Американські політтехнологи на службі у Ріната Ахметова

П'ятниця, 28 вересня 2007, 11:39
Колесников и Ахметов. Фото Дмитрия Амидова

Припущення "Української правди" про те, що споконвічно американські політтехнологи Партії регіонів на чолі з Полом Манафортом виконували роль не стільки консультантів, скільки агентів впливу Ріната Ахметова на центральний штаб партії і Віктора Януковича, цілком виправдалося.

Головним підсумком роботи американців торік стало максимальне наближення рейтингу Партії регіонів до рейтингу її лідера Віктора Януковича. Фактично на базі популярності прем'єр-міністра був створений цілісний і самостійний бренд політичної сили.

Тепер американці виконують куди більш стратегічні цілі. "Регіонали" усвідомлюють, що не зможуть набрати 51% голосів у майбутньому парламенті і тепер роблять усе, щоб жодна політична сила, крім них, не змогла одержати 150 мандатів, що дозволяють поставити під сумнів легітимність Верховної Ради.

Кілька днів тому у пресі з'явилася інформація про те, що верхівка Партії регіонів прийняла рішення про звільнення керівника групи американських консультантів Пола Манафорта за падіння рейтингу Партії регіонів на 5-7%.

Офіційного підтвердження цього факту немає дотепер. Більше того, ввечері того дня, коли в ЗМІ з'явилися подібні чутки, штабом "регіоналів" спокійно розгулювали і сам Пол Манафорт, і його найближчий колега Філіп Гріффін.

Через кілька місяців минає вже третій рік їхньої роботи в Україні.

Нагадаємо, що команда Пола Манафорта з'явилася в Партії регіонів восени 2005 року за рекомендацією Ріната Ахметова, що спочатку залучав американців для надання консультацій SCM Holdings щодо розміщення акцій компанії на західних біржах.

До березня 2006 року вони займалися оперативною підготовкою депутатського корпуса "регіоналів" і самого Віктора Януковича до історичних для Партії парламентських виборів.

Після закінчення виборчої кампанії американці помітно зменшили свою присутність в штабі партії.

За інформацією "Української правди", наприкінці лютого-початку березня цього року керівництво Партії регіонів в особі Ахметова і його найближчого друга Бориса Колеснікова підписали нову угоду з командою Пола Манафорта про надання послуг по "будівництву партії".

Перед американцями поставили завдання провести велике реформування партійної структури "регіоналів" і обновити імідж партії як в Україні, так і за кордоном.

Очевидно, що в результаті цієї роботи повинен був значно посилитися вплив на Партію регіонів з боку замовника – самого Ріната Ахметова.

Указ президента про розпуск Верховної ради і дострокові парламентські вибори лише прискорили цей процес. Те, чого співвласник СКМ міг домагатися протягом року-двох, відбулося за лічені дні.

Під шумок парламентських перегонів у Партії регіонів фактично відбулася невелика революція, в результаті якої від оперативного керування політичною силою були відсторонені Андрій Клюєв і оточення Віктора Януковича.

Більше того, при складанні виборчих списків були закладені основи майбутнього посилення впливу групи Ахметова в парламентській фракції Партії регіонів.

З приходом у штаб "регіоналів" Бориса Колеснікова змінилася і роль залучених американських політтехнологів.

Якщо в 2006 році Полу Манафорту і його команді приходилося доводити доцільність кожного кроку, тепер вони отримали доступ до стратегічного планування кампанії.

На цій стадії стали очевидними приховані нюанси взаємин між лідерами Партії регіонів.

На електоральний ринок просуваються вже не окремі лідери, не Янукович на біло-блакитному тлі, а цілком конкретний продукт у вигляді символіки і стилістики партії.

Рінату Ахметову явно незручне можливе повернення впливу на партію з боку Віктора Януковича.

Нинішня кампанія "біло-блакитних" відрізняється тим, що левина її частина абсолютно безлика – аж до останніх днів на агітаційних продуктах, у тому числі телевізійних роликах, було відсутнє обличчя Януковича.

Американські політтехнологи на службі у Віктора Ющенка 

Американські технологи на службі у Януковича

КОНСУЛЬТАНТИ В ДІЇ

У розпорядженні "Української правди" уперше з'явилися копії внутрішніх інструкцій і вказівок Партії регіонів, складених командою американських політтехнологів.

Два звіти команди Пола Манафорта містять рекомендації щодо дій в останні два тижні виборчої кампанії.

Обидва документи явно перекладалися з англійської мови, через що деякі нюанси пропозицій американців залишаються туманним і незрозумілими.

8 вересня цього року консультанти підготували досить детальний документ із "Основними висновками з національних опитувань суспільної думки щодо політичної ситуації в Україні".

Звіт призначений трьом людям: "прем'єр-міністрові, Рінату Ахметову і Борису Колеснікову".

Серед іншого технологи окремо аналізували сприйняття населенням "помаранчевої революції". Результати повинні були б задовольнити керівництво Партії регіонів: відповідно до звіту, 60% україномовного і 80% російськомовного населення країни вважають, що "революція" закінчилася поразкою.

