Залізничний самопіар Червоненка?
Вівторок, 12 липня 2005, 17:30
З 1 серпня між Україною і Росією має почати курсувати прискорений пасажирський потяг "Столичний експрес". З Києва він буде виходити о 20:09 і прибувати в Москву о 6:39. У зворотному напрямку, з російської столиці буде відправлятися о 23:23 і прибувати в Київ рівно о восьмій ранку. Запуск потяга обіцяє стати одним з голосних приводів позитивного піару для міністра транспорту Євгена Червоненка. Однак, анонсуючи цю подію, керівник галузі дещо прикрасив картину.
Відповідаючи на питання у нещодавній чат-конференції в "Українській правді", Червоненко повідомив буквально наступне: "Ми пустимо швидкісний потяг – він буде йти з Києва до Москви 9 годин замість 18. У митників і прикордонників не буде часу знущатися з пасажирів – перевірки будуть прямо в дорозі". У цій короткій репліці міністр, навмисно чи ні, припустився одразу кількох неточностей.
По-перше, відповідно до розкладу пасажирських потягів дальнього сполучення"Укрзалізниці", зараз між Києвом і Москвою курсують 16 пар цілорічних потягів, а також є декілька літніх і тих, що курсують "за призначенням".
Фірмовий швидкий поїзд №1/2 "Україна" долає відстань між двома столицями за 13 годин 26 хвилин у напрямку Київ-Москва і за 13 годин 17 хвилин – Москва-Київ. Мінімальний час ходу в напрямку Київ–Москва зараз має швидкий поїзд №16 "Тиса" Будапешт-Ужгород-Москва, який витрачає на поїздку 13 годин 15 хвилин.
Навіть пасажирський потяг №341 Кишинів-Москва долає відстань між Києвом і Москвою за 14 годин 32 хвилини. Тобто всі пасажирські потяги у напрямку Київ – Москва прямують менше 15 годин.
Цікаво, звідки в міністра інформація про 18 годин? Це неправильно надана інформація підлеглими або просте бажання справити враження на читачів?
По-друге, той же новий прискорений потяг, якому, до речі, віддають номер 1/2 від фірмової "України" (остання із запуском експреса одержить №5/6), буде долати відстань між Києвом і Москвою за 9 годин 30 хвилин, а у зворотному напрямку – за 9 годин 37 хвилин. (Ну, півгодинну неточність, звичайно ж, у менший і кращий для нього бік ще можна пробачити головному транспортникові).
Скорочення мінімального часу в дорозі між столицями з 13 годин 15 хвилин до 9 годин 30 хвилин складе 3 години 45 хвилин або 28%. Що звучить не так ефектно, як заява про те, що часу на дорогу доведеться витрачати вдвічі менше.
По-третє, з приводу митників і прикордонників, які, за словами міністра, "не будуть знущатися з пасажирів – перевірки будуть прямо в дорозі". Початкова ідея, яка належала його попередникові Кирпі, про сполучення без зупинок і огляду пасажирів на вокзалах Києва і Москви з наступним блокуванням дверей вагонів, так і не реалізована з низки причин.
Новий прискорений потяг матиме зупинки (по 20-30 хвилин) для прикордонного і митного огляду на станціях Хутір-Михайлівський (Україна) і Суземка (Росія). Так що уникнути нічного пробудження і "приємного" спілкування з прикордонниками і митниками так і не вдасться.
Більше того, оскільки ні "Укрзалізниця" не змогла одержати від дніпропетровського НПО "Електровозобудування" жодного двосистемного пасажирського електровоза ДС4, ні Російська залізниця не змогла роздобути серійну партію швидкісних двосистемних пасажирських електровозів ЕП10, то по дорозі передбачена ще і 18-хвилинна зупинка на станції Сухиничі-Головні для зміни локомотивів постійного і перемінного струму.
Експлуатація ж швидкісних двосистемних електровозів дозволила б позбутися зупинки в Сухиничах, тому що такі локомотиви можуть працювати як на постійному струмі, так і на перемінному. Більше того, перехід з одного роду струму на іншій може проводитися без зупинки потяга.
Однак, хочеться вірити, що комфортабельність вагонів нового експреса, підготовлених українською і російською стороною, і якість обслуговування зможуть компенсувати пасажирам деякі поки недосяжні цілі.
Очікується, що надалі почнеться експлуатація швидкісних двосистемних локомотивів, що все-таки дозволить відмовитися від необхідності 20-ти хвилинних стоянок на станції Сухиничі, а максимальну швидкість буде підвищено до 160 км/год не тільки для експресів, але і для інших швидких поїздів, які курсують між Києвом і Москвою. Що призведе до ще більшого скорочення часу в дорозі. Але чи знає про це міністр?...
P.S.: Насамкінець, називати потяг, який прямує із середньою швидкістю 90 км/год і максимальною в 140 км/год, ШВИДКІСНИМ не зовсім правильно. До прикладу, у тій же Росії швидкісні потяги ЕР200 і "Невський експрес" долають відстань між Москвою і Санкт-Петербургом у 650 км за 4 години 30 хвилин. Таким чином, середня швидкість складає 144,4 км/год, а максимальна – 210 км/год.
