Хто на першому місці? Проект "Медіарейтинг"
"Українська правда" й інформаційно-консалтингова компанія "КомІнформ" починають спільний проект - щотижневі медіарейтинги політиків і політичних партій.
Сьогодні - дебют медіарейтинга, який дає уявлення про ступінь популярності й публічності провідних політиків. Медіарейтинг говорить не тільки про те, як часто пишуть про діячів політики, але й про те, наскільки впливові видання приділяють їм увагу. Оскільки в даному дослідженні враховується багато факторів, у тому числі й впливовість мас-медіа, що пише про політика або партію.
Нижче – дослідження медіаактивності українських політиків за минулий тиждень - з 19 по 24 вересня, підготовлене експертами "КомІнформа".
Рейтинг медіаактивності українських політиків (на основі зведеного ІМА)
Особи, що ввійшли в першу десятку по інтенсивності представленості в друкованих ЗМІ з 19 по 24 вересня, представлені на мал. 1. По ступені представленості в медіапросторі лідирував президент Віктор Ющенко. Приблизно на третину менш інтенсивно в ЗМІ "були присутні" екс-прем'єр Юлія Тимошенко, і майже у два рази менш інтенсивно новий прем'єр-міністр Юрій Єхануров.
Зі значним відривом першої трійки в першу десятку присутності в ЗМІ увійшли Віктор Янукович, Петро Порошенко, Володимир Литвин, Олександр Зінченко, Анатолій Матвієнко, Олександр Третьяков й Олександр Турчинов.
Другу десятку політиків очолює Олег Рибачук, а закінчує - Микола Томенко (з рівнем інтенсивності представленості приблизно у два рази меншим у порівнянні з Рибачуком). Третю десятку популярних політиків очолює Олександр Мороз, а замикає її Богдан Губський.
Мал. 1. Медіарейтинг десяти найбільш згадуваних друкованими ЗМІ українських політиків (Період з 19 24 вересня 2005 року. Дані інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". У рейтингу всього 50 політиків). |
До списку політиків включені:
Віктор Ющенко, Тимошенко Юлія, Єхануров Юрій, Янукович Віктор, Порошенко Петро, Литвин Володимир, Зінченко Олександр, Матвієнко Анатолій, Третьяков Олександр, Турчинов Олександр, Рибачук Олег, Мартиненко Микола, Кравчук Леонід, Піскун Святослав, Кінах Анатолій, Безсмертний Роман, Жванія Давид, Пинзеник Віктор, Богатирьова Раїса, Томенко Микола, Мороз Олександр, Луценко Юрій, Медведчук Віктор, Чевоненко Євген, Тарасюк Борис, Терьохін Сергій, Костенко Юрій, Семенюк Валентина, Бойко Юрій, Губський Богдан, Білорус Олег, Зварич Роман, Симоненко Петро, Кучма Леонід, Бродський Михайло, Коновалюк Валерій, Баранівський Олександр, Пустовойтенко Валерій, Єремєєв Ігор, Гриценко Анатолій, Колесников Борис, Кушнарьов Євген, Кармазін Юрій, Пінчук Віктор, Ахметов Ринат, Коломойський Ігор, Білозір Оксана, Омельченко Олександр, Йоффе Юлій, Плачков Іван, Стецьків Тарас, Дріжчаний Ігор, Супрун Людмила, Шкляр Андрій, Черновецький Леонід, Довженко Валентина, Миримський Лев, Стельмах Володимир, Мусіяка Віктор, Костусєв Олексій, Вітренко Наталя, Корчинський Дмитро, Зубанов Володимир, Кононов Віталій, Шаров Ігор, Коваль В'ячеслав, Стретович Володимир, Базилюк Олександр, Ігнатенко Павло, Івченко Олексій, Кириленко В'ячеслав, Шандра Володимир, Давидович Ярослав, Маляренко В'ячеслав, Піскун Станіслав, Стельмах Володимир.
Медіарейтинг політичних партій та блоків на основі зведеного ІМА
Лідером представленості в друкованому медіапросторі України політичних партій за минулий тиждень був БЮТ. Зовсім небагато від нього відставав "Народний союз "Наша Україна". За ними ідуть Партія регіонів, Народна партія, СДПУ(о), Комуністична партія України, Соціалістична партія України.
КПУ була представлена в пресі приблизно менш інтенсивно у два рази, ніж лідер тижня. Першу десятку найбільш популярних партій замикає Партія промисловців і підприємців. Другу десятку відкриває НДП, а замикає - Партія "Собор".
Мал. 2. Мадіарейтинг політичних партій (період з 19 по 24.09.2005, дані інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ"). |
Метод розрахунку сумарного/зведеного індексу медіаактивності (ІМАзвед)
Інтенсивність представленості політиків і політичних партій/блоків у друкованих ЗМІ відбивається аналітиками інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ" за допомогою виведення сумарного індексу медіактивності (ІМА).
Сумарний індекс медіактивності (ІМА) для політика або партії/блоку розраховується як сума одиничних індексів політика або партії/блоку по всіх статтях, у яких вони хоча б один раз згадувалися в період аналізу. Одиничний ІМА являє собою добуток розміру повідомлення (обумовленого кількістю слів у повідомленні) і тиражу видання, у якому опубліковане відповідне повідомлення.
З метою вирівнювання внеску даних показників у результуюче значення ІМА використовувалася Z-стандартизація вихідних показників.
Докладніше ознайомитись з методикою дослідження можна тут
Період оцінки - з 19 по 24 вересня 2005 р.
Проаналізовано 1300 статей в 100 друкованих виданнях.