Бізнес та держава: Як будувати конструктивний діалог
Ефективна спільна робота влади, бізнесу, експертів з економічних, корпоративних та соціальних реформ, підтримка підприємництва та підвищення інвестиційної привабливості України – таке завдання на порядку денному повинні мати як ділові асоціації, так і державні структури.
У межах своєї роботи я спостерігаю, як бізнес-асоціації перестають говорити про загальне, а через конкретні приклади вносять пропозиції в держоргани, які дозволяють економічним суб'єктам відстоювати законні інтереси.
А держоргани в свою чергу почали проводити конкурси на такі позиції як менеджер зі зв’язків з бізнесом, дизайнер-аналітик (який створює інформаційні дайджести в рамках обміну інформацією держави та бізнесу), інвестиційний радник тощо.
Пішла тенденція створення окремих офісів взаємодії з бізнесом та допомоги підприємцям – що лягає в основу багатьох комунікаційних політичних стратегій.
При Державній фіскальній службі був створений Офіс ефективної взаємодії з бізнесом. Позитивний сигнал для ринку, якщо врахувати, що протягом двадцяти років правоохоронні органи асоціювалися лише з силовим свавіллям, але аж ніяк не з діалогом.
Основне завдання Офісу – стати містком між легальним бізнесом та фіскальною службою заради спільної мети – боротьби з тіньовим ринком економіки.
Яким чином Офіс ефективної взаємодії може бути корисним бізнесу?
- Одне з його завдань направлене на розвиток ініціатив та покращення співробітництва між правоохоронною структурою та легальними підприємцями.
Наприклад, ви є членом якої-небудь бізнес-організації або союзу підприємців. Для того, щоб організувати зустріч з головою ДФС більше не потрібно крутитися в бюрократичній агонії й відправляти листи в один кінець. Більш того, не потрібно шукати знайомих або кумів, щоб дізнатися про роботу Служби або пожалітися на корупцію.
Ви спокійно можете зателефонувати на будь-який контактний номер Офісу або написати на пошту і з вами зв`яжуться протягом 72 годин. - Друге завдання Офісу – обмін інформацією. У кожної великої компанії є своя служба безпеки, яка володіє аналітикою про стан тіньової економіки в їхньому секторі.
Легальному бізнесу не є вигідним наявність чорного ринку, оскільки він демпінгує ціни, підриваючи тим самим основи добросовісної конкуренції на ринку.
Служби безпеки можуть ділитися інформацією з правоохоронними органами. ДФС же в свою чергу починає проводити процесуальні дії, а після надає аналітику про виконану роботу та реагує на корупцію в системі. - Третє завдання Офісу – стратегічна комунікація. Такий оперативний діалог обов`язково має лягти в концепцію нового органу Бюро Економічної Безпеки. Інакше ми ризикуємо отримати ще одних силовиків, які ведуть боротьбу з вітряними млинами, притискають бізнес і аж ніяк не допомагають економіці.
Читайте також: Труднощі перекладу з мови чиновників на мову бізнесу
Візьмемо інший приклад – Фонд державного майна (ФДМ), який раніше був скоріше годівницею для олігархату.
"Пацани" ставили своїх "пацанів", щоб керувати та контролювати великі державні об`єкти, розподіляючи потоки в необхідні кишені та партії. З 2019 року головною метою структури стало залучення інвестицій в Україну.
Бізнес-асоціації можуть звернутися в Фонд з метою отримання інформації про те, які об`єкти доступні для приватизації, в якому вони стані, запросити огляд об`єктів.
Підприємець може навіть отримати консультацію щодо того, які правила інвестування та як взяти участь в тендерах Prozzoro. Чудова можливість для будь-якого бізнесмена, про яку мало хто знає.
Раніше для того, щоб придбати або орендувати будь-яке державне майно, вам необхідно було дістати радянського типу газету з мільйоном дрібних рядків. В них фігурували лише назви об`єктів, без будь-якої характеристики чи маркування. Зрозуміло, що у звичайних людей немає часу вести боротьбу з бюрократичним мотлохом, тому вартісні об'єкти корупційним шляхом віддавались практично за безцінь "своїм" людям.
А ось сьогодні все набагато простіше. ФДМ створив сайт – такий собі державний OLX. Заходиш, вибираєш категорію, місто, бачиш об'єкт на фото, завантажуєш всю інформацію про нього, переходиш на сайт Prozzoro, береш участь в торгах і вуаля. Ви – щасливий власник державного майна.
Бажаєте орендувати – не проблема, сайт працює за тією ж схемою.
Як ми бачимо, ідеєю інвестицій та діалогів просякнутий весь інформаційний простір України останні 2 роки. Щоб вона запрацювала необхідна холодна голова політиків на всіх рівнях і, звісно що, час.
Якщо раніше консультант з комунікацій в держорганах мав просто купити обкладинку в журналі поважним обличчям голови, то зараз робота комунікаційника ділиться на декілька напрямків: PR (Public Relations), GR (Government Relations), IR (Investor Relations)
Анастасія Магонова
Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.