У сусідній з нами Білорусі, звичайні швидкі і пасажирські потяги на білоруській ділянці магістралі Москва–Мінськ–Брест рухаються з максимальною швидкістю 140 км/год, і ніхто їх не називає "швидкісними". І це вже не говорячи про досвід у сфері швидкісних і високошвидкісних залізниць у Франції, Німеччині і Японії.
Відповідаючи на питання у нещодавній чат-конференції в "Українській правді", Червоненко повідомив буквально наступне: "Ми пустимо швидкісний потяг – він буде йти з Києва до Москви 9 годин замість 18. У митників і прикордонників не буде часу знущатися з пасажирів – перевірки будуть прямо в дорозі". У цій короткій репліці міністр, навмисно чи ні, припустився одразу кількох неточностей.
По-перше, відповідно до розкладу пасажирських потягів дальнього сполучення"Укрзалізниці", зараз між Києвом і Москвою курсують 16 пар цілорічних потягів, а також є декілька літніх і тих, що курсують "за призначенням".
Фірмовий швидкий поїзд №1/2 "Україна" долає відстань між двома столицями за 13 годин 26 хвилин у напрямку Київ-Москва і за 13 годин 17 хвилин – Москва-Київ. Мінімальний час ходу в напрямку Київ–Москва зараз має швидкий поїзд №16 "Тиса" Будапешт-Ужгород-Москва, який витрачає на поїздку 13 годин 15 хвилин.
Навіть пасажирський потяг №341 Кишинів-Москва долає відстань між Києвом і Москвою за 14 годин 32 хвилини. Тобто всі пасажирські потяги у напрямку Київ – Москва прямують менше 15 годин.
Цікаво, звідки в міністра інформація про 18 годин? Це неправильно надана інформація підлеглими або просте бажання справити враження на читачів?
По-друге, той же новий прискорений потяг, якому, до речі, віддають номер 1/2 від фірмової "України" (остання із запуском експреса одержить №5/6), буде долати відстань між Києвом і Москвою за 9 годин 30 хвилин, а у зворотному напрямку – за 9 годин 37 хвилин. (Ну, півгодинну неточність, звичайно ж, у менший і кращий для нього бік ще можна пробачити головному транспортникові).
Скорочення мінімального часу в дорозі між столицями з 13 годин 15 хвилин до 9 годин 30 хвилин складе 3 години 45 хвилин або 28%. Що звучить не так ефектно, як заява про те, що часу на дорогу доведеться витрачати вдвічі менше.
По-третє, з приводу митників і прикордонників, які, за словами міністра, "не будуть знущатися з пасажирів – перевірки будуть прямо в дорозі". Початкова ідея, яка належала його попередникові Кирпі, про сполучення без зупинок і огляду пасажирів на вокзалах Києва і Москви з наступним блокуванням дверей вагонів, так і не реалізована з низки причин.
Новий прискорений потяг матиме зупинки (по 20-30 хвилин) для прикордонного і митного огляду на станціях Хутір-Михайлівський (Україна) і Суземка (Росія). Так що уникнути нічного пробудження і "приємного" спілкування з прикордонниками і митниками так і не вдасться.
Більше того, оскільки ні "Укрзалізниця" не змогла одержати від дніпропетровського НПО "Електровозобудування" жодного двосистемного пасажирського електровоза ДС4, ні Російська залізниця не змогла роздобути серійну партію швидкісних двосистемних пасажирських електровозів ЕП10, то по дорозі передбачена ще і 18-хвилинна зупинка на станції Сухиничі-Головні для зміни локомотивів постійного і перемінного струму.
Експлуатація ж швидкісних двосистемних електровозів дозволила б позбутися зупинки в Сухиничах, тому що такі локомотиви можуть працювати як на постійному струмі, так і на перемінному. Більше того, перехід з одного роду струму на іншій може проводитися без зупинки потяга.
Однак, хочеться вірити, що комфортабельність вагонів нового експреса, підготовлених українською і російською стороною, і якість обслуговування зможуть компенсувати пасажирам деякі поки недосяжні цілі.
Очікується, що надалі почнеться експлуатація швидкісних двосистемних локомотивів, що все-таки дозволить відмовитися від необхідності 20-ти хвилинних стоянок на станції Сухиничі, а максимальну швидкість буде підвищено до 160 км/год не тільки для експресів, але і для інших швидких поїздів, які курсують між Києвом і Москвою. Що призведе до ще більшого скорочення часу в дорозі. Але чи знає про це міністр?...
P.S.: Насамкінець, називати потяг, який прямує із середньою швидкістю 90 км/год і максимальною в 140 км/год, ШВИДКІСНИМ не зовсім правильно. До прикладу, у тій же Росії швидкісні потяги ЕР200 і "Невський експрес" долають відстань між Москвою і Санкт-Петербургом у 650 км за 4 години 30 хвилин. Таким чином, середня швидкість складає 144,4 км/год, а максимальна – 210 км/год.
У сусідній з нами Білорусі, звичайні швидкі і пасажирські потяги на білоруській ділянці магістралі Москва–Мінськ–Брест рухаються з максимальною швидкістю 140 км/год, і ніхто їх не називає "швидкісними". І це вже не говорячи про досвід у сфері швидкісних і високошвидкісних залізниць у Франції, Німеччині і Японії.