Система оцінювання знань студентів "по-українські"
Після неодноразових публікацій в ЗМІ щодо проблеми виплати стипендій, Міносвіти провело "інвентаризацію" стипендіатів із числа студентів бюджетної форми навчання вишів.
Проаналізувавши "рейтингову таблицю" ВНЗ за відсотками студентів-стипендіатів і абсолютно погоджуючись з принципами оцінювання по ECTS-системі, можна зробити наступний висновок: в Україні лише викладачі 32 з 137 вищих навчальних закладів, які підпорядковані МОН, адекватно оцінюють знання студентів, тобто тільки 23% вузів.
Міністр наводить статистичні дані кількості студентів-стипендіатів в розрізі кожного вищого навчального закладу, але не наводить середнє значення відсотку студентів-стипендіатів в цілому по країні, а цей показник становить – 75.5%.
Можливо, слід визначити показник бюджетного фінансування вищим навчальним закладам на виплату стипендій саме на рівні 75-76%, а не підганяти оцінювання знань студентів до показника виділених коштів вузам. На сьогоднішній день цей показник складає лише 70%.
Або інший варіант – змінити показник середнього балу для отримання мінімальної стипендії в сторону його підвищення, враховуючи обмеженість бюджетного фінансування.
Адже в минулих роках цієї проблеми не було. А беручи до уваги загострення економічної кризи – фінансування вищої освіти в наступних роках може бути ще значно зменшено.
Також, я абсолютно погоджуюсь з думкою міністра освіти Івана Вакарчука щодо необхідності заміни оцінювання "ненасичених" курсів з форми іспит на залік. Тому, що не може бути такого, що студент, наприклад, здавши іспит з фізики на трійку, а з фізкультури на п’ять – отримує стипендію.
Єдине чого б не хотілося б, щоб латаючи "бюджетну дірку", влада ламала б долі молодих людей неадекватно оцінюючи їхній рівень знань.
Андрій Черних, координатор громадської організації "Студентський захист", для УП