Найактивніша драйверка Києва, поради психологині та "водійські бургери":  

як пройшла перша зустріч Bolt Driver Academy
Спецпроєкт
07 жовтня 2024
22 вересня в київському інноваційному комплексі UNIT.City відбувся саміт для водіїв платформи Bolt. Це перша зустріч такого формату не лише для компанії, а й для українського ринку загалом.
Проведення заходу було ініційовано Bolt Driver Academy. Мета академії в Україні – забезпечити водіям комплексне навчання, яке допоможе дотримуватись найвищих стандартів професійної етики, та покращити якість обслуговування у сфері міської мобільності. Академії вже вдалось реалізувати кілька успішних проєктів, зокрема створення серії освітніх відеороликів у партнерстві з LaStrada, а також запис подкасту про перейменування вулиць "Куди прямуємо?".
Саміт для водіїв відбувся з метою покращення роботи сервісів компанії, а також створення особливого ком’юніті. Воркшопи організатори поєднали із розважальною частиною, врученням призів і обговоренням основних проблем київських драйверів.
До кампусу В12 інноваційного парку UNIT.City йду повз "Маяк надії" – димар колишнього мотоциклетного заводу, який став артоб’єктом. UNIT.City асоціюється з яскравими проєктами й презентацією досягнень різних галузей – від бізнесу до культури. 
З часу повномасштабної війни ревіталізований індустріальний простір, доповнений футуристичними спорудами, став чи не найбільш популярною київською локацією для проведення заходів – його обирають, зокрема, через посилені заходи безпеки. На початку широких сходів – вказівник "Укриття".
Кампус В12 впізнаю за оздобою з червоного скла та за кількома компаніями людей, які жваво обговорюють тарифи на таксі й роботу навігації в Києві. Безпомилково визначаю, що першу зустріч Bolt Driver Academy проводитимуть тут.
На реєстрації водіям роздають мерч – великий чорний шопер із лого компанії. Вміст торбинки мені показує пані Тетяна Гуменюк, яка працює водійкою з літа 2024-го. Виймає із шопера блокнот, календар, світшот із написом Bolt та зарядний пристрій для ґаджетів із різними виходами. Додає, що таке в автівці знадобиться. Тетяна за фахом – юристка. Як водійка вирішила себе спробувати за рекомендацією родича, вже співпрацювала із кількома платформами замовлення поїздок, але залишилась із Bolt.
"Я мешкаю у передмісті, у приватному будинку. На вікенд виїжджаю в Київ, із п’ятниці до неділі дороги майже без заторів. Спершу було незвично й навіть страшнувато, а тепер дуже подобається", – каже Тетяна.

Ділиться, що досі стикається з певними упередженнями щодо жінки-водія. Часто пасажири (як чоловіки, так і жінки) здивовані, коли на виклик приїздить драйверка, але поїздка переконує їх у її компетентності.
За словами Тетяни, робота в сервісі таксі її надихає, жінці подобається відчувати рух, конкурентність, визнання своєї фаховості в водінні – це підвищує самооцінку. На заході планує ближче познайомитись із колегами, обговорити спільні питання, які виникають у київських драйверів, зокрема і про додаток Bolt, яким користуються.
Разом з іншими учасниками заходимо в конференц-залу. Логотип компанії та назву саміту транслюють на віртуальний екран перед публікою, а також на бокові стіни. Додаткове освітлення забезпечують прожектори із зеленим світлом – корпоративний колір компанії.
Ведучий заходу оголошує виступ Віри Романової – психологині, бізнес-експертки, яка була представницею України в ПРООН та консультанткою мера Амстердама, серед її клієнтів – топові українські та міжнародні компанії. На екрані натомість з’являється напис: "Якщо ви нікого не дратуєте, можливо, ви не робите нічого важливого".
"Коли ми заходимо на територію іншої людини – можемо відчувати або викликати роздратування, особливо враховуючи інтенсивність ракетних атак, навантаження на роботі, відключення світла. Роздратування сигналізує про те, що варто звернути увагу на ситуацію, бо нам у ній треба діяти", каже психологиня. 