При цьому з кожним днем зменшується кількість виборців, які вважають, що "помаранчеві" лідери зможуть спільно працювати. У цьому впевнені тільки 24% опитаних.

В останні дні донесення цієї тези до виборців було основною метою відеороликів Партії регіонів.

Окремий великий розділ присвячений дослідженню думки про трьох політичних лідерів – Віктора Ющенка, Юлію Тимошенко і Віктора Януковича.

Так, відповідно до документа, до президента позитивно ставляться 35% населення, до лідера БЮТ – 42%, а до прем'єр-міністра – 49%.

При цьому з наближенням виборів рейтинг Ющенка має тенденцію до зменшення – приблизно на 6% за два тижні. Рейтинг Тимошенко і Януковича за той же період падає на 1%.

У звіті окремим пунктом підкреслюється, що "Тимошенко успішно відмежовує себе від Ющенка і формує власний імідж, відмінний від іміджу президента".

"Імідж Тимошенко серед прихильників блоку "Наша Україна" набагато вищий, ніж рейтинг Ющенка серед прихильників БЮТ", - говориться в перекладеному з англійської мови документі.

У звіті також приведені соціологічні показники по партіях і блоках, що беруть участь в майбутніх виборах.

При цьому вибірка дається тільки по п'яти політичних силах: Партії регіонів, БЮТ, НУНС, а також по Блоку Литвина і Компартії. Цікаво, наприклад, що при підрахунку голосів "за біло-блакитних" і "помаранчевих", голоси Блоку Литвина додаються до "біло-блакитних".

Найцікавішим є останній розділ звіту – "Висновки і стратегічні рекомендації".

У штабі Партії регіонів стурбовані об'єднанням голосів помаранчевих навколо БЮТ, що, на думку команди Манафорта, "створює додаткові труднощі для Партії регіонів".

"Наш месидж про те, що Помаранчеві не здатні працювати спільно, на даному етапі менш ефективний, тому що виборці починають сприймати Тимошенко окремо, у відриві від Помаранчевої команди", - говориться в звіті.

Наприкінці звіту Пол Манафорт пропонує:

"1. Змінити спрямованість месиджів із "помаранчевих" на Тимошенко. На даний момент спостерігаються перегони двох лідерів і кампанію потрібно організувати відповідно.

2. Для того, щоб нейтралізувати успіх Тимошенко, наша кампанія повинна дотримувати строгої дисципліни месиджів по відношенню до обвинувачувальних елементів у напрямку Тимошенко. Важливо постійно повторювати 3-5 негативних властивостей.

(Як видно, у цьому пункті позначилися нюанси перекладу - мається на увазі не 3-5 негативних властивостей, а три-п'ятикратне повторення негативних властивостей. У маркетингу існує теорія про те, що для донесення до цільової аудиторії якої-небудь інформації, необхідно повторювати її від 3 до 7 разів. Сьогодні цей принцип успішно реалізовується у всіх рекламних блоках Партії регіонів.)

3. Необхідно розробити і використовувати месидж, спрямований на "антиросійську" політику, що проводить Тимошенко, а також організувати агітаційну кампанію на місцях у цільових областях. Це викликає деякі труднощі, тому що прихильники Комуністичної і Соціалістичної партії України повинні вважати, що Тимошенко змогла б знову стати прем'єр-міністром і продовжити політику протидії відносинам з Росією".

(Що саме мали на увазі американці в цьому абзаці – залишається незрозумілим. Після перекладу текст важко піддається розумінню).

Ще більш конкретні рекомендації Пол Манафорт дає особисто керівникові виборчої кампанії Партії регіонів Борису Колеснікову.

У звіті від 13 вересня на тему "придбання телевізійного ефірного часу на період закінчення виборчої кампанії" Колеснікову нагадують, що "на наступному тижні ми запускаємо такі ролики":

1. "Анти-Тимошенківський" ролик, де наводяться її невдачі і загострюється увага на нездатності помаранчевих працювати разом.

2. Висловлювання людей на вулицях про їхнє погане життя при Помаранчевих.

3. Рекламу на тему референдуму.

У цілому після прочитання всіх пунктів обох документів створюється враження, що найбільший інтерес у "регіоналів" викликає не динаміка власного рейтингу, а розподіл голосів виборців у помаранчевому таборі.

При цьому в окремих місцях відкрито говориться про те, що Партія регіонів повинна занепокоїтися втратою прихильників "Нашої України", що переходять до БЮТ.

За інформацією "Української правди", найближча мета, яку поставило собі керівництво штабу "регіоналів" – не допустити, щоб Юлія Тимошенко змогла контролювати 150 голосів у Верховній Раді.

Очевидно, у Партії регіонів побоюються рецидиву відкликання лідерами БЮТ своїх 150 представників з парламенту, що може стати основою для нового розпуску Верховної Ради і наступного скликання.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді