Дочекатися Виходу українців з "русского міра"

Понеділок, 27 вересня 2010, 10:00

Неполітичні роздуми учасника українського патріотичного руху про те, як нам "обустроїть" Україну без Олександрів Солженіцина та Дугіна.

У 2009 році Дмитро Табачник старанно обґрунтовував тезу, що зоологічні націоналісти галичани, русофоби, ксенофоби та не українці за походженням, погано впливають на традиційно російськофільних інтернаціоналістів, "істинних" українців Центральної та Східної України.

Згодом в ефірі П'ятого каналу, уже на посаді міністра, він заявив, що галичани не такі вже й погані, та пообіцяв вибачитися перед ними. У результаті такої аморальної політичної гри Табачник отримав довгоочікувану посаду, Росія - проросійського міністра освіти, а українське суспільство - зупинення освітянських реформ і вибух антисемітизму в інтернеті.

Чому ж тоді жодний з ображених галичан не подав на міністра до суду, якщо вважає, що Дмитро Володимирович дійсно образив його честь і національну українсько-галицьку гідність?

Чому ми чуємо лише пусті обурливі заяви українських інтелектуалів, читаємо в інтернеті брудні, антисемітські, безстрашно-анонімні погрози "українських націоналістів" на адресу міністра?

У березні 2004 року французький уряд Рафарена постановив вирішити свої економічні проблеми за рахунок науки й забрав 30 % кредитів, асигнованих на неї. На знак протесту проти політики, спрямованої на придушення фундаментальної французької науки, 1342 директорів наукових інститутів і 1958 керівників лабораторій одночасно подали у відставку.

Скільки українських ректорів вузів написали заяви на звільнення, чи хоча б публічно висловили незгоду з безглуздими й марнотратськими освітянськими антиреформами?

Чому це так відбувається й, очевидно, довго ще буде продовжуватись?

Тому що ми - не цивілізована православна Україна, а "страна русского міра". З пострадянською культурною традицією, з аморальним войовничим атеїзмом, де більшість населення, яке називає себе православними, навіть не здогадується про існування Нагірної проповіді Ісуса Христа.

Дмитро Володимирович, зразковий православний, кавалер двох орденів Української православної церкви Московського патріархату, Нагірну проповідь, певно, читав. І знає, що всі його діяння буде оцінювати не Печерський районний суд Києва, а Господь на Страшному суді.

"Любіть ворогів своїх, благословляйте тих, хто вас проклинає, творіть добро тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто вас переслідує", шановний двічі орденоносцю Дмитре Володимировичу.

Уперше тезу про особливу роль галичан в українізації "корінних росіян" Центральної та Східної України озвучив у 1990 році Олександр Солженіцин у програмовій статті "Как нам обустроить Россию". У ній він обґрунтував необхідність існування Великої Росії в складі Росії, України та Білорусії.

У свою чергу, наголошуючи, що "...дальнейшее существование унитарной Украины недопустимо. Эта территория должна быть поделена на несколько поясов, соответствующих гамме геополитических и этнокультурных реальностей", войовничий євразієць Олександр Гелевич Дугін намагається позбутися в'їдливих галичан, локалізувавши їх в окреме гетто на основі плану федералізації України.

Важко повірити, що доктор історичних наук Дмитро Табачник поділяє утопічну тезу російських мислителів.

Згадуються рядки відомої пісні Висоцького: "Если в кране нет воды - значит выпили..." Галичани?.. Хто ж тоді українські козаки? І що в такому разі робити з "націоналістичною" Холодноярською республікою, що існувала на території Черкащини в 1919-1920 роках?

Євразійці, очевидно, і не здогадуються, що перші загони УПА були створені не в Галичині, а в поліському Олевську Житомирської області.

Олександр Гелевич, блискучий гуманітарій, знавець дев'яти мов, теоретично повинен знати, що основа літературної української мови - не галицький діалект, а полтавський, тобто північно-східної частини країни, що на кордоні з Росією.

Таких фактів можна навести безліч.

З якою метою освічені російські та українські інтелектуали-рускомірці проштовхують у свідомість пересічних українців цю безглузду нісенітницю про галичан?

Відповідь спробуємо знайти у Дугіна: "...самостоятельное существование Украины может иметь смысл только в качестве "санитарного кордона", так как противоположные по геополитической ориентации элементы не позволят этой стране целиком присоединиться ни к восточному, ни к западному блоку. Все это обрекает Украину на марионеточное существование".

Я вже колись писав, що нашим сусідам, і західним, і східним, вигідно мати на території України аморфне, внутрішньо слабо кероване, без національних пріоритетів, корумповане, слабке державне утворення як джерело робочої сили, сировини, продукції екологічно брудних виробництв, і місце зберігання токсичних речовин.

І ще одне. У результаті глобальних і довготривалих змішувань різних народів українці як нація не мають якихось специфічних генетичних ознак, за якими можна відрізнити "істинного" українця від "неістинного", на кшталт кольору шкіри чи форми носу.

Українець -більшою мірою поняття етнічне, а не расове. Українець ідентифікуються за українською мовою, національною культурою, побутом, набутими звичками, християнською релігією тощо.

Тому ми повинні відмовитися від етнічного розуміння цього слова й остаточно перейти до західних зразків трактування слова "українець", так званого "citizen" - громадянин.

Отже, українець - це індивідуум, який проживає на території України, мінімально володіє державною мовою, щоб мати змогу вступати в правові зносини з державою, знає та поважає українські звичаї, культуру та історію, є патріотом своєї держави та поважає її національні символи.

Як же зійти із цього пекельного шляху побудови розвинутого "русского міра" в Україні, убезпечити себе й наших дітей від повільного вимирання на благодатній українській землі?

Відповідь проста. Українці повинні об'єднуватись в рамках своєї держави на ґрунті спільних державних, бізнесових, професійних, соціальних інтересів, інтересів відпочинку та дозвілля тощо.

Спроби об'єднати українців на вузько етнічних українських засадах приречені на поразку.

Хай мене вибачать галичани, але я схиляюсь до думки, що основою українського національного руху на сучасному етапі є російськомовний міський житель, переважно київський.

Цей рух жеврів серед уболівальників київського "Динамо" за радянських часів, зріс як екологічний спротив після чорнобильської трагедії, із часом трансформувався в культурологічний (ТУМ) за сприяння галичан, згодом - у національно-демократичний (РУХ). Проте в окремі політичні партії так і не сформувався.

Київ переповнений російськомовними інтелектуалами-патріотами, які в повсякденному житті практично не користуються українською мовою. Проте легко переходять на українську, спілкуючись з україномовним однодумцем.

Власне, саме ці кияни були в 2004 році авангардом помаранчевої революції. А не "націоналісти галичани, що повилазили зі своїх схронів", у що щиро вірить Дугін - натхненник рускомірної дезінтеграції та фізичної деградації українських громадян.

Український патріотичний рух повинен стати максимально аполітичним. За останні роки політичний процес в Україні повністю рускоміризувався, став комерційно-цинічним, позбувся будь-яких залишків моралі радянської епохи.

Патріотичного виборця, до речі, як і його візаві - виборця-поборника різноманітних проросійських союзів, - цинічно використовують політики для досягнення своїх егоїстичних інтересів.

Схоже на те, що й надалі будуть використовувати.

"Гроші вирішують усе... Прохідне місце в партійному списку кандидатів у депутати місцевої ради можна вторгувати за суму від 25 до 100 тисяч доларів", - читаємо в "Українському тижні".

Чому ж тоді патріотичний виборець повинен голосувати за партію, патріотичність якої полягає лише в тому, що лідери її публічно говорять українською й хизуються перед журналістами у вишиванках?

Очевидно, доцільно на цих місцевих виборах придивитися й до регіонала, і до соціаліста, і до нунсівця та членів різноманітних фронтів та "фронтиків", прочитати їхні біографії, проаналізувати їхні реальні справи та вчинки, оцінити їх як патріотів свого села, району, міста, області.

