Поза межами можливого. Відвідайте щорічну премію УП 100

Чому Кабмін Гончарука не такий популярний, як Кабмін Гройсмана. Пояснюють соціологи

Четвер, 14 листопада 2019, 08:00

На сьогодні українська політична ситуація перебуває у режимі турбулентності: весняні президентські вибори, нещодавні вибори парламенту, численні реформи та політичні міжусобиці. Критично важливою для представників влади є відкрита комунікація з народом про свою діяльність.  Адже це напряму впливає на рівень підтримки політичних рішень з боку населення. 

У листопаді 2019 року соціологи провели аналіз медіаприсутності та основних наративів представників влади для того, щоб проаналізувати "політичний порядок денний" у динаміці. 

У дослідженні порівнювалася медіа-активність щойно призначеного Кабміну на чолі з Олексієм Гончаруком з медіадіяльністю тогорічного уряду Володимира Гройсмана.

Охоплення на ТБ розраховані на основі даних єдиної національної піпл-метричної панелі AC Nielsen, охоплення в інтернеті розраховані на підставі даних системи оцінки інтернет-охоплень CorestoneScan за період жовтня 2018 ( згадки уряду Гройсмана в медіа) та за той самий період жовтня 2019 (згадки уряду Гончарука). 

У моніторинг включені:

  1. Новинні випуски основних ТБ-каналів: 1+1, Інтер, Україна, ICTV, СТБ, 112 канал, 2+2, НТН, NewsONE, UA Перший, 5 канал, 24 канал, Прямий, ZIK, Київ. У жовтні 2018 року проаналізовано 1016 сюжетів. У жовтні 2019 року проаналізовано 897 сюжетів.
  2. Новинні сайти українського сегменту Інтернету. Загальна кількість сайтів, які аналізувалися – 2660.У жовтні 2018 року проаналізовано 62475 матеріалів. У жовтні 2019 року проаналізовано 51774 матеріалів.

У вересні до нового уряду у медіа був чималий інтерес, спричинений "новизною" облич міністрів та намаганням з'ясувати специфіку їхньої діяльності на посадах. 

При порівнянні вересневих та жовтневих показників медіа-охоплення уряду Гончарука бачимо зниження інтересу ЗМІ до діяльності представників нового уряду. 

За вересень 2019 року медіа-охоплення Кабміну Гончарука становило 532 млн контактів, а у жовтні – вже 368,4 млн контактів.

Рівень інтересу до окремих міністрів залежить не лише від інформаційних приводів у ЗМІ, які стосуються їхньої діяльності, а й від рівня займаної посади. Прем'єр Олексій Гончарук має найбільше медіа-охоплення серед усіх міністрів нового уряду.

         Загальне медіа-охоплення Кабміну Гончарука нижче за загальне медійне охоплення попереднього уряду, Гройсмана: 368,4 млн контактів проти 492,6 млн контактів. 

Переважання обсягів медійного охоплення у нового уряду, порівняно з попереднім, спостерігається лише в інтернеті. 

За жовтень 2019 інтернет-охоплення уряду Гончарука становило 66,9 млн контактів проти 61,6 млн контактів, які мав уряд Гройсмана у жовтні 2018 року. 

Водночас телевізійне медіа-охоплення Кабміну Гончарука у жовтні 2019 становило 301,5 млн контактів проти 431 млн контактів уряду Гройсмана у жовтні 2018. 

 
 
клікніть на зображенні, щоб відкрити у більшому форматі

Міністри нового уряду, які популярніші у медіа, ніж попередники: 

Основна причина: перевага у медійному охопленні Оржеля обґрунтовується його залученістю до переговорів щодо транзиту газу на міжнародній арені, зокрема участю у тристоронніх перемовинах у Брюсселі. 

Основна причина: більше охоплення Дубілета пов'язане з активним піаром у соцмережах, згадках у ЗМІ відмови від трудових книжок та скороченням штатів держслужбовців районних держадміністрацій. 

  • Віце-прем'єр з євроінтеграції. Різниця у 6 разів: Іванна Климпуш-Цинцадзе – 1,8 млн контактів, Дмитро Кулеба – 11,3 млн контактів. 

Основна причина: віце-прем'єр із питань євроінтеграції Кулеба активно коментував питання відносин України і НАТО. Також його ім'я згадували у контексті візиту Столтенберга в Україну.

  • Мінкульт. Варто зазначити, що на сьогодні Володимир Бородянський представляє об'єднане міністерство. Тому для порівняння з минулим Кабміном ми поєднали охоплення В'ячеслава Кириленка, Євгена Нищука та Ігоря Жданова, яке в сумі становить 16,3 млн із охопленням Володимира Бородянського – 28 млн. Різниця становить 1,7 раз. 

Основна причина: за жовтень 2019 Володимир Бородянський увійшов до п'ятірки міністрів з найвищими показниками медійного охоплення. Високий рівень медіа-охоплення пов'язаний із його реакцією на виступ хору імені Верьовки у шоу "Квартал 95" з піснею про спалений  будинок Валерії Гонтарєвої. 

  • Мінекономіки. Різниця майже у 2 рази: Степан Кубів – 14,7 млн контактів, Тимофій Милованов – 26,9 млн контактів.

