Нові мандри Миколи Рудьковського

Четвер, 24 січня 2008, 11:14

Колишній міністр транспорту і зв'язку соціаліст Микола Рудьковський сміливо може претендувати на звання "Мандрівник-2007".

В середині грудня минулого року СБУ та Генпрокуратура звинуватили соціаліста у використанні 390 тис грн. державних коштів для оплати чартерних рейсів до Парижа в червні 2007 року разом із "Міс Україна-Всесвіт" Олександрою Ніколаєнко.

Дещо пізніше з'ясувалося, що приблизно в той же час міністр "позичав" у держави ще $98 тис., аби злітати в Брюссель.

Нагадаємо, що минулого разу до Брюсселю, за даними СБУ, Рудьковський летів чартерним рейсом на бізнес-джеті Hawker 800XP.

Тепер невелика довідка, яка потрапила до "Української правди", дає підстави значно розширити мандри (за бюджетні кошти) пана Рудьковського тепер уже на схід.

Наприкінці червня минулого року директор державного департаменту автомобільного транспорту Сергій Доброход звернувся з офіційним листом до державного підприємства "Служба міжнародних автомобільних перевезень" ("СМАП") з проханням фінансувати робочий візит делегації Мінтрансзв'язку на чолі з самим міністром Миколою Рудьковським до Токіо. Візит планувався на шість днів – з 7 по 13 липня 2007 року.

Візит до східної країни був настільки поспішним, що не вдалося навіть дотриматися вимог Кабінету міністрів і попередити про закордонний візит МЗС України. Не звернули уваги і на указ ще президента Леоніда Кучми, згідно з яким міністрам і керівникам центральних органів влади заборонено здійснювати закордонні візити за рахунок державних підприємств.

У Токіо невеличка делегація з 11 осіб летіла трохи дивним маршрутом: через Відень. Але ще більш дивним був персональний склад делегації. Допомагати Миколі Рудьковському в службових справах на далекому сході летів його брат – Сергій Рудьковський.

Цікаво, що в тій же делегації була людина з прізвищем Конах І.В. За інформацією джерел "Української правди", він є співробітником Служби безпеки України, який був прикомандирований до Мінтрансу. Цей факт викликає питання, чому на подібні поїздки СБУ звернула увагу лише зараз, а не тоді, влітку. (Пізніше речник СБУ Марина Остапенко повідомила УП, що Іван Петрович Конах в той час був помічником Рудьковського, а то вже 5 років як вийшов на пенсію з СБУ.)

Сам пан Рудьковський, до якого "Українська правда" звернулась за коментарем, стверджує, що головним питанням візиту в Токіо був "новий термінал в Борисполі". За його словами, японці настільки схвально оцінили роботи в Борисполі, що "підтвердили наміри фінансувати будівництво мосту в місті Миколаїв".

Проте, як стверджують у МВС, "як показала перевірка, за результатами відрядження делегації Мінтрансз'язку до Токіо відсутні документи про обговорення чи вирішення питань співробітництва Міністерства з японською стороною у сфері транспорту та зв'язку".

Також екс-міністр говорить, що сам сплачував за себе всю поїздку, а його брат заплатив "вісім або десять тисяч гривень".

Головне управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС та ГУБОЗ, які мають у своєму розпорядженні всю документацію, стверджують інше: "...усі витрати на службове відрядження... (добові, проживання в готелі, придбання віз, авіаквитків, доставка до аеропорту тощо) незаконно фінансувалися за рахунок одного з державних підприємств. Водночас до складу делегації були незаконно включені четверо осіб, які не є службовими особами Мінтрансзв’язку".

Але найцікавішим в східних мандрах Миколи Рудьковського виявився маршрут його повернення на батьківщину. Після закінчення візиту до Токіо майже вся делегація повернулась до Києва тим же рейсом Токіо – Відень – Київ. А міністр разом із якимось паном Деркачем, співробітником того самого державного підприємства "СМАП", що оплачувало всю поїздку, вибрали найдовший з можливих шляхів додому.

Маршрут Миколи Рудьковського з Токіо до Києва пролягав через Гавайські острови – літак міністра сідав у столиці штату Гаваї Гонолулу. Звідти соціаліст та його компаньйон вилетіли до міста Сан-Франциско штату Каліфорнія на західному узбережжі Сполучених штатів.

Із Сан-Франциско транспортники без пересадок летіли до Мюнхена, а звідти вже до Києва. Свій дивний маршрут Микола Рудьковський пояснив "Українській правді" так:

"По закінченню профільних зустрічей (у Токіо – "УП") пропонувалась культурна програма, як-то - відвідування Діснейленду та інших туристичних об'єктів. Це не зовсім відповідало моїм інтересам, тому я прийняв рішення відвідати інші місця з метою подивитись на інженерні рішення при будівництві мостів, зокрема в Сан-Франциско. Переліт був звичайним рейсовим літаком, звичайно, з пересадками. До речі, повернувся в країну, наскільки пам'ятаю, раніше решти членів делегації".

Тобто, якщо вірити екс-міністрові, він облетів усю земну кулю за свої власні кошти, аби лиш подивитись, як будують мости у Сан-Франциско. Впертості і допитливості такого міністра можна лише позаздрити.

Але насправді найцікавіше повинно початися зараз. За інформацією джерел "Української правди", усі епізоди стосовно Миколи Рудьковського будуть приєднані до вже порушених справ за фактом розтрати бюджетних коштів з використанням службового становища. Якщо справа дійде до суду і міністра визнають винним, то найближчі п'ять років він проведе за ґратами, а після того буде позбавлений права обіймати певні посади три роки.

У той же час, за даними "Української правди", у всіх цих трьох епізодах задіяне керівництво ДП "СМАП" – і при поїздках у Париж, і в Брюссель, і в Токіо. За інформацією джерел, після приходу Йосипа Вінського жоден з керівників ДП "СМАП", яке протягом майже року фактично покривало Миколу Рудьковського, продовжуючи сплачувати візити міністра із своїх рахунків, не був відправлений у відставку. У тому числі і директор ДП "СМАП" Анатолій Ткаченко.

Сам Микола Рудьковський так пояснює фінасування відряджень через державне підприємство: "...До 2007 року в бюджеті Міністерства транспорту не було навіть статті витрат на закордонні відрядження. Лише з кінця 2007 року за моїм наполягання міністерство почало отримувати пряме фінансування - можете перевірити в бухгалтерії. Тобто лише в кінці минулого року в Мінтрансі було введено прозору систему витрат на закордонні відрядження. Але це зовсім не значить, що до того у відрядження не їздили, тому формально абсолютно всіх міністрів транспорту можна звинуватити в порушеннях. Роками всі відрядження фінансувалися з позабюджетних коштів або не фінансувалися взагалі. Нерідко я платив за перельоти чи готель з особистих коштів і, повірте, жодного разу не просив компенсувати витрати, навіть якщо це був чартер".

А поки що справу щодо "сумнівного закордонного відрядження посадовців Мінтрансзв’язку" (так ця поїздка названа в прес-релізі МВС), в якій підтверджуються незаконні витрати державних коштів на суму 122 тисячі 213 гривень, передано до київської прокуратури.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Головне на Українській правді