Партія регіонів: закордонні лобісти про покращення та папєрєдніков
Сучасну Україну вже можна порівнювати з африканськими диктатурами кінця минулого сторіччя за кількістю грошей, які витрачають провладні політики на виправлення іміджу країни в часи президентства Віктора Януковича.
АМЕРИКАНЦЯМ РОЗКАЖУТЬ ПРО ПОПЕРЕДНИКІВ
Відомо, що багаторічним консультантом Партії регіонів виступає Пол Манафорт. Минулого року з'явилася інформація, що практично одночасно з Олександром Тимошенком лобістський пул Партії регіонів поповнився ще двома структурами.
І ось тепер до "Української правди" потрапив новий контракт одного з депутатів Партії регіонів, укладений з американськими лобістськими компаніями Arnall Golden Gregory LLP та Tauzin Consultants LLC.
КЛІКНІТЬ ДЛЯ ЗБІЛЬШЕННЯ |
Згідно з цим документом, в грудні минулого року народний депутат фракції Партії регіонів Дмитро Шпенов звернувся до офісів цих компаній з проханням надати йому "консультації з питань політики інформування державних та політичних діячів Сполучених Штатів про поточні події в Україні".
Юрист Шпенов входить до так званого "криворізького осередку" групи Ахметова у Верховній Раді. Цей депутат є близьким соратником віце-прем’єра, екс-губернатора Дніпропетровської області Олександра Вілкула.
У контракті, який підписав пан Шпенов, предметом надання послуг є поліпшення українсько-американських відносин. Але окрім самого контракту, у розпорядження "Української правди" потрапили реєстраційні документи пана Шпенова як іноземного клієнта американських лобістів.
Згідно з американським законодавством, реєстрація іноземного клієнта є обов’язковою. І, зазвичай, дані про клієнта заповнюють самі лобісти. У цих документах стосовно пана Шпенова вказана трохи інша мета надання послуг.
Лобісти стверджують, що, окрім стандартних послуг щодо допомоги в організації зустрічей з представниками уряду США і членами Конгресу, пан Шпенов попросив також і дещо нестандартне. А саме: "допомогти у інформуванні Конгресу та Адміністрації президента США про економічно невигідну політику колишнього українського уряду, яка нанесли збитки Україні та українському народові".
ЖИТТЯ НЕ ПО КИШЕНІ
У відповідь на запит Дмитра Шпенова американські юристи запропонували депутату підписати контракт про надання послуг. Пропозиція була направлена від імені Arnall Golden Gregory, в рамках послуг якої вказувались також консультації з юристами Tauzin Consultants LLC.
Згідно з пропозицією, мінімальна щомісячна вартість послуг Arnall Golden Gregory за подібні послуги складає 40 000 доларів. Саме таку суму Дмитро Шпенов має покласти на свій депозит, аби американці почали представляти його інтереси. Гроші мають надходити авансом, оскільки клієнт Шпенов є новим для цієї фірми.
Крім того, пан Шпенов має відшкодовувати всі витрати на відрядження, ксерокопіювання, поштові та кур'єрські послуги, а також сплачувати вартість використання факсу, друк матеріалів тощо. Також український депутат буде компенсувати вартість послуг сторонніх експертів, перекладачів і консультантів.
Депутат погодився, і 26 грудня 2012 року угода була підписана.
У цілому нічого незаконного в укладанні такого контракту між "регіоналом" та американською лобістською компанією немає.
Якщо згадати, що Юрій Іванющенко сплачував за свою одноразову візу майже 180 тисяч доларів, не дивує і сума угоди Шпенова – 40 тисяч доларів щомісяця.
Але такі розтрати викликають стурбованість щодо фінансового благополуччя родини народного депутата. Адже якщо уявити, що пан Шпенов сплачуватиме послуги американців з власної кишені (а він сам це стверджує), виявиться, що на лобістів він щомісяця викидатиме більше половини свого… річного доходу!
У своїй декларації за позаминулий рік пан Шпенов вказав, що сукупний доход його родини – а це, окрім нього та дружини, ще й три доньки та син – разом з процентами, дивідендами та заробітною платою складає близько 580 тисяч гривень. На місяць виходить приблизно 48 тисяч. Послуги ж американських лобістів обійдуться не менше 320 тисяч гривень щомісяця!
У декларації Шпенова також вказано 1 мільйон 800 тисяч накопичень.
Враховуючи, що залучена ним піар-компанія виставлятиме 40 тисяч доларів гонорару щомісяця, регіоналу доведеться витратити усі свої заощадження в банку та залишити родину з чотирьох дітей без коштів для існування вже через п’ять місяців роботи лобістів.
"Гроші будуть виплачуватися за актом виконаних робіт. Мої кошти дозволяють мені оплачувати цей контракт. Не будуть дозволяти - розірву його", - заявив Шпенов у коментарі "Українській правді".
Він підтвердив, що уклав договір про залучення лобістських фірм. "Договір я уклав у грудні 2012 року. Інформаційне поле щодо України у світі формується однією стороною. Я хочу, щоб Україна була представлена більш позитивно. Тому лобісти будуть займатися промоушеном у Америці".
За словами депутата, він найняв Arnall Golden Gregory LLP "з власної ініціативи" та оплачує її послуги "з особистих коштів".
Цікаво, що в розмові з "Українською правдою" депутат відмовився назвати вартість послуг компанії Arnall Golden Gregory LLP, не будучи обізнаним, що ця інформація є публічною в Америці.
БРЮССЕЛЬСЬКИЙ ФІЛІАЛ ПАРТІЇ РЕГІОНІВ І… ЮЩЕНКА?
Ще одним інструментом просування інтересів Партії регіонів в Європі виступає "Європейський центр сучасної України". Цю організацію було створено рік тому. В число засновників увійшли тодішні депутати-регіонали Леонід Кожара, Євген Геллер та Віталій Калюжний. Керівниця організації Іна Кірш приховувала ці прізвища, аж поки "Українська правда" не виявила їх у бельгійських статутних документах.
Очолювана Кірш організація запустила інформаційні бюлетені про "покращення", а також організувала у Європі безліч заходів за участі українських політиків та урядовців, покликаних переконати західний істеблішмент у реформаторських здібностях Віктора Януковича. Вона також як перекладач супроводжувала першого заступника генпрокурора Рената Кузьміна в його зустрічах, присвячених виголошенню звинувачень Тимошенко у вбивстві Євгена Щербаня.
Кошти, вкладені в "Європейський центр сучасної України", складно назвати витраченими ефективно - претензії Євросоюзу щодо вибіркового правосуддя не зникають із заяв європейських керівників. Але влада продовжує довіряти своїм європейським лобістам.
Так, як стало відомо "Українській правді", чоловік Іни Кірш був призначений... радником прем’єр-міністра Миколи Азарова.
Розпорядження про нову відповідальну посаду Роберта ван де Ватера вийшло 31 жовтня 2012 року. Це сталося через три дні після того, як закінчилася його місія незалежного спостерігача на виборах. Ван де Ватер був поданий організацією своєї дружини.
Сімейний підряд від Партії регіонів, який виконує ця пара, наштовхнувся на очевидний конфлікт інтересів. Чи був Роберт ван де Ватер об’єктивним спостерігачем на виборах, якщо через три дні після їх завершення він стає консультантом першого номера списку Партії регіонів?
КЛІКНІТЬ ДЛЯ ЗБІЛЬШЕННЯ |
У своїй діяльності в якості контрагентів "Європейський центр сучасної України" залучив декілька піар-компаній. Так, у США вони законтрактували фірму Podesta Group, інформація про що була подана до офіційного реєстру Сенату США. У свою чергу, у Франції регіональні лобісти з "Європейського центру сучасної України" працюють через компанію Fleishman-Hillard.
І от, як встановила "Українська правда", за дивним збігом обставин самі ці фірми - Podesta та Fleishman-Hillard - минулого року допомагали з організацією візиту до США та Франції ще одного українського політика - Віктора Ющенка.
Ми звернулися до прес-секретаря Ющенка Ірини Ванникової із запитом, чи послуги компаній Podesta та Fleishman-Hillard пану Ющенку відбувалася в рамках домовленостей цих фірм із брюссельським осередком регіоналів? Чи це просто такий збіг обставин?
У листі, який ми отримали з партійного офісу "Нашої України", не було конкретної відповіді: "Віктор Ющенко занепокоєний можливістю погіршення міжнародного іміджу України, прогнозами міжнародної ізоляції України та тими сигналами, які час від часу свідчать про високу імовірність такого сценарію. Щодо компаній, які, з Ваших слів, надають піар-послуги на території країн-членів Європейського Союзу, то прес-служба "Нашої України" не володіє жодною інформацією навіть про факт їхнього існування".
Враховуючи нещодавні викриття екс-президента його ж соратниками про те, що "Наша Україна" на виборах виступила технічним проектом Партії регіонів, неодноразове використання ними одних і тих самих піар-консультантів може бути ще одним підтвердженням цього аномального союзу Ющенка та Януковича.
Залучення західних лобістів уже стало частиною іміджу Партії регіонів. Але місія, яку брав на себе майже 10 років тому Пол Манафорт, не досягнула своєї цілі.
Ця політична структура не стала більш цивілізованою, а сприйняття її у світі залишається одіозним. Щоправда, може і мета така не ставилася – а гроші консультантам платилися за те, щоб регіоналів любили такими, якими вони є? Це простіше, ніж змінюватися самим.