Основна причина: високий рівень охоплення Тимофія Милованова пов'язаний із його реакцією на виступ шоу "Квартал 95" про згорілий будинок Валерії Гонтарєвої та подальшою суперечкою щодо цього з Ігорем Коломойським

Також у медіапросторі активно обговорювали коментарі Милованова щодо співпраці України з МВФ

 
клікніть на зображенні, щоб відкрити у більшому форматі

Міністри нинішнього уряду, показники яких менші за показники попередників: 

  • Прем'єр-міністр: Охоплення Олексія Гончарука на 76,5 млн котактів менше за охоплення Володимира Гройсмана. Володимир Гройсман – 192,7 млн контактів, Олексій Гончарук – 116,2 млн контактів. 

Основна причина: більший показник Володимира Гройсмана пов'язаний із великою кількістю його коментарів щодо ціни на газ, увімкнення гарячої води киянам та вражень від візиту в Україну робота Софії. 

Основними акцентами у медійному полі Олексія Гончарука стали його коментарі щодо опалювального сезону та зміни голови НАЗК. Також у ЗМІ обговорювали специфіку проведення дозвілля прем'єром та відвідини ним музичних концертів.

Реклама:

  • Міністерство закордонних справ України (МЗС). Охоплення згадок про Вадима Пристайка на 10,3 млн контактів менше, ніж охоплення згадок про Павла Клімкіна (56,5 млн контактів проти 66,8 млн контактів).

Основна причина: у жовтні 2018 Павло Клімкін активно висловлювався щодо відносин України й Угорщини, зокрема щодо блокування Угорщиною комісії Україна-НАТО та видачі угорських паспортів на Закарпатті. 

  • Міністерство внутрішніх справ України (МВС). Арсен Аваков у жовтні 2019 має на 10, 8 млн менше контактів, ніж у жовтні 2018 року (16,7 млн контактів проти 27,5).

Основна причина: робочий візит Авакова до Австралії та затримання групи рейдерів у Хмельницькій області у жовтні 2018. 

Основна причина: звільнення Степана Полторака з військової служби, яке відбулося у жовтні 2018, що викликало підвищений інтерес ЗМІ до міністра у цей період. 

  • Мінсоцполітики. Різниця більше ніж 12 разів: Андрій Рева – 18,1 млн контактів, Юлія Соколовська – 1,4 млн контактів.

Основна причина: Юлія Соколовська наразі є одним із найменш обговорюваних у медіаполі міністрів. У період жовтня 2018 Андрій Рева активно висловлювався щодо тарифів на тепло та гарячу воду, а також надання субсидій тим, хто перебував за кордоном, що посилило рівень його медійного охоплення. 

Основна причина: обидва міністри мають невисокі показники у рейтингу за охопленням у ЗМІ. Більша кількість контактів щодо новин про Павла Петренка пов'язана із розслідуванням справи НАБУ проти нього.  

  • Мінрегіон. Показник Альони Бабак на 4,4 млн контактів менший за показник Геннадія Зубка. Геннадій Зубко – 13,5 млн контактів, Альона Бабак – 9,1 млн контактів. 

Основна причина: більше охоплення Геннадія Зубка пов'язане з обговоренням у ЗМІ встановлення нових правил функціонування програми "Доступне житло"

  • Міністерство охорони здоров'я України (МОЗ). Зоряна Скалецька за охопленням має показники у 6 разів менші, ніж Уляна Супрун. Уляна Супрун – 38,5 млн контактів, Зоряна Скалецька – 6 млн контактів. 

Основна причина: більше охоплення Уляна Супрун обґрунтовується тим, що у жовтні 2018 комітет ВР підтримав її звільнення з міністерської посади. Також у той період Уляна Супрун займалася розвінчуванням міфів щодо лікування сезонних вірусних захворювань, що також обговорювалось у медійному просторі.

  • Міністерство освіти і науки України (МОН). Показник Ганни Новосад на 7,1 млн контактів менший, ніж у Лілії Гриневич. Лілія Гриневич – 16,4 млн контактів. Ганна Новосад – 9,3 млн контактів. 

Основна причина: заяви Лілії Гриневич про підвищення заробітної плати вчителям та впровадження інтернатури для вчителів.

 
клікніть на зображенні, щоб відкрити у більшому форматі

Без особливих відмінностей: 

Основні акценти медіаполя Владислава Криклія пов'язані з поверненням Укрзалізниці під управління міністерства та заявами про можливість впровадження платних доріг в Україні. 

У період жовтня 2018 у медіаполі Володимира Омеляна найбільше обговорювали у зв'язку з його заявою про політичну діяльність після роботи на посаді міністра та фінансування аеропорту в Дніпрі. 

Що дає медійність у першу чергу самому Кабміну? Обізнаність людей у їхній діяльності та результатах. І, як наслідок, довіру та підтримку представникам влади. 

При цьому надзвичайно важливою стає комунікація, коли йдеться про непопулярні реформи, які анонсовані новим складом Кабінету міністрів. І в цьому контексті, безумовно, обсяг охоплення аудиторії набуває критичного значення.  

Євгенія Близнюк, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:

УП 100. Поза межами можливого

"Українська правда" представить свій другий в історії рейтинг лідерів — сотню українців, які роблять найбільший внесок в незалежність та майбутнє України.

Київ | 20 листопада
КУПИТИ КВИТКИ
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Швидка угода з Путіним – це глибинна ілюзія

War Tax: як змусити Росію платити за війну?

Про обороноздатність, справедливість та економіку

Рекламні кампанії, які працюють: досвід мережі стоматологій

Підводні камені підвищення тютюнового акцизу

Як мерія Івано-Франківська та забудовники знищують місто та зіштовхують між собою ветеранів