Економіці не потрібен уряд
За повідомленням Юрія Єханурова, у червні цього року реальний валовий внутрішній продукт виріс на 9,3% у порівнянні із червнем 2005 року. Експерти називають такі цифри наслідком обережної діяльності нинішнього Кабміну.
За словами Єханурова, у січні-червні ВВП виріс на 5% у порівнянні із січнем-червнем 2005 року. Ріст ВВП у січні-червні, крім металургії, в основному забезпечили будівництво (6,5%) і транспорт (8%).
Для порівняння, у травні цього року ВВП виріс на 8,5% у порівнянні із травнем 2005 року до 37 млрд. 876 млн. гривень.
Старший економіст Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна Володимир Дубровський назвав таке зростання нормальним станом української економіки, якому не заважає Кабмін.
"Найкращий уряд – той, що не заважає економіці розвиватися. Саме не сприяє економіці, а лише не заважає їй. А уряд Єханурова цього року просто не зробив того, чого не треба було", – стверджує експерт.
"Попередній уряд минулого року суттєво загальмував економічний розвиток регулюванням цін та намаганням переглянути результати приватизації", – зазначає Дубровський.
Втім, за його оцінкою, ще одною причиною нинішнього зростання ВВП стала сприятливіша за минулорічну кон’юнктура зовнішніх ринків.
"В свою чергу, зростання ролі будівництва та транспорту у динаміці ВВП означає зростання доходів населення. Зокрема, люди вкладають більше коштів у нерухомість", – говорить економіст.
Економіст Міжнародного центру перспективних досліджень Ільдар Ґазізуллін називає таке зростання стабільним розвитком української промисловості, мало відмінним від минулорічного.
"Єдине, про що вже точно можна говорити – що подорожчання газу так і не вдарило по промисловості. А зважаючи на те, що до кінця року ціна на газ залишається незмінною, то загальний річний прогноз зростання ВВП залишається досить оптимістичним" – прогнозує експерт.
За оцінкою Ґазізулліна, серед головних факторів нинішнього зростання також варто було б відзначити і металургію, яка, хоч і не показала таких темпів рості, як минулого місяця, однак теж є провідною рушійною силою промислового зростання.
"Що ж стосується будівництва та транспорту, то не варто забувати цьогорічне збільшення держбюджетних витрат на капітальне будівництво (автошляхи, мости тощо), а також нинішнє зростання тарифів на перевезення" – зауважив економіст.