Чому я голосував за зміни до Конституції

Понеділок, 11 жовтня 2010, 13:14
Минулої п'ятниці парламентська більшість проголосувала за постанову про направлення до Конституційного суду України проекту змін до Конституції України. З числа опозиційних депутатів я був один із небагатьох, хто теж проголосував за цю постанову.

Деякі інтернет видання тут же поспішили розповсюдити "сенсаційну" інформацію, що "Ляшко вже голосує як "регіонали". Зважаючи на недвозначний підтекст цих повідомлень, вважаю за необхідне пояснити читачам свою позицію щодо вказаного законопроекту.

Щоб одразу розставити всі крапки над "і" з ким сьогодні Ляшко (а такі розмови сьогодні активно точаться в парламентських кулуарах), хочу повідомити, що я ніколи не голосував і не буду і в майбутньому голосувати як "регіонали" чи ще хтось, а лише так, як велить власне сумління громадянина і політика.

Саме тому в своєму виступі з парламентської трибуни під час обговорення вказаного законопроекту я ще раз заявив, що вважаю неконституційним рішення Конституційного суду, яким фактично в Україні змінено конституційний лад.  

Що ж стосується суті проголосованих змін до Конституції, то вони, на мою думку, потрібні країні.

По-перше, встановлюється 5-ти річний, замість 4-х років, термін повноважень органів місцевого самоврядування і їх голів. Саме це лідер БЮТу Тимошенко обіцяла сільським і міським головам перед президентськими виборами і я не бачу причин не виконувати сьогодні ці обіцянки.

По-друге, вважаю правильним перенесення дати парламентських виборів на жовтень 2012 року, тобто до закінчення 5-ти річного терміну повноважень парламенту, на який нас люди й обирали у вересні 2007 року.

І не лише тому, що Конституційний суд, незаконно скасувавши Конституцію 2004 року, не мав права на рік скорочувати термін повноважень Верховної Ради. А ще й тому, що якби вибори до ВР відбулися у березні 2011 року, навряд чи БЮТівська фракція (внаслідок різних обставин) мала хоча б третину від свого нинішнього складу.

Відсутність же в парламенті сильної опозиції буде не на користь ні країні, ні владі.

Саме тому я закликав у парламенті не голосувати також за ініційовані колегами з більшості зміни до регламенту, які суттєво обмежували права опозиції.

Ну і, нарешті, змінами до Конституції, за які я проголосував, насправді не продовжується, як стверджують деякі інтернет видання, а ... скорочується термін повноважень президента України. Бо відповідно до проголосованого законопроекту пропонується проводити вибори в останню неділю березня п'ятого року повноважень президента.

Нагадаю, що своїх повноважень президент Віктор Янукович набув з моменту складення присяги в лютому 2010 року. Термін цих повноважень збігає через п'ять років, тобто в лютому 2015-го. Тож саме березень 2014-го року (а не 2015-го) - це і є п'ятий рік повноважень президента Януковича.

Виходить, що наступні президентські вибори мають відбутися 30 березня 2014 року! Отак парламентська більшість майже на рік укоротила Віктору Януковичу президентського віку.

Бо за чинною нині Конституцією 1996 року президентські вибори мали б відбутися в жовтні 2014 року, тож Янукович виконував би свої повноваження як мінімум до січня 2015 року.

Сподіваюся, що тепер читачам зрозумілі причини, чому я голосував за зміни до Конституції. Наостанок зауважу, що якби нинішні БЮТівські лідери були б трохи далекогляднішими, ми б робили значно менше помилок і мали б більше перемог. Але це тема вже іншої розмови.

Олег Ляшко, народний депутат України

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Як АРМА стало "золотим парашутом" для росіян

Людина і її місце. Промова на врученні Премії Шевельова

Прибутки — торговим мережам, збитки — виробникам

Поразка режиму Башара Асада в Сирії – це стратегічна перемога України над Росією

Новий закон — лише початок: чотири наступні кроки для реформи Рахункової палати

Чому реформа держуправління є необхідною для успішної євроінтеграції України