Маніпулятивні передвиборні технології - правда або міф?
1. Медіарейтинг політиків. Друковані ЗМІ
Основною новиною тижня можна вважати конфлікт, що розгорівся між представниками Партії регіонів і НСНУ, підґрунтям якого стали обвинувачення НСНУ у використанні заборонених технологій ( 25-кадр) у передвиборній агітації.
"Стійка передвиборна перша політична п'ятірка України" у складі: президент Віктор Ющенко, прем'єр-міністр Юрій Єхануров ( 2-е місце), лідер БЮТ Юлія Тимошенко( 3-е місце), лідер Партії регіонів Віктор Янукович ( 4-е місце) і спікер українського парламенту Володимир Литвин ( 5-е місце) зберегла свій склад.
При цьому сумарний індекс медіа активність Віктора Ющенко - більш, ніж в 2 рази перевищує аналогічні показники Юрія Єханурова ( 2-е місце) і в 3.8 рази - Володимира Литвина ( 5-е місце).
На першому місці медіарейтингу президент України Віктор Ющенко. Досить резонансною стала прес-конференція президента, в ході якої він допустив можливість присутності Юліи Тимошенко у новому уряді і заявив, що проблеми "RosUkrEnergo" (RUE) з одержанням ліцензії на продаж газу на Україні пов'язані з тим, що компанія не розкрила імена своїх засновників.
Також ЗМІ відзначили активну участь Ющенко в рішенні придністровської кризи. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-негативна.
Друге місце медіарейтинг продовжує утримувати Юрій Єхануров. ЗМІ відзначили заяву Єханурова щодо перенесення приватизації "Укртелекома" через можливе збільшення капіталізації. Також ЗМІ зафіксували прогноз Єханурова на 2006 рік відносно росту ВВП у розмірі 6%. Тональність представленості Єханурова у ЗМІ негативна.
Третій рядок медіарейтингу утримує Юлія Тимошенко. ЗМІ відзначили заяву Тимошенко щодо наміру підписати "соціальні угоди з регіонами", у якій будуть записані потреби кожного міста й району. Також ЗМІ зафіксували поїздки лідера БЮТ у Харківську й Черкаську області, у ході яких Тимошенко взяла участь у ряді зустрічей і прес-конференцій. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна, при чому негативні публікації превалюють над позитивними.
На четвертому рядку медіарейтингу перебуває лідер Партії регіонів Віктор Янукович. Досить резонансною стала заява Януковича щодо можливості блокування у майбутньому парламенті з окремими особами й політичними чинностями блоку "Наша Україна". Тональність представленості Януковича в ЗМІ переважно негативна, при чому позитивні публікації превалюють над негативними.
Замикає першу п'ятірку медіарейтингу Володимир Литвин. ЗМІ досить повно висвітлювали діяльність Литвина як спікера парламенту, а також його регіональні поїздки у Закарпаття, Одеську область і у Львів. У ході поїздок, він зустрічався з регіональними журналістами, а також з місцевою бізнес-елітою і представниками органів самоврядування. Тональність представленості Литвина в ЗМІ нейтральна.
На шостому місці медіарейтингу перебуває Юрій Луценко. ЗМІ продовжують висвітлювати заяву Луценко щодо прослуховування політичних лідерів СБУ в часи керівництва Службою Турчиновим. Також ЗМІ відзначили участь Луценка в прес-конференції СПУ, на якій він відзвітувався про свою діяльність на посту міністра. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-негативна.
На восьмому місці медіарейтингу перебуває Леонід Кучма. ЗМІ відзначили опосередковане згадування Кучми у зв'язку з заявами Мельниченка про прослуховування кабінету екс-президента, а також участі у цьому різних політичних діячів. Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.
На дев'ятому місці медіарейтингу перебуває Петро Порошенко. ЗМІ відзначили переважно непряме згадування Порошенка, у зв'язку із аналізом відставки уряду Тимошенко у вересні 2005 року, а також у зв'язку з можливим відношенням Порошенка до діяльності компанії "RosUkrEnergo". Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.
Замикає першу десятку медіарейтингу Ринат Ахметов.
З першої десятки медіарейтингу вибув Олександр Омельченко. У першу десятку медіарейтингу увійшли Петро Порошенко, Ринат Ахметов.
Медіарейтинг найбільш згадуваних в друкованих ЗМІ українських політиків з 11 березня по 17 березня 2006 року. Данні інфораційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 100 політиків. |
Рейтинг тональності представленості в друкованих ЗМІ найбільш згадуваних політиків з 11 березня по 17 березня 2006 року. Данні інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 100 політиків. |
2. Медіарейтинг партій. Друковані ЗМІ
Із другого на перше місце медіарейтингу перемістилася партія НСНУ. ЗМІ відзначили критичні заяви Партії регіонів про використання заборонених технологій (25 кадр) з боку лідерів НСНУ. За словами Романа Зварила, дана заява є порушенням Закону про вибори, тому що несе недостовірну інформацію. Також ЗМІ відзначили протистояння всередині НСНУ у Львові, викликане розбіжностями щодо кандидата від партії на посаду Львівського мера. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна, при чому негативні публікації превалюють над позитивними.
Партія регіонів перемістилася на друге місце медіарейтингу. ЗМІ відзначили заяву лідерів партії (Кушнарьова, Чорновола) щодо використання маніпулятивних технологій НСНУ (25-кадру ) у рекламі, що викликає негативне відношення до Партії регіонів і діє на підсвідомість. Також ЗМІ відзначили заяву Партії регіонів, відповідно до якої її лідер не буде брати участь у теледебатах на умовах запропонованих НСНУ. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-позитивна.
БЮТ продовжує втримувати третій рядок медіарейтингу. ЗМІ відзначили обвинувачення Кінаха в особистій зацікавленості в скандалі навколо аеропорту Бориспіль, що озвучив лідер БЮТ. Також ЗМІ відзначили активізацію передвиборної агітації в регіонах і в центрі. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна, при чому позитивні публікації превалюють над негативними.
На четвертому місці медіарейтингу перебуває СПУ. ЗМІ відзначили прес-конференцію СПУ, в ході якої міністри від даної партії звітували за свою роботу. У цілому, за підсумками конференції, їхня діяльність визнана позитивною. Також представники СПУ в черговий раз заявили про те, що продаж "Криворіжсталі" є помилкою уряду. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-позитивна.
Замикає першу п'ятірку партій блок "Пора-ПРП". ЗМІ відзначили заяву одного з лідерів блоку Пинзеника про помилковість приватизації "Укртелекому", а також відвідування парламенту лідером блоку Віталієм Кличком. Крім того, ЗМІ відзначили відвідування Кличком ряду Київських вузів, де він зустрівся зі студентами й відповів на їхні запитання. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна.
Блок "Не ТАК!" продовжує утримувати шосте місце медіарейтингу. Лідери блоку "Не ТАК!" обвинувачують владу в спробі зірвати вибори в східних областях, де виборчі списки, на думку членів опозиційного блоку, не відповідають реальному положенню справ через некоректний переклад прізвищ і домашніх адрес виборців з російської на українську мову. Також лідери блоку (Бойко, Медведчук) продовжують презентацію економічної програми блоку по регіонах. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-позитивна.
Народний блок Литвина перебуває на сьомому місці медіарейтингу. ЗМІ відзначили переважно непряме згадування блоку в центральній пресі, а також передвиборну активність на регіональному рівні. Тональність представленості блоку нейтрально-позитивна.
На восьмому місці медіарейтингу перебуває КПУ. ЗМІ відзначили заяви лідера КПУ Симоненко щодо необґрунтованих економічних і соціальних прогнозів президента й уряду. Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.
На дев'ятому місці медіарейтингу перебуває партія "Віче". ЗМІ відзначили договір, що, уклали кандидати з керівництвом партії про порядок складення депутатських повноважень у випадку невиконання членами чи керівництвом програми партії. Також ЗМІ відзначили ініціативу партії по проведенню телефонного опитування населення у найбільших містах щодо розміру податків. Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.
Замикає першу десятку медіарейтингу ПСПУ.
З першої десятки медіарейтингу вибула партія УНП. У першу десятку ввійшла партія "Віче".
Медіарейтинг 10 найбільш часто згадуваних в ЗМІ політичних партій з 11 березня по 17 березня 2006 року. Данні інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 50 партій. |
Список ЗМІ, які вивчалися при складанні рейтингу
33 канал, CN-Столичные новости, XXI век, Аграрная неделя, Акциз, Аргумент газета, Аргументы и факты в Украине, Бизнес, Верже, Вечерние вести, Високий Замок, Власть денег, Газета по-киевски, Голос України, Горняк, Дело, Деловая столица, День, Еженедельник 2000, Жизнь, Запорожська Січ, Зеркало недели, Известия-Украина, ИнвестГазета, Киевские ведомости, Киевский телеграфъ, Коммерсантъ (Украина), Коммунист, Компаньон, Комсомольская правда в Украине, Контракты, Корреспондент, Комментарии, Кримська Світлиця, Крымская правда, Крымский обозреватель, Львівська газета,Миг, Мир связи, Московский комсомолец в Украине, Народная газета, Наша газета+, Негоциант, Николаевские новости, Одесский вестник, Подробности, Поступ, Правое дело, Приазовский рабочий, Профиль-Украина, Публичные люди, Рабочая газета, Республика Крым, Свобода, Свободная трибуна, Севастопольская газета, Сегодня, Сельская жизнь, Сільські вісті, Слава Севастополя, Совершенно секретно-Украина, Украина и мир сегодня, Україна молода, Улица Заречная, Урядовий кур'єр, Факты и комментарии, Финансы для всех, Хрещатик, Час, Экономические известия, Эксперт-Украина, Юг, Ялтинские вести.