Французька електроніка для українських АН
Міжнародні авіасалони вже давно звикли до світових рекордів українських літаків, технічні характеристики яких на десятиліття випередили досягнення західних конструкторів.
Що ж до авіоніки – бортових комп’ютерів, навігаційного і електрообладнання, систем контролю та зв’язку, – то вона завжди була слабким місцем наших літаків.
18 липня у ході Міжнародного аерокосмічного салону "Фарнборо-2006" АНТК ім. Антонова та міжнародна група Thales Aerospace Dіvіsіon підписали "Меморандум про взаєморозуміння".
Документ передбачає співробітництво підприємств в галузі оснащення літаків "АН" бортовим електронним устаткуванням компанії Thales.
Впродовж останніх місяців сторони дійшли згоди відносно спільних розробок і виробництва в рамках таких програм: створення транспортного літака АН-74Т и морського патрульного літака АН-74МР; модернізація авіоніки літаків АН-26 відповідно до стандартів НАТО; об'єднання доробку компаній Франції та України в галузі створення електронного устаткування.
Як відзначив заступник генерального конструктора АНТК з питань маркетингу Олександр Ківа, підписання Меморандуму знаменує новий етап у розвитку співробітництва між підприємствами, що почався з установки електрогенераторів виробництва Thales на військово-транспортному літаку АН-70 і пасажирському літаку АН-140.
За оцінкою експерта Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння Андрія Фещенка, бортове обладнання традиційно є слабким місцем українських літаків.
"В цьому питанні всі українські літаки, окрім, можливо, АН-148, суттєво поступаються Боїнгу чи Аеробусу, а в інших аспектах – перебувають у порівнянні з ними на одному рівні чи навіть випереджають їх", – зауважив він "УП".
На думку Фещенка, угода про співпрацю із компанією – одним із світових лідерів у галузі авіаелектроніки - дозволить суттєво покращити перспективи реалізації літаків АН-32, АН-72 та АН-140.
"Звичайно, що привабливість цих літаків збільшиться, якщо Thales виступатиме субпідрядником українських літакобудівників", – говорить експерт.
Не обійшлося на авіасалоні "Фарнборо-2006" і без обговорення долі найвідомішого українського транспортного літака АН-70, здатного сідати та злітати з літовищ, не обладнаних твердим покриттям.
Втім, гіркої "слави" цьому проекту надало бажання російської сторони вийти зі спільної роботи над ним.
Нагадаємо, що 21 липня уряд РФ ухвалив рішення про початок переговорів з Україною про припинення спільного проекту зі створення та серійного виробництва війського-транспортного літака АН-70. Про це повідомив віце-прем’єр уряду РФ, міністр оборони Сергій Іванов.
За оцінкою експертів, Україна може знайти іншого партнера по реалізації проекту АН-70. При цьому потенційний партнер може й не мати власної авіабудівельної галузі, виступаючи лише в якості спонсора.