Зе-референдум. Чого нам чекати?
Шостий президент Володимир Зеленський вніс на розгляд Верховної Ради законопроєкт про Всеукраїнський референдум. Попри те, що українська незалежність була підтверджена саме результатами такого референдуму, попри те, що референдум – це вища форма демократії, прийняття внесеного законопроєкту відкриває перед нашою державою нові виклики.
Чому? Згадаймо, що тема референдумів активно використовувалась проросійськими силами, а саме кумом Путіна Медведчуком та комуністами Симоненка для просування проросійського порядку денного в Україні.
Загалом інструмент референдумів активно і успішно використовується російською агентурою по всьому світу. Так, саме через референдум у Нідерландах було заблоковано на тривалий час підписання з Україною угоди про Асоціацію з ЄС.
Саме через референдум про Брекзіт було підірвано стабільність усього Євросоюзу. І щоразу за активними інформаційними кампаніями знаходився російський слід.
Загалом законопроєкт з'явився для реалізації однієї із передвиборчих обіцянок Зеленського, яку Зе-команда збирається використати для підняття рейтингу президента і його політичної сили, особливо напередодні місцевих виборів. Ба більше, законопроєкт про референдум зручний тим, що завдяки йому можна постійно створювати нові інформаційні приводи, оголошуючи референдуми з популістичними гаслами.
Але цей законопроєкт не відповідає, а якщо точніше, суперечить Конституції України, адже у ньому прописане положення про те, що "Результати народного волевиявлення на всеукраїнському референдумі не потребують затвердження будь-яким державним органом", а це ні що інше, як надання законодавчої функції, яку в Україні виконує виключно Верховна Рада України, іншому органу. Звісно, Конституційний суд матиме всі підстави для того, щоб скасувати цей закон, у разі його прийняття.
Головні загрози – це можливі спроби прийняття рішення про капітуляцію у війні з Росією через голосування на референдумі. Звісно, цю капітуляцію загорнуть для нас у обгортку "миру". Лише через референдум можливі зміни території України, тому цілком можливо, що для досягнення миру нам запропонують на референдумі відмовитись від Криму, надати особливий статус для окупованого Донбасу, ввести двомовність чи відмовитись від вступу до НАТО.
Тому я переконаний, що прийняття цього закону буде шкідливим і небезпечним для нашої державності як мінімум доти, доки Україна не переможе у війні і не звільнить всі окуповані території.
Дмитро Сінченко, для УП
Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.