"Рускому міру" не місце в українських шкільних підручниках

Четвер, 11 лютого 2021, 15:30

Росія заснувала Одесу, Дніпро, Сімферополь, Севастополь… А якби Гетьманщина і Запорожжя привели внутрішній устрій та економічну модель до російського зразка, то Росія не чіпала б Українську державу!

Подібне наші діти можуть прочитати в підручниках з історії України. Адже такі підручники, із явним запахом "руского міра", — вже майже в руках українських школярів. 

Йдеться про підручники з історії України для 8 класу: авторства Мудрого й Аркуша та авторства Гісема й Мартинюка, яким Конкурсна комісія з підручників рекомендує надати гриф Міністерства освіти і науки "РЕКОМЕНДОВАНО".

Наступний крок за МОН — погодити або не погодити ці підручники. Цей етап очікується вже 15 лютого. 

Проблема якості шкільних підручників не нова. Українським учням систематично пропонують навчатися за підручниками сумнівної якості та авторства.

Але коли в умовах гібридної війни нашим дітям намагаються нав'язати проросійські наративи — це неприпустимо.

Чому ці підручники не повинні потрапити до рук українських школярів

Дуже вичерпну рецензію на один із вказаних підручників (авторства М. Мудрого) зробив д. і. н., професор Віктор Брехуненко. На 50 сторінках він чітко і зрозуміло "по кісточках" розібрав кожну букву, слово і речення і був, м'яко кажучи, шокований. 

"Як експерт, ошелешений тим, що за таких фундаментальних наукових вад, які були вказані мною в експертному висновку, а також величезної кількості сутнісних і фактологічних помилок (зазначених мною посторінково) підручник піде до школи." — Віктор Брехуненко. 

Дзеркально схожа рецензія Віктора Брехуненка, а також рецензії інших експертів є і на підручник Гісема і Мартинюка.

Більшість рецензентів сходяться на тому, що основний посил рекомендованих Комісією підручників: якби Україна рухалась у російському напрямку — і війни б не було, і взагалі: жити було б краще.

Йдеться не просто про спотворення в учнів уявлення про українську історію XVI–XVIII століть, а про вкладання в голови 8-класників концепції "Новоросії" і "великого російського брата".

Росія заснувала Одесу, Дніпро, Сімферополь, Севастополь. А кримські татари взагалі подані в руслі радянської концепції "турецько-татарської експансії". 

Читайте також: МОН зобов’язали переглянути підручники з історії через позов Портнова

Тобто ці підручники забезпечать восьмикласникам один тільки хаос у головах. У мене виникає багато питань до Міносвіти: невже МОН цього не помічає?

Невже ми можемо погодитися з такою наругою над освітою і наукою з боку МОН? Як може підручник мотивувати учнів, якщо він містить твердження, які суперечать одне одному?

А як складати ЗНО? Плагіат в цих підручниках — окрема тема!

Загалом у  рецензіях наведено чимало фундаментальних вад, які ведуть до поразки в інформаційній війні і, як наслідок, — до втрати держави.

Відтак основна рекомендація від рецензентів авторам: переписати підручники від першої сторінки до останньої сторінки, позбавивши їх усіх тих хиб, на які вказано в експертних висновках.

Лише після цього підручники можуть бути знову допущені до Конкурсу.

Гучну заяву щодо цих підручників уже зробила Учена рада Інституту української археографії та джерелознавства НАН України. 

Суть заяви: поява в школах таких підручників суперечить здоровому глузду. 

Вона не тільки вкорінюватиме хибні уявлення про історію України XVI–XVIII ст., а й виховуватиме учнів як адептів "руского міра", що загрожує національній безпеці України, а в майбутньому може призвести до втрати держави.

МОН має негайно:

  1. Скасувати рішення про рекомендацію цих підручників.
  2. Провести негайну перевірку на плагіат усіх затверджених підручників з історії України для 8-го класу (експерти вже виявили плагіат в одному з підручників).
  3. Створити незалежну комісію із залученням фахівців, яка ознайомилась би як із підручниками, так і з рецензіями та ухвалила остаточне рішення.

Реклама:
На мою думку, такий підхід свідчить про те, що МОН абсолютно не цікавить науковість тексту  підручника.  Як не цікавить і плагіат, що не дивно, з нинішнім очільником освіти.

Хоча в одній із рецензій чітко зазначено, що один із цих підручників має в кількох місцях ознаки плагіату і потрібна додаткова експертиза за допомогою сертифікованої програми. Але цього Комісія також вперто не помічає. 

Як секретар Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій, не можу не відреагувати на таку поведінку Міносвіти. Направила депутатські звернення до Міністерства освіти і науки, Служби безпеки України та Ради національної безпеки і оборони.

Не можна допустити засмічування мізків нашим дітям проросійською пропагандою. Це питання національної безпеки. І це питання інформаційної війни з ворогом, у якій ми повинні перемогти!

Якщо РНБО зуміла зупинити мовлення проросійських пропагандистських телеканалів, то має розуміти й загрозу такої пропаганди у шкільних підручниках. 

Такі підручники категорично не можна допустити до українських учнів!

Наталія Піпа, для УП

Колонка — матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування