонду Ніни Бурлюк, вони не є "промисловими інвесторами" для ЗАлКу, як того вимагають умови конкурсу", - писали "Ведомости" в день оголошення підсумків.
Однак запропонована КрАЗом ціна в 101,5 мільйон доларів на третину вище другого результату - заявки АвтоВАЗу, згідного заплатити 69,1 мільйонів, і в три рази більше стартової ціни. Після оголошення переможця тендера почав виправдовуватися перший віце-прем'єр Юрій Єхануров. З його слів, які передає Інтерфакс-Україна, Кабмін не чинив тиску на роботу комісії з проведення тендера. Єхануров підкреслив, що сам віддав письмове доручення про те, як голосувати, представнику уряду в тендерній комісії: виставити максимальну суму балів тому, хто запропонує за пакет найбільшу суму.
Якщо все ж таки переможцем залишиться КрАЗ, то Ющенко вб'є відразу кількох зайців. По-перше, 101,5 мільйон доларів дозволить Фонду держмайна впритул наблизиться до виконання плану приватизаційних надходжень в 2000 році. По-друге, завод не дістанеться росіянам – а останнім часом уряд активно критикують за надмірну концентрацію російських власників за підсумками приватизації-2000. І, по-третє, комбінат не отримають і українські інвестори - консорціум "Металургія", що запропонував 56,75 мільйонів доларів, і НПО імені Фрунзе, готовий заплатити на мільйон менше - адже ці підприємства пов'язують з недругами Ющенка, Суркісом і Медведчуком.
Відкрите акціонерне товариство "Зовнішньоторгівельна компанія "КрАЗ", яке займається продажем кременчуцьких машин за кордон, стало остаточним переможцем тендеру з продажу Запорізького алюмінієвого. Воно готово заплатити за контрольний пакет акцій комбінату 101,5 мільйона доларів. Таке рішення Фонду держмайна стало відоме в середу.
Лише напередодні підведення підсумків, у вівторок, компанія-переможець, а також "Итера-Україна", були включені до складу учасників тендера по продажу 68,01% ЗАлКа. Непримітного переможця тендеру – зовнішньоторгівельну компанію "КрАЗ" – не розглядали як серйозного претендента на перемогу на фоні таких гігантів, як "Сибірський алюміній" (щоправда, "сибіряки" відкликали свої заявки), АвтоВАЗ або "Металургія" (консорціум підприємств Суркіса і Медведчука).
Однак в середу російська газета "Ведомости" розгадала таємницю "темної конячки". За її даними, зовнішньоторгівельна компанія "КрАЗ" представляє інтереси банку "Фінанси і кредит", який вважається вотчиною екс-керівника "Нафтогазу України" Ігоря Бакая. Цікаво, що рішення повернути КрАЗ та "Ітеру" Ющенко прийняв після зустрічі із запорізьким губернатором Олексієм Кучеренком, який до цього був народним депутатом, членом волковської фракції "Відродження регіонів", куди зараз і входить Бакай.
Зранку в середу консорціум підприємств Суркіса-Медведчука розкритикував рішення Ющенка в спеціальній заяві. То ж, певно, рішення Фонду держмайна буде опротестоване в суді. Це не виключає навіть заступник головт ФДМУ Михайло Чечетов, який в інтерв'ю телеканалу ICTV визнав, що була "порушена процедура тендеру". Так, за даними "Ведомостей", заявки від "Ітери" і КрАЗу з'явилися, коли конкурсна комісія вже розкрила конверти інших учасників. Як сказало газеті джерело, близьке до конкурсу, якщо все-таки переможцем буде визнана "Итера-Україна" або КрАЗ, то інші учасники конкурсу оскаржать підсумки в суді. У середу ввечері "Подробности", які виходять на телеканалі "Інтер", повідомили, що АвтоВАЗ звернувся во Вищого арбітражного суду України.
"Раніше заявки двох компаній відхилив український антимонопольний комітет. У прес-службі Фонду держмайна заявили, що повернення "Ітери-Україна" і "КрАЗу" лише формальність, що ці компанії не можуть бути визнані переможцями. Зі слів преса-секретаря Фонду Ніни Бурлюк, вони не є "промисловими інвесторами" для ЗАлКу, як того вимагають умови конкурсу", - писали "Ведомости" в день оголошення підсумків.
Однак запропонована КрАЗом ціна в 101,5 мільйон доларів на третину вище другого результату - заявки АвтоВАЗу, згідного заплатити 69,1 мільйонів, і в три рази більше стартової ціни. Після оголошення переможця тендера почав виправдовуватися перший віце-прем'єр Юрій Єхануров. З його слів, які передає Інтерфакс-Україна, Кабмін не чинив тиску на роботу комісії з проведення тендера. Єхануров підкреслив, що сам віддав письмове доручення про те, як голосувати, представнику уряду в тендерній комісії: виставити максимальну суму балів тому, хто запропонує за пакет найбільшу суму.
Якщо все ж таки переможцем залишиться КрАЗ, то Ющенко вб'є відразу кількох зайців. По-перше, 101,5 мільйон доларів дозволить Фонду держмайна впритул наблизиться до виконання плану приватизаційних надходжень в 2000 році. По-друге, завод не дістанеться росіянам – а останнім часом уряд активно критикують за надмірну концентрацію російських власників за підсумками приватизації-2000. І, по-третє, комбінат не отримають і українські інвестори - консорціум "Металургія", що запропонував 56,75 мільйонів доларів, і НПО імені Фрунзе, готовий заплатити на мільйон менше - адже ці підприємства пов'язують з недругами Ющенка, Суркісом і Медведчуком.