Чи довго українська політика буде рускомірною, комерційною, аморальною, антиукраїнською? На мій погляд, до болю довго. Політики можуть стати "моральними" лише за однієї умови: коли переважну більшість суспільства складатимуть істинно віруючі громадяни різноманітних конфесій. Ці віряни принесуть мораль у суспільство, і політики будуть вимушені "моралізуватися", розраховуючи отримати голоси виборців.

В одній зі своїх статей я писав, що у всій Україні домінує так званий "позацерковний" тип православних. "Позацерковність" зумовлена залишками атеїстичної культурної традиції "русского міру" у свідомості українців. Як наслідок, переважна маса українського населення, вважаючи себе християнами, не дотримується моралі та заповідей християнства в повсякденному житті.

Український патріотичний рух повинен ґрунтувався на засадах християнської моралі. Цей рух повинен публічно відмежуватись від радикальних націоналістичних українських партій, очиститися від антисемітизму, ксенофобії, максимально уникати непродуктивних збройних сутичок з антиукраїнськими євразійцями, рускомірцями та іншими "воїнствующимі" українофобами.

Потрібно налагодити цивілізовану співпрацю з культурними російськими, єврейськими та іншими національними громадами в Україні, оскільки войовничий "русскій мір" спровокував хвилю антисемітизму, русо- та українофобії.

Чи можна це зробити через традиційні суспільні засоби комунікації? Очевидно ні.

У переважній більшості рускомірне українське телебачення, що транслює "глибоко моральні" російські серіали та шоу, не запрошує українських і російських інтелектуалів до розміреної дискусії. Проте "націоналіст" Тягнибок частенько мерехтить на телебаченні, щоб настрахати російськомовного українця націоналістичною "заразою", і під шумок згодувати йому другу держросійську мову замість картоплі по шість гривень.

Перед виборами, особливо жителям Східної України, дають підвищену дозу антиукраїнської сироватки, звареної з фашизму, ксенофобії та виняткової ролі титульної нації. Щоб голосували, як потрібно.

Та віртуальну другу державну вже їли замість реальної дешевої картоплі. Голосували. Чи будуть голосувати?

Організаційними формами патріотичного руху повинні бути не політичні партії, а культурні, бізнесові, професійні, спортивні товариства, товариства з відпочинку та дозвілля.

Нині заклики до утворення громадських об'єднань, за низької соціальної активності українських громадян, зрозуміло, виглядають утопічними. Проте велику роль у зростанні українського патріотизму може відіграти національний бізнес, стимулюючи споживання власних товарів. Згідно з відомим галицьким "Свій до свого по своє".

Чому б маленьким українським пивоварням не організувати спільну рекламну кампанію, щось на зразок "Українське живе пиво - найкраще!"? Хочу вас запевнити: наше пиво дійсно буде найкращим, оскільки німецьке живе пиво просто фізично не можна завозити й масово продавати в Україні.

На перший погляд, великі можливості для організації патріотичних товариств відкриває інтернет. Проте інтернет-простір досить конкурентний. Потрібні цікаві ідеї та хороші організатори, щоб зробити так, щоб група людей за інтересами хотіла б зібратися в скверику рідного міста.

Як же тоді діяти українцю, який хоче, щоб розбудовувалася його держава, щоб дійсно Україна була сильною, захищала його, його дітей та онуків у майбутньому? Відповідь проста: намагатися більше спілкуватися українською, сигналізуючи своїм співрозмовникам: "Я - українець, я хочу жити в сильній Україні. А ти?"

Українська мова повинна стати щось на зразок помаранчевої чи синьої стрічки під час бурхливих подій 2004 року, гуртуючи однодумців-патріотів.

І коли таких патріотів буде критична більшість, коли українська мова буде панувати в українському суспільстві, тоді й почнеться великий Вихід українців з "русского міра".

Довго чекати? Так, довго.

Хочеш швидше? Починай сьогодні спілкуватися українською.

Сергій Ярмолюк, професор, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Час Трампа чи стрибок історії?

Навіщо нам кодекс корпоративного управління

"Кагарлицька справа". Історія розкриття

Аграрні ноти: інструмент для залучення фінансування в агросектор України

Кадровий голод загрожує відновленню готельного сектора в Україні

Захистимо Пейзажку від забудови: історія боротьби за спадщину Києва