Парламент: тут похована децентралізація

Вівторок, 07 лютого 2017, 14:36

Парламент системно блокує ухвалення законопроектів, які спрямовані на впровадження децентралізації. Протягом останнього року не було ухвалено жодного закону, який би розблокував реформу та усунув правові перешкоди для проведення реформи.

Причина: чим гірше ситуація, тим краще.

Тим більше, якщо мова йде про одну з небагатьох реформ, яка показує позитивний результат та працює безпосередньо на людей.

Народні депутати не звертають увагу на очевидний успіх органів місцевого самоврядування, як-от: залучення нових інвестицій, реалізацію інфраструктурних проектів, зростання місцевих бюджетів та бюджетів об'єднаних територіальних громад у 3-6 разів.

У парламенті також не звертають увагу на Звернення Асоціацій органів місцевого самоврядування з вимогою прийняти децентралізаційний пакет законопроектів.

Не звертають вони уваги й на вимоги Представництва Євросоюзу в Україні, яке прямо закликало Верховну Раду розглянути законопроекти щодо децентралізації.

Ухвалення цих документів стане додатковим стимулом для закордонних донорів – у тому числі й ЄС – надалі підтримувати реформу децентралізації, надавати необхідні кошти та ділитись досвідом.

Натомість, у відповідь на численні заклики, депутати навіть не спромоглися 17 січня 2017 року включити до порядку денного надважливий законопроект №5520 щодо особливостей створення об'єднання територіальних громад, розташованих у різних районах. Законопроект ледве набрав підтримку 208 народних обранців.

За умов відсутності цього документу ЦВК не призначає вибори до 33 ОТГ, у яких проживає більше 500 тисяч жителів.

Більше п'яти ОТГ, у яких не було призначено вибори, звернулися до суду проти ЦВК з вимогою призначати вибори. Проте рішення судів було не на користь міських рад. І крапку у цьому конфлікті має поставити парламент, ухваливши терміново законопроект №5520.

Інша причина, через яку не приймаються потрібні закони – хронічні проблеми з відвідуваністю депутатами пленарних засідань парламенту. Народні депутати не беруть участі в обговоренні законопроектів, відповідно – з різних причин не голосують за них. Таким чином маємо ситуацію, що з 330 зареєстрованих парламентарів, у залі фізично присутні ледве 250.

Яскравий приклад – парламентський день 19 січня 2017 року, коли взагалі у залі було тільки 169 депутатів, і засідання було закрито.

А саме 19 січня у порядку денному стояли надважливі для органів місцевого самоврядування та децентралізації законопроекти №4772 та №4773 щодо добровільного приєднання територіальних громад, а також №2489 про службу у органах місцевого самоврядування.

Законопроекти №4772/4773 спрощують процедуру створення об'єднаних територіальних громад, а також запроваджують механізм приєднання громад до вже створених об'єднаних територіальних без проведення виборів на всій території.

У разі ухвалення законопроектів вже протягом перших місяців буде додатково створено більше ста об'єднаних громад. Нагадаю, зараз створено вже 366 ОТГ.

Законопроекти також повертають у процес децентралізації міста обласного значення, які до цього часу були виключені. Відповідно до документів, міста обласного значення вважаються такими, що є спроможними – а це дозволяє запустити механізм приєднання громад до міст.

Надважливим також є законопроект №2489 про службу у органах місцевого самоврядування.

Ухвалення проекту закону сприятиме посиленню привабливості служби в органах місцевого самоврядування та підвищенню професіоналізму службовців. Зокрема, органи місцевого самоврядування отримають більше автономії у визначенні умов оплати праці, що надасть можливість залучити професійних службовців. Службовці будуть залучатися виключно через прозорий конкурс; керуючий справами буде професійним сіті-менеджером, що створює умови до забезпечення стабільності та професійності в місцевих радах.

Учергове всі ці законопроекти розглядатимуться на пленарному засіданні у четвер, 9 лютого 2017 року.

Під час голосування всі фракції повинні зрозуміти: підтримка їхніх партій на виборах у цих громадах – а це мільйони виборців та сотні органів місцевого самоврядування, які очікують результативного голосування – прямо залежить від кількості голосів, відданих на підтримку законопроектів у залі засідань.

Парламент нарешті повинен перестати бути похоронним бюро, де помирають всі реформаторські ініціативи.

У підтримці сіл, селищ, малих міст та інших територій, які нарешті почали відчувати позитивні зміни, немає партійних кольорів.

Досить водити козу! Терпець у громадах уже уривається.

Іван Лукеря, член Ради Реанімаційного пакету реформ, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Як АРМА стало "золотим парашутом" для росіян

Людина і її місце. Промова на врученні Премії Шевельова

Прибутки — торговим мережам, збитки — виробникам

Поразка режиму Башара Асада в Сирії – це стратегічна перемога України над Росією

Новий закон — лише початок: чотири наступні кроки для реформи Рахункової палати

Чому реформа держуправління є необхідною для успішної євроінтеграції України