"НАТОфобія" Путіна

Четвер, 10 квітня 2014, 14:41

Натовські військові бази – під російським кордоном: психоз для Путіна чи "заспокійливе" для України?

Тільки-но Україна, навіть гіпотетично, може наблизитися до НАТО, у Путіна стається новий приступ "НАТОфобії".

Один з "пунктиків" Путіна, щоб нібито призупинити агресію щодо України, це наша відмова від вступу до ЄС і НАТО. Але фокус полягає в тому, що будь-які поступки терористам і агресорам зазвичай погано закінчуються для тих, хто поступається. Крим – захопили, Луганськ, Донецьк, Харків – розхитують сепаратисти й різні ФСБшні диверсанти.

Путін зупиниться лише тоді, коли Україна перестане існувати як незалежна держава. Це треба сприймати як аксіому й із цього виходити, вибудовуючи відносини із Кремлем.

На "хотєлки" Путіна про відмову від НАТО потрібно діяти асиметрично й готуватися до інтеграції в Альянс.

До речі, українці на загрозу вже відреагували: у грудні 2012 тільки 19% українців підтримували вступ до НАТО, зараз – 28%, і позитивна динаміка зберігається. Це найвищий рівень підтримки за всі роки незалежності – гріх не скористатися.

Позаблокова мішень

Теперішній позаблоковий статус для України – це те саме, що Росія нам пропонує в заяложеній обгортці федералізації. Це ніщо. Україну ніхто не визнав як позаблокову державу й не визнає. Причому в міжнародному праві використовується термін "нейтральний статус".

А "позаблоковість" – це креатив Кремля спеціально для Януковича, уведений в українське законодавство в 2010 році, для того щоб послабити національну безпеку України.

Якби Україна хотіла бути нейтральною державою, то бюджети на оборону повинні бути збільшенні в рази. Натомість вони зменшувалися, а армію роками розкрадали. Тому збройні сили України й виявилася в такому плачевному стані.

Зараз ми опинилися перед серйозною дилемою – що Україні робити далі. Адже ми не можемо бути нейтральною державою, і ніколи нею не будемо. Деякі розповіді й порівняння України з нейтральною Швейцарією, більше нагадують "брєд сивої кобили".

Позаблокова Україна – це найзручніша мішень для агресора-сусіда, який хоче залізти через паркан.

Натівський мезАльянс

Один за всіх і всі за одного – цей принцип є найбільшою цінністю для учасників НАТО. Причому, потенціал країн, що входять до блоку, різний. Однак переваги від членства – однозначні.

Усі країни останніх двох хвиль розширення ЄС спочатку ставали членами НАТО, потім – членами ЄС. Економічні вигоди йдуть слідом за безпекою. Саме така логіка іноземного інвестора.

Скептики кажуть, що Україна не готова до вступу до НАТО. Або ж – у НАТО не можна вступити з невирішеними територіальними суперечками. І перше, і друге в ситуації з Україною не відповідає дійсності.

Перед вступом до НАТО Україні потрібно виконати План дій щодо членства. За свою історію прийнамні двічі Україна була за крок від його підписання.

Історична довідка.

Вступ до НАТО як зовнішньополітичний пріоритет України на рівні закону з'явився ще в 2003 році, коли було ухвалено закон "Про основи національної безпеки України".

У 2006 році НАТО було готове підписати з Україною План дій щодо членства. Однак тодішній "новоспечений" прем'єр Янукович, якого реанімував із політичного забуття Ющенко, у перший же приїзд до Брюсселю зірвав ці плани.

У 2008 році на саміті НАТО в Бухаресті вже Україна готова до ПДЧ. Але тоді підписанню завадило занадто активне російське лобі, яке знайшло необхідні "аргументи" для зриву цього процесу.

У 2010 році Віктор Янукович уже в якості президента перекреслив цю перспективу й закріпив у законодавстві на вимогу Кремля так званий "позаблоковий статус".

"Враг у ворот"

"Не те головне, скільки ваги в бойовому псі, а скільки в ньому бойовитості"? – казав Дуайт Ейзенхауер. Це прямо стосується українського війська. Саме за таким принципом необхідно реформувати збройні сили України.

Якщо ми хочемо менше витрачати на "оборонку" і мати більше безпеки, тоді варіант один – вступ до НАТО.

Перед тим як дискутувати на тему готовності чи неготовності країн-членів НАТО прийняти Україну, нам самим потрібно виконати власне домашнє завдання.

І перше, що необхідно здійснити – це відновити на законодавчому рівні курс на членство в НАТО як стратегію зовнішньої політики. Відповідний законопроект №4354 у парламенті зареєстровано, є позитивний висновок науково-експертного управління. Не бачу причин для зволікання в його прийнятті.

А що стосується НАТО, то його представники мають зрозуміти таку річ.

Проблема збройної анексії Криму – це не питання двосторонніх відносин між Україною й Росією. Це проблема всього світу й, до речі, тест на профпридатність "сильних світу цього". У тому числі – серйозний виклик для самого НАТО.

Тому, важко не погодитися з Лехом Валенсою: "Якщо НАТО віддає Україну Путіну, то що це за НАТО? Давайте подивимося, чого НАТО варте".

Іван Крулько, кандидат юридичних наук, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Як АРМА стало "золотим парашутом" для росіян

Людина і її місце. Промова на врученні Премії Шевельова

Прибутки — торговим мережам, збитки — виробникам

Поразка режиму Башара Асада в Сирії – це стратегічна перемога України над Росією

Новий закон — лише початок: чотири наступні кроки для реформи Рахункової палати

Чому реформа держуправління є необхідною для успішної євроінтеграції України