Короткометражна Мережа
П'ятниця, 18 січня 2002, 17:19
Сайт Atomfilms.com щомісяця відвідують 15 млн. чоловік. Вони приходять не за ринковою інформацією, не за покупками, і не для того, щоб перевірити пошту. Їм потрібні "короткометражні" мультфільми, якими ресурс просто завалений: декілька сотень анімаційних роликів завжди у відкритому доступі.
"Мультепідемія тільки починається", - зазначають експерти, пов'язуючи цю тенденцію з поширенням технології flash. Навіть християнська церква використовує флеш-анімацію для "просування" біблійних ідей Мережею (biblerussia.org). А віртуальна група Gorillaz, яка прогриміла на початку року, взагалі живе на сайті www.gorillaz.com і концерти дає тільки в Інтернеті, випускає кліпи саме у мультформаті, що дуже нагадує графіку флеш-анімації.
Анімаційні ресурси плодяться як гриби у всіх кутках Мережі - і любительські, де кожний може вивісити свої витвори, і професійні, які постачають матеріал розважальним компаніям. Причому професіоналами хоче стати багато людей, адже мультики виявилися прибутковим бізнесом: Atomfilms, заснована у 1998 році в Сіетлі, сьогодні має оборот у декілька десятків мільйонів і офіси у Лос-Анджелесі, Нью-Йорку, Лондоні і Токіо, продаючи свої ролики відомим каналам Showtime, Nicklеodeon, USA Networks.
Флеш-технологія влаштована гранично просто. Тому навіть тінейджери, виховані на комікс-культурі і японських мультсеріалах, поспішають намалювати своє кіно. Разом з тим не тільки і не стільки вони є головними споживачами мультфільмів. З багатомільйонної аудиторії Atomfilms більше половини - люди старші двадцять одного року!
Сучасні мережеві "мультфільми для дорослих" зовсім не схожі на ті найнудотніші повчальні п'ятихвилинки, якими на радянському ТВ забивали паузи між вечірніми передачами. По-перше, через Інтернет-специфіку ролики, як правило, короткі - від тридцяти секунд до півтори хвилин. Причому деякі з них інтерактивні: натисніть на кнопку, щоб ввійти у сюжет. По-друге, внаслідок тієї ж специфіки вони йдуть врозріз з телевізійним "мейнстрімом" і тематично, і за стилем. Банальні ролики тут не користуються успіхом, тому можна побачити і чорний гумор (joecartoon.com), і досить дотепну еротику. Але головне, у більшості випадків ці ролики не можна подивитися по ТВ або купити у магазині, єдиний спосіб їх побачити - через Інтернет.
Багато у чому тому, в опозиції до інших мас-медіа, сайти флеш-анімації не ускладнюють себе життя змаганнями в політкоректності. Навпаки, найбільш слизькі і насущні теми вони обігрують з таким цинічним і витонченим гумором, який не може собі дозволити жоден телевізійний канал.
Схоже, єдиний політкоректний ролик про бен Ладена (до речі, з розкішним звуковим супроводом у стилі популярного "мультсеріалу South Park") зі всіх, що вдалося знайти, знаходиться тут: yonkis.ya.com/imagenes5/guerra/talibamm.htm. На відверто хуліганські сайти на зразок www.grimcity.com також незайве сходити, принаймні, настрій у вас точно не зіпсується.
У гіршому випадку він залишиться колишнім. У кіно трагізм іноді буває занадто сентиментальним або, навпаки, жорстоким, гумор - нерідко тупим. Анімація ж набагато менше грішить такою прямолінійністю. Навіть злий жарт в анімаційній формі не сприймається всерйоз.
Це вже відзначали психологи, які займалися вивченням аудиторії дорослих мультфільмів: на відміну від документального відео, яке може зіпсувати настрій і налякати, мультфільм дає образ віртуальної дійсності, захищаючи глядача від неприємних емоцій.
"Мультепідемія тільки починається", - зазначають експерти, пов'язуючи цю тенденцію з поширенням технології flash. Навіть християнська церква використовує флеш-анімацію для "просування" біблійних ідей Мережею (biblerussia.org). А віртуальна група Gorillaz, яка прогриміла на початку року, взагалі живе на сайті www.gorillaz.com і концерти дає тільки в Інтернеті, випускає кліпи саме у мультформаті, що дуже нагадує графіку флеш-анімації.
Анімаційні ресурси плодяться як гриби у всіх кутках Мережі - і любительські, де кожний може вивісити свої витвори, і професійні, які постачають матеріал розважальним компаніям. Причому професіоналами хоче стати багато людей, адже мультики виявилися прибутковим бізнесом: Atomfilms, заснована у 1998 році в Сіетлі, сьогодні має оборот у декілька десятків мільйонів і офіси у Лос-Анджелесі, Нью-Йорку, Лондоні і Токіо, продаючи свої ролики відомим каналам Showtime, Nicklеodeon, USA Networks.
Флеш-технологія влаштована гранично просто. Тому навіть тінейджери, виховані на комікс-культурі і японських мультсеріалах, поспішають намалювати своє кіно. Разом з тим не тільки і не стільки вони є головними споживачами мультфільмів. З багатомільйонної аудиторії Atomfilms більше половини - люди старші двадцять одного року!
Сучасні мережеві "мультфільми для дорослих" зовсім не схожі на ті найнудотніші повчальні п'ятихвилинки, якими на радянському ТВ забивали паузи між вечірніми передачами. По-перше, через Інтернет-специфіку ролики, як правило, короткі - від тридцяти секунд до півтори хвилин. Причому деякі з них інтерактивні: натисніть на кнопку, щоб ввійти у сюжет. По-друге, внаслідок тієї ж специфіки вони йдуть врозріз з телевізійним "мейнстрімом" і тематично, і за стилем. Банальні ролики тут не користуються успіхом, тому можна побачити і чорний гумор (joecartoon.com), і досить дотепну еротику. Але головне, у більшості випадків ці ролики не можна подивитися по ТВ або купити у магазині, єдиний спосіб їх побачити - через Інтернет.
Багато у чому тому, в опозиції до інших мас-медіа, сайти флеш-анімації не ускладнюють себе життя змаганнями в політкоректності. Навпаки, найбільш слизькі і насущні теми вони обігрують з таким цинічним і витонченим гумором, який не може собі дозволити жоден телевізійний канал.
Схоже, єдиний політкоректний ролик про бен Ладена (до речі, з розкішним звуковим супроводом у стилі популярного "мультсеріалу South Park") зі всіх, що вдалося знайти, знаходиться тут: yonkis.ya.com/imagenes5/guerra/talibamm.htm. На відверто хуліганські сайти на зразок www.grimcity.com також незайве сходити, принаймні, настрій у вас точно не зіпсується.
У гіршому випадку він залишиться колишнім. У кіно трагізм іноді буває занадто сентиментальним або, навпаки, жорстоким, гумор - нерідко тупим. Анімація ж набагато менше грішить такою прямолінійністю. Навіть злий жарт в анімаційній формі не сприймається всерйоз.
Це вже відзначали психологи, які займалися вивченням аудиторії дорослих мультфільмів: на відміну від документального відео, яке може зіпсувати настрій і налякати, мультфільм дає образ віртуальної дійсності, захищаючи глядача від неприємних емоцій.