Кучма організував Конституційний заколот?
Вівторок, 29 травня 2001, 22:31
Президент ввів посади державного секретаря Кабінету міністрів і державних секретарів міністерств, які будуть призначатися на термін повноважень президента України - 5 років.
Указ про це називається так – "Про чергові заходи з подальшого проведення адміністративної реформи в Україні". Держсекретарі призначаються президентом за поданням прем'єр-міністра.
В держсекретаря буде перший заступник і два заступники, у кожного з держсекретарів міністерств - перші заступники і заступники.
Зі слів глави президентської адміністрації Володимира Литвина, це перший документ з серії указів, що передбачають структурні зміни в системі влади.
Необхідність такого нововведення зумовлена тим, що "в умовах перехідного періоду і періоду політичної структуризації проходять постійні зміни в складі уряду", в зв'язку з чим, виникає проблема "дезорганізація виконавчої влади".
Якщо вірити Литвину, Кучма узгодив цей указ з Анатолієм Кінахом, який до речі, висловлювався за те, щоб в ході реформи в Кабміні міністри отримали статус політиків, а безпосередню профільну роботу міністерств курували держсекретарі.
Оскільки Кучма був в посаді президента понад рік перед появою указа, держсекретарі будуть працювати на своїх посадах ще рік після закінчення повноважень нинішнього глави держави.
Відставка уряду ніяк не буде позначатися на держсекретарях, тобто, вони не будуть звільнятися з посад разом з відставкою уряду. Держсекретарі можуть бути звільнені тільки у разі невиконання своїх повноважень, за станом здоров'я, за наявності звинувачувального висновку суду і інших передбачених законами про державну службу випадках.
За словами глави адміністрації президента, державного секретаря Кабінету міністрів буде призначено до кінця цього тижня.
Згідно з указом, ліквідується інститут першого заступника і заступників міністрів, а також урядовий секретар і його заступники.
З його слів, до обов'язків держсекретарів входить організаційне, правове, експертно-аналітичне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Кабміну і міністерств.
Прем'єр, перший віце-прем'єр, віце-прем'єри і міністри тепер є політичними фігурами і не підпадають під дію закону про держслужбу. Вони будуть забезпечувати організаційне і політичне керівництво. Всі інші повноваження передаються державним секретарям.
До повноважень держсекретаря Кабінету міністрів, наприклад, входить організаційне забезпечення діяльності прем'єр-міністра, першого віце-прем'єра, віце-прем'єрів і міністрів. Він затверджує за узгодженням з прем'єр-міністром і Міністерством фінансів штатний розклад і кошторис витрат секретаріату, призначає і звільняє всіх працівників секретаріату Кабінету міністрів.
Він також висуває кандидатури на посади працівників патронатних служб в секретаріаті уряду і апаратів міністерств.
Державний секретар міністерства організовує і забезпечує діяльність міністерства і поточну роботу з виконання покладених на міністерство задач. Держсекретар міністерства представляє міністру пропозиції з розподілу бюджетних коштів, координує діяльність територіальних органів міністерств, підприємств, установ і організацій, які входять в сферу управління міністерства. Крім того, він очолює апарат міністерства. За своєю посадою держсекретар міністерства є членом колегії, він затверджує за узгодженням з міністром структуру міністерства, за узгодженням з Мінфіном - штатний розклад і кошторис витрат міністерства.
Держсекретар міністерства, крім іншого, призначає на посаді і звільняє з них працівників центрального апарату міністерства і керівників його територіальних управлінь. "Практично, важелі впливу зосереджені в руках у секретарів міністерства", - зазначив Литвин.
Держсекретар, його перший заступник і заступники належать до числа керівників міністерств. Литвин повідомив, що буде відпрацьовано порядок призначення на посади секретарів міністерств і його заступників, який за представленням Кабінету міністрів визначатиме президент.
Згідно з указом, Кабінету міністрів поручається у двомісячний термін розробити і внести пропозиції з приводу створення ефективної системи взаємодії між адміністрацій президента, секретаріатом Кабінету міністрів і держсекретарями. Особливим указом вводиться посада уповноваженого президента з питань адміністративної реформи. У зв'язку з цим все існуючі органи, які займалися адміністративною реформою, будуть ліквідовані, а їх матеріально-технічне забезпечення буде "приведене до спільного знаменника".
Він повідомив також, що в указі визначені повноваження прем'єр-міністра, першого віце-прем'єра, віце-прем'єрів і міністрів. З його слів, їх повноваження здійснюються відповідно до Конституції. Відмінністю є те, що, зокрема, перший віце-прем'єр і віце-прем'єри не здійснюють безпосереднє керівництво роботою органів центральної виконавчої влади. "Віце-прем'єри не мають права підміняти міністрів", - пояснив глава адміністрації президента.
Литвин повідомив, що згідно з указом, міністри, члени Кабінету міністрів особисто відповідають за розробку і реалізацію державної політики, ухвалюють рішення відносно розподілу держкоштів за поданням держсекретаря міністерства, а також визначають політичні пріоритети стратегії і стратегічні напрямки роботи міністерств.
Згідно з указом, Кабінету міністрів поручається прискорити завершення функціональних досліджень міністерств і інших органів державної виконавчої влади, за результатами яких мають бути внесені пропозиції щодо здійснення адмінреформи. Як повідомив Литвин, передбачається спростити систему державного управління, ліквідувати неефективні ланки, впровадити уніфіковану структуру апарату в центральних органах виконавчої влади.
Ці зміни будуть також спрямовані на підвищення зарплат працівників центральних органів виконавчої влади з метою попередження корупції в цих органах.
Крім того, Кабміну доручено прискорити урегулювання проблем, пов'язаних з підготовкою і прийняттям законів, зокрема, про Кабінет міністрів, про адміністративно-територіальний устрій, про Раду міністрів Криму, про міністерства і інші органи центральної виконавчої влади, про контроль за діяльністю центральних органів виконавчої влади і посадових осіб. Також уряду доручено підготувати зміни до законів про місцеве самоврядування, про місцеві державні адміністрації.
У зв'язку з тим, що з реалізацією даного указу будуть виникати певні проблеми, зазначив Литвин, документом передбачається доручити Кабміну привести положення про міністерства у відповідність з цим указом, визначити повноваження держсекретарів міністерств з урахуванням особливостей цих міністерств.
"Цим указом ми хочемо засвідчити, що адміністративна реформа продовжується - це черговий відповідальний етап її здійснення", - сказав Литвин.
Інтерфакс-Україна
Указ про це називається так – "Про чергові заходи з подальшого проведення адміністративної реформи в Україні". Держсекретарі призначаються президентом за поданням прем'єр-міністра.
В держсекретаря буде перший заступник і два заступники, у кожного з держсекретарів міністерств - перші заступники і заступники.
Зі слів глави президентської адміністрації Володимира Литвина, це перший документ з серії указів, що передбачають структурні зміни в системі влади.
Необхідність такого нововведення зумовлена тим, що "в умовах перехідного періоду і періоду політичної структуризації проходять постійні зміни в складі уряду", в зв'язку з чим, виникає проблема "дезорганізація виконавчої влади".
Якщо вірити Литвину, Кучма узгодив цей указ з Анатолієм Кінахом, який до речі, висловлювався за те, щоб в ході реформи в Кабміні міністри отримали статус політиків, а безпосередню профільну роботу міністерств курували держсекретарі.
Оскільки Кучма був в посаді президента понад рік перед появою указа, держсекретарі будуть працювати на своїх посадах ще рік після закінчення повноважень нинішнього глави держави.
Відставка уряду ніяк не буде позначатися на держсекретарях, тобто, вони не будуть звільнятися з посад разом з відставкою уряду. Держсекретарі можуть бути звільнені тільки у разі невиконання своїх повноважень, за станом здоров'я, за наявності звинувачувального висновку суду і інших передбачених законами про державну службу випадках.
За словами глави адміністрації президента, державного секретаря Кабінету міністрів буде призначено до кінця цього тижня.
Згідно з указом, ліквідується інститут першого заступника і заступників міністрів, а також урядовий секретар і його заступники.
З його слів, до обов'язків держсекретарів входить організаційне, правове, експертно-аналітичне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Кабміну і міністерств.
Прем'єр, перший віце-прем'єр, віце-прем'єри і міністри тепер є політичними фігурами і не підпадають під дію закону про держслужбу. Вони будуть забезпечувати організаційне і політичне керівництво. Всі інші повноваження передаються державним секретарям.
До повноважень держсекретаря Кабінету міністрів, наприклад, входить організаційне забезпечення діяльності прем'єр-міністра, першого віце-прем'єра, віце-прем'єрів і міністрів. Він затверджує за узгодженням з прем'єр-міністром і Міністерством фінансів штатний розклад і кошторис витрат секретаріату, призначає і звільняє всіх працівників секретаріату Кабінету міністрів.
Він також висуває кандидатури на посади працівників патронатних служб в секретаріаті уряду і апаратів міністерств.
Державний секретар міністерства організовує і забезпечує діяльність міністерства і поточну роботу з виконання покладених на міністерство задач. Держсекретар міністерства представляє міністру пропозиції з розподілу бюджетних коштів, координує діяльність територіальних органів міністерств, підприємств, установ і організацій, які входять в сферу управління міністерства. Крім того, він очолює апарат міністерства. За своєю посадою держсекретар міністерства є членом колегії, він затверджує за узгодженням з міністром структуру міністерства, за узгодженням з Мінфіном - штатний розклад і кошторис витрат міністерства.
Держсекретар міністерства, крім іншого, призначає на посаді і звільняє з них працівників центрального апарату міністерства і керівників його територіальних управлінь. "Практично, важелі впливу зосереджені в руках у секретарів міністерства", - зазначив Литвин.
Держсекретар, його перший заступник і заступники належать до числа керівників міністерств. Литвин повідомив, що буде відпрацьовано порядок призначення на посади секретарів міністерств і його заступників, який за представленням Кабінету міністрів визначатиме президент.
Згідно з указом, Кабінету міністрів поручається у двомісячний термін розробити і внести пропозиції з приводу створення ефективної системи взаємодії між адміністрацій президента, секретаріатом Кабінету міністрів і держсекретарями. Особливим указом вводиться посада уповноваженого президента з питань адміністративної реформи. У зв'язку з цим все існуючі органи, які займалися адміністративною реформою, будуть ліквідовані, а їх матеріально-технічне забезпечення буде "приведене до спільного знаменника".
Він повідомив також, що в указі визначені повноваження прем'єр-міністра, першого віце-прем'єра, віце-прем'єрів і міністрів. З його слів, їх повноваження здійснюються відповідно до Конституції. Відмінністю є те, що, зокрема, перший віце-прем'єр і віце-прем'єри не здійснюють безпосереднє керівництво роботою органів центральної виконавчої влади. "Віце-прем'єри не мають права підміняти міністрів", - пояснив глава адміністрації президента.
Литвин повідомив, що згідно з указом, міністри, члени Кабінету міністрів особисто відповідають за розробку і реалізацію державної політики, ухвалюють рішення відносно розподілу держкоштів за поданням держсекретаря міністерства, а також визначають політичні пріоритети стратегії і стратегічні напрямки роботи міністерств.
Згідно з указом, Кабінету міністрів поручається прискорити завершення функціональних досліджень міністерств і інших органів державної виконавчої влади, за результатами яких мають бути внесені пропозиції щодо здійснення адмінреформи. Як повідомив Литвин, передбачається спростити систему державного управління, ліквідувати неефективні ланки, впровадити уніфіковану структуру апарату в центральних органах виконавчої влади.
Ці зміни будуть також спрямовані на підвищення зарплат працівників центральних органів виконавчої влади з метою попередження корупції в цих органах.
Крім того, Кабміну доручено прискорити урегулювання проблем, пов'язаних з підготовкою і прийняттям законів, зокрема, про Кабінет міністрів, про адміністративно-територіальний устрій, про Раду міністрів Криму, про міністерства і інші органи центральної виконавчої влади, про контроль за діяльністю центральних органів виконавчої влади і посадових осіб. Також уряду доручено підготувати зміни до законів про місцеве самоврядування, про місцеві державні адміністрації.
У зв'язку з тим, що з реалізацією даного указу будуть виникати певні проблеми, зазначив Литвин, документом передбачається доручити Кабміну привести положення про міністерства у відповідність з цим указом, визначити повноваження держсекретарів міністерств з урахуванням особливостей цих міністерств.
"Цим указом ми хочемо засвідчити, що адміністративна реформа продовжується - це черговий відповідальний етап її здійснення", - сказав Литвин.
Інтерфакс-Україна