S-класи Йосипа Вінського
Новий уряд робить усе, аби уникнути помилок минулого. Негативний досвід корупційних скандалів під час перебування Юлії Тимошенко на посаді прем'єр-міністра у 2005 році зробив її підлеглих обережними. Але не надто.
У проведенні невеликого розслідування редакції ”Української правди” допомогли люди, які досить пильно слідкують за діяльністю одного з міністрів Тимошенко.
Джерела стверджують, що у оприлюдненні нижче викладених фактів зацікавлені як деякі члени Партії регіонів, так і деякі представники самого БЮТ, яким не дуже подобається діяльність Вінського на посаді міністра.
Усе почалося з появи в автопарку Міністерства транспорту та зв'язку нового коштовного автомобіля.
Ще декілька тижнів тому керівник Мінтрансу Йосип Вінський користувався особистим Mercedes S 350. Але вже на останні засідання уряду колишній соціаліст приїжджає на Mercedes 500-ої моделі у новому кузові з державними номерними знаками АА 0935 ЕХ.
Тоді, оминаючи існуючу заборону на придбання автомобілів дорожчих 500 тисяч гривень, "Нафтогаз України" орендував Mercedes Benz S500L у дочірньої компанії НАКу "Газ-тепло".
Йосип Вінський був призначений на посаду міністра транспорту і зв'язку 18 грудня минулого року. Менш ніж за два тижні - 26 грудня підзвітна Мінтрансу державна компанія "Служба міжнародних автомобільних перевезень" (СМАП) придбала автомобіль Mercedes Benz S500L 4Matic.
Схожу модель колись вибрав собі пан Івченко, і від стандартного варіанту модельного ряду S500 це авто відрізняється подовженою на 120 сантиметрів колісною базою.
З 2005 року в назві моделі Mercdes Benz S500L з'явилась примітка 4Matic, що вказує на повний привід машини.
Згідно з документами, які потрапили до ”Української правди”, об'єм двигуна придбаного СМАП Мерседеса становить 5,5 літрів, тоді як потужність базової моделі – 5 л.
Вартість нового Mercedes S-класу перевищила вартість авто колишнього голови НАК "Нафтогазу України" на 25 тисяч і становила 1 мільйон 167 тисяч гривень.
Нагадаємо, що в перші ж дні перебування на посаді міністра Кабінету міністрів Петро Крупко заявив, що доки в Україні залишаються бідні люди, члени уряду не будуть купувати коштовні автомобілі.
При цьому міністр щиро висловлював здивування буржуазним примхам українських держслужбовців.
- Якщо подивитись на уряд Франції, там на Мерседесах S-класу не їздять. Навіть в Америці ви такого не побачите. А в нас - ніби найбагатша країна.
Пан Крупко обіцяв, що автомобілі членів нового уряду Юлії Тимошенко не будуть коштувати дорожче 100 тисяч доларів США.
Утім, на законодавчому рівні норма про граничні суми витрат на придбання автомобілів міністрами була введена ще у 2001 році віце-прем'єром Юрієм Єхануровим і становила ті ж 500 тисяч гривень.
Але минулого року уряд Віктора Януковича вирішив, що ця норма не є справедливою, і 20 червня з документу був вилучений лише один рядок з розділу "Легкові автомобілі для членів Кабінету міністрів України, глави адміністрації президента України" про відповідні обмеження.
Таким чином, формально на момент придбання Мерседесу для Йосипа Вінського обмежень по сумі витрат на автомобілі для міністрів не існувала.
Обмеження були відновлені урядом Юлії Тимошенко надто пізно – 30 січня, майже через місяць після придбання коштовного автомобіля підзвітною Мінтрансу державною компанією СМАП.
Утім, керівники підприємства виявилися готовими навіть до такого розвитку подій. Справа в тому, що обмеження граничних витрат стосуються лише придбання автомобілів самими міністрами за державні кошти.
Якщо ж автомобіль купується коштами інших державних компаній для тих самих міністрів, норму застосувати неможливо.
Тобто, юридично міністр транспорту захищений, адже формально Mercedes Benz S500, на якому їздить пан Вінський, купувався не для нього і реєструвався на балансі СМАП.
Сам Йосип Вінський у коментарі Українські правді стверджує, що йому невідомі подробиці появи коштовного автомобіля.
– Я не знаю, на якому автомобілі я їжджу – який дали, тим і користуюсь. Ми орендуємо його у СМАП, - розповів міністр.
На питання, як буде міністерство реагувати на відновлення граничного розміру для придбання транспортних засобів, пан Вінський заявив, що він не знає, скільки коштує його Мерседес.
– А взагалі, ви не зрозуміли – та норма діє для самих міністрів, а цей автомобіль купляв СМАП, на балансі самого міністерства взагалі немає автомобілів. Я сам спочатку їздив на своєму Мерседесі 350-ої моделі.
До речі, послугами СМАП для забезпечення особистих витрат користувався і екс-міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський.
Саме це підприємство фінансувало поїздку соціаліста до Парижу та кругосвітню мандрівку до Токіо через столицю Гавайських островів Гонолулу.
Наразі посаду керівника СМАП обіймає Анатолій Ткаченко, який супроводжував пана Рудьковського в цій подорожі.
Вінський стверджує, що на послуги оренди автомобіля міністерством було оголошено тендер, який і виграв СМАП.
Однак, по-перше, подібна схема виглядає досить сумнівною з юридичної точки зору, адже СМАП повністю підзвітна Міністерству транспорту та зв'язку.
По-друге, надання автомобілів в оренду не входить в сферу діяльності СМАП. Підприємство було створене для врегулювання оформлення дозвільних документів на міжнародні автомобільні перевезення пасажирів та вантажів вітчизняними та іноземними юридичними особами та громадянами.
До того ж на офіційному сайті "Системи електронних державних закупівель України", де, згідно з законодавством, мають реєструватися всі учасники державних тендерів, у рубриці "Транспортні засоби та комплектуючі" інформації про СМАП немає.
На початку тижня "Українська правда" направила на ім'я пана Ткаченка інформаційний запит з проханням повідомити, чи оголошувався тендер на придбання Mercedes Benz S500L 4Matic, і за чиїм наказом це авто було придбане.
У приймальні керівника СМАП пообіцяли перетелефонувати, як тільки запит редакції буде розписаний Анатолієм Ткаченком на відповідальну особу.
Такий самий запит був направлений і до канцелярії Міністерства транспорту та зв'язку.
Наразі ”Українська правда” не отримала жодної відповіді на свої листи.
Автор Мустафа Найєм