Її виступ має назву "Управління стресом: як підвищувати рейтинг та заробіток". Однією з причин конфліктів між водіями та клієнтами Віра Романова називає ефект "привласнення". Для водія його авто – його власність, про яку він піклується, ремонтує, доглядає. Зі свого боку клієнт, замовляючи автівку, на час поїздки вважає її своєю.
"Про ефект «привласнення» варто знати всім сервісам райдхейлінгу, щоби коректно працювати із вирішенням проблемних ситуацій", наголошує психологиня.
Додає, що українці перебувають у посиленому стресі, тож варто відповідально ставитись до власного ресурсу, пропрацьовувати стресостійкість, емоційну грамотність. Щоби знизити "напругу", Віра Романова радить використовувати техніку підлаштування дихання змінювати ритм від швидкого до нормального, розслабленого.
Виступ психологиня доповнює кількома ситуаціями спілкування з водіями. По завершенню чути оплески.
Про фінансові лайфхаки й фішки розповідає юрист Тарас Гук, який веде влог на ютубі та входить у трійку найкращих інвестиційних українських інфлюєнсерів. Спікер акцентує на перевагах ОВДП (Облігації внутрішніх державних позик України – ред.) над депозитами, ділиться, як інвестувати за кордон та чому варто співпрацювати з кількома банками, користуючись кешбеками та купуючи валюту за нижчим курсом.
Як може змінитись оподаткування українського мікробізнесу, до якого належать і водії, які співпрацюють з платформами для замовлення поїздок, розповідає Леонід Вікторов, партнер компанії BIZ-ADVISER, що спеціалізується на наданні юридичних та бухгалтерських послуг для ІТ-компаній.
Присвячує розповідь потенційним змінам в українському законодавстві: оподаткування доходів, отриманих через різні платформи, зокрема Bolt, може суттєво змінитись після прийняття законопроєкту 10166, зареєстрованого у ВР, який є імплементацією директиви ЄС. Юрист наголошує: до прийняття закону складно говорити про остаточні цифри, але знати сценарії розвитку варто вже зараз.
"Цікаво було послухати про зміну оподаткування. Хотілось би, щоби до уваги брали поради бізнесу, щоби збільшенням податків не призвести до краху галузі", – каже Тетяна Гуменюк, з якою зустрічаємось в холі під час перерви на обід. Проходимо повз полиці із холодними та гарячими закусками, беремо їжу й сідаємо за столик.
"Почула корисні поради", – каже водійка. Додає, що дихальні вправи, про які казала психологиня, дійсно іноді практикує, щоби заспокоїтись. Однак за весь час роботи Тетяна не пригадує жодних конфліктних ситуацій, за які б знизила клієнтам "зірочки".
На завершення обіду одночасно беремо з тарілок невеликі фуршетні бургери, які чоловік позаду називає "водійськими" буцімто швидко з’їв і поїхав далі. Страва, попри скромний розмір, виявляється ситною й смачною.
Після перерви виступають топменеджери компанії. Сергій Павлик – генеральний менеджер, керівник напряму замовлення поїздок в Україні, розповідає про сервіси, підтримку гуманітарних проєктів.
На екрані з’являється фото засновника й ідеолога компанії – естонця Маркуса Віллінга. Він створив Bolt, бувши 19-річним, у 2013 році. Тоді вже формувалось бачення компанії, яке згодом стало її місією – розбудовувати міста для людей, а не для машин.
Зараз сервіси Bolt працюють у 600 містах світу та мають 200 млн активних клієнтів, яких компанія залучає також до своєї філософії. Тисячі співробітників компанії працюють над розв’язанням проблеми зменшення шкідливих викидів, ефективного використання простору та часу.
"365 днів, 1 рік – стільки за життя люди в середньому проводять у заторах. У Києві ця цифра збільшена майже вдвічі. Це більше ніж онуки спілкуються з дідусями й бабусями та більше ніж потрібно для вивчення іноземної мови", наводить статистичні дані Сергій Павлик. На екрані демонструють візуалізацію місії – пішохідну вулицю Карнабі-стріт в Лондоні, яка ще недавно була наповненою авто.
"Упродовж десятиліть наші міста по всьому світу будувались під автомобілі – пріоритетами були транспорт і логістика, а не зручність для людей", каже Сергій Павлик. Додає, що Bolt не пропонує клієнтам відмовлятись від приватних авто, а забезпечує кілька варіантів сервісів, якими можна скористатись для поїздок на різні відстані – від електросамоката до каршерінгу (сервіс оренди авто на короткостроковий період – ред.).
Мета – зробити пересування клієнта містом більш зручним і без витрачання часу в заторах. 
Зараз Bolt у світі пропонує 5 основних продуктів: замовлення поїздок, оренда електросамокатів та електровелосипедів, доставлення їжі, каршерінг та доставлення продуктів зі спеціалізованих магазинів Bolt. 
В Україні на сьогодні працюють три сервіси Bolt: райдхейлінг із 2018 (охоплення сягає 27 міст і понад 300 тисяч зареєстрованих водіїв), Bolt Food та оренда самокатів – із 2020-го.
У планах на майбутнє топменеджер називає нарощування лідерства на ринку, розширення сервісів для клієнтів, вклад у регулювання ринку та покращення роботи застосунку.
Обговорення застосунку стало основним під час секції питання-відповідь, яку Сергій Павлик провів разом із колегою Антоном Гуріним, старшим операційним менеджером. Питання драйверів стосувались навігації, яка під час повітряної тривоги буває некоректною, програм нарахування бонусів, компенсацій за скасування поїздок.
На фото: Сергій Павлик (ліворуч) та Антон Гурін (праворуч)
"Було багато зручних і незручних запитань. Про деякі речі ми почули вперше. Наприклад, одразу декілька водіїв сказали, що вони не встигають вимкнути автоприйом замовлень, які йдуть одні за одними. Якщо невчасно натиснути блокування – це може вплинути на показник активності. Операційна команда не дивилась на ці речі з такої перспективи, навпаки вважала, що водію зручно отримувати якомога більше запитів", коментує Сергій Павлик. Додає, що коментарі водіїв команда вже систематизує і передає у відповідні відділи.
"Уже домовились про ряд «круглих столів» для драйверів, на яких вони зможуть поговорити про проблеми додатку з продуктовими менеджерами", каже топменеджер, підкреслює, що зворотний зв’язок і був однією з цілей саміту. Готується вручати нагороди 5 драйверам.
На сцені нагородження водіїв року. Перемогу в номінації "Зірковий водій" отримав Ігор Вінницький, найвідданішим водієм став Іван Ливенський, найактивнішим драйвером назвали Валерія Котенка, лідером поїздок (за найбільшу кількість завершених поїздок) Ігоря Пєрвєрзєва, а найактивнішою жінкою-водійкою стала Анна Грінчук.
З Анною разом виходимо на вулицю під час чергового кава-брейку. Розповідає, що по-справжньому зраділа подарункам – показує сертифікат COMFY, пояснює, що вартість буде видно, якщо зайти у застосунок. Розповідає, що також отримала річну підписку на Forbes – від партнера заходу. На питання про статуетку жартує, що вона важка і можна використовувати для самозахисту, але для цього в застосунку компанії є "тривожна кнопка".
Каже, що робота є її пристрастю та хобі. Автівками цікавилась з дитинства та завжди мріяла бути драйверкою. До повномасштабної війни працювала в Харкові, а згодом – у Вінниці.
"Трафік у Києві мало чим відрізняється від довоєнного Харкова – такі самі затори. От із Вінницею, звісно, велика різниця – там нема ні заторів, ні багато замовлень. Чим більше місто – тим ширші можливості", коментує Анна. Додає, що компанія дозволяє реалізувати амбіції й заробляти.
"Подобається тим, що це провідна компанія на українському ринку. Вона дбає про безпеку водіїв, постійно переглядає ціни, надає сервіс як водієві, так і клієнту", каже драйверка. Додає, що від себе намагається забезпечити цілковитий комфорт клієнту.
"Якщо клієнт хоче розповісти про свої проблеми – послухаю, можу щось мотивуюче додати. Звісно, зроблю все можливе, щоб поїздка йому сподобалась", каже дівчина.
Залишаю водійку насолоджуватись сонцем на вулиці й наздоганяю ще одного лавреата премії – Івана Ливенського
Іван зізнається: сам не пам’ятає, скільки часу працює з Bolt, але це довго. Політику компанії називає лояльною для водіїв, такою, яка гарантує водієві можливість отримати фінансову незалежність. Компанія дозволяє реалізуватись і заробляти, головне – докладати зусиль та вірити у власний потенціал.
"Водій має бути самовпевненим і швидким", коментує Іван. Додає, що від наступних заходів чекає поглиблення діалогу між компанією й водіями.
Підходить до групи колег, які готуються брати участь у вікторині. У конференц-залі саме розставили круглі столи для команд-учасників.
"Цікаво спостерігати, як учасники роззнайомились: спершу тримались обережно, лише починали спілкуватись, зараз бурхливо щось обговорюють, обіймаються. Отже, справді починає будуватись певне ком’юніті", каже Сергій Павлик, який саме виходить у хол. Пояснює: топменеджери не беруть участі у вікторині, але постійно спостерігають за атмосферою заходу, прислухаються до розмов.
"Одна з задач вікторини й заходу в цілому – дати можливість водіям поговорити про реалії, а керівництву – послухати цікаві історії з їхнього життя", пояснює топменеджер. Додає, що захід – нововведення не лише для компанії Bolt, а й для українського ринку загалом. Метою було провести відкритий діалог із драйверами, зібрати зворотний зв’язок, щоби покращити роботу сервісів. Також саміт має сформувати певне "driver community", якого, на думку Павлика, досі бракує в Україні.
"Водії – наші партнери, і ми прагнемо будувати з ними партнерські відносини. Драйверів дуже багато – сотні тисяч, але немає майданчика, де вони можуть просто зібратися, побачитися, поговорити про перспективи", пояснює керівник напряму.
Додає, що однією із задач саміту і виступів запрошених спікерів було мотивувати водіїв подумати про майбутнє.
"Спостерігаємо, що водіїв цікавить тема поглиблення співпраці. Думають про розвиток: «Окей, я сьогодні водій, 5 днів на тиждень, 8 годин часу провожу за кермом – а що далі? Що я можу ще винести з партнерства, як я можу далі розвиватися?».

Сьогодні це активний користувач нашої платформи, а в майбутньому водій може стати власником дотичного бізнесу. Сьогодні піднімали такі теми, як, наприклад, створення власного автопарку. Бачимо, що десь бракує кваліфікованої підтримки, певних фінансових інструментів – це те, що вирішується саме у ком’юніті. Компанія готова співпрацювати: зараз аналізуємо, що необхідно водіям й автопаркам і формуємо інструменти, які могли б їм допомогти (експертиза, доступ до фінансових інструментів тощо)
", додає Сергій Павлик. 
Проходимо повз табличку "Укриття", відзначаю для себе, що зараз вона привертає не менше уваги за сучасні скульптури та паркові шахи UNIT.City. Розмова переходить на виклики війни.
Bolt – одна з небагатьох українських компаній, яка не припиняла роботу навіть 24 лютого. Топменеджер відзначає, що повномасштабна війна навчила бути більш гнучкими: "Навіть якщо щось добре працювало роки – один день може змінити ситуацію". Тоді рішення приймали швидко, водночас не забуваючи про аналіз даних і тестування сервісів на запит користувачів.
"З початку (повномасштабного – ред.) вторгнення мали стати, мабуть, удесятеро швидшими. Не могли сказати користувачам: «Зачекайте, вирішуємо, що робити». Робота сервісу не припинялась ні на хвилину. Зі шквалом запитів не справлявся ані додаток, ані диспетчери. 

Перший період був важким, але труднощі долали разом із водіями. На той час повністю скасували комісію для драйверів, команда постійно була на зв’язку з водіями, деякі замовлення передавали особисто – від лікарень, волонтерів. Надходили сотні запитів від партнерів, від клієнтів, наприклад, від Охматдиту, з яким працюємо ще з 2020: «Лікар має дістатись на термінову операцію – потрібне авто». І авто знаходилось"
, – пригадує Сергій Павлик.
Додає, що водіїв-волонтерів шукали по різних точках міста, охочих не бракувало навіть у перші дні великої війни – все працювало, як єдиний механізм.
"Доставляли обіди до центрів для переселенців, для біженців, наприклад, у Львові, в медичні заклади. Співпрацювали з іншими нашими ж вертикалями – у Bolt Food були контакти ресторанів, які безкоштовно надавали їжу, робили обідні набори. Основна проблема була – доставити, бо мости перекривали, з’явилось багато нових викликів.

Було важко, але відчувалась підтримка з боку нашого головного офісу. Допомагав Bolt-Польща, організовували евакуацію людей із-за кордону. За допомогою каршерінгу евакуювали людей зі Сходу – вони просто могли взяти автівку і лишити її там, де є представництво компанії"
, – пригадує Сергій Павлик.
Додає, що з викликами війни для водіїв компанія працює і сьогодні, адже в Україні, на відміну від інших країн Європи, де працює сервіс, труднощі для логістики спричиняє комендантська година, відключення світла, проблеми з коректною геолокацією. З усім цим компанія планує працювати надалі, щоби покращувати умови як для водіїв, так і для клієнтів.
Паралельно Bolt продовжує впроваджувати глобальну гуманітарну місію – робить українські міста більш зручними для людей, а не для машин.
"Гуманітарна місія – це не лише окремі проєкти з донатами. Йдеться про комплексний підхід: намагаємось впровадити нову модель використання транспорту – більш ефективну. Для цього додаємо різні сервіси, які можуть зробити життя в місті зручним і сприяти збереженню екології. 

На сьогодні вже бачимо, що Київ змінюється. Знаю багатьох людей, які, наприклад, якщо їм потрібно поїхати кудись удень, використовують наш сервіс замість власного авто. Проблема паркомісць, заторів, екології може змінитись із впровадженням ефективної альтернативи й синергії різних видів транспорту, зокрема й громадського, як, наприклад, у Берліні. Але для цього має змінюватись психологія користувача
", – додає Сергій Павлик.
Наголошує, що це основна місія компанії, як соціально відповідального бізнесу. На думку топменеджера, соціально відповідальний бізнес в Україні на сьогодні має працювати на спільну перемогу й застосовувати ті інструменти, які може й вміє.
"Потрібно допомагати, донатити й говорити про це, комунікувати як з клієнтами, так і з партнерами, щоби мотивувати інші бізнеси. Для бізнесів надважливо усвідомлювати відповідальність, бути частиною загального процесу взаємодопомоги, загального внеску в перемогу", – наголошує Сергій Павлик. 
У перший тиждень повномасштабного вторгнення компанія Bolt надала допомогу українцям у розмірі 5 мільйонів євро. На сьогодні прямі донати складають понад 22 мільйони гривень, плюс допомога від партнерів компанії.
За час повномасштабного вторгнення Bolt здійснив більш як 100 тис. безкоштовних поїздок в категорії Support, пільгових перевезень захисників України, волонтерів та медичних працівників. Цьогоріч у компанії анонсують поглиблення гуманітарних ініціатив, спрямованих на спільну перемогу.
©2000-2024, Українська правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Українську правду" не нижче третього абзацу.

Будь-яке копіювання, публікація, передрук чи наступне поширення інформації, що містить посилання на "Інтерфакс-Україна", суворо забороняється.Матеріали з плашкою PROMOTED є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.

Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.

Матеріали з плашкою ОГЛЯД можуть містити рекламу.

Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-02280.

ТОВ "УП Медіа Плюс". Усі права